Transporto įtaka valstybės ekonominiam ir socialiniam gyvenimui



Įvadas. Transporto įtaka Lietuvos ekonomikai. Rusijos embargo įtaka Lietuvos transportui ir ekonomikai. Transporto įtaka užsienio šalių ekonomikai. Transporto įtaka Vokietijos ekonomikai. Transporto įtaka valstybių socialiniam gyvenimui. Išvados. Literatūros sąrašas.
Darbo tikslas: sužinoti kokią įtaką transportas turi šalių ekonominiam ir socialiniam gyvenimui ir koks ryšys sieja šiuos tris dalykus.
Transporto ir logistikos sektorius apima žmonių ir krovinių transportavimą keliais, geležinkeliais, vandens ir oro transportu, o taip pat susijusias paslaugas, tokias kaip sandėliavimas. Transporto ir logistikos sektorius apjungia žemės transportą ir transportavimą vamzdynais, vandens transportą, oro transportą, sandėliavimo ir krovimo veiklas bei pašto ir kurjerių veiklas. Sektoriaus vaidmuo labai svarbus, aptarnaujant Europos ekonomiką. Jis sukuria 477 mlrd. eurų, kas sudaro 3,8% nuo ES BVP. Sektoriuje sukuriama pridedamoji vertė stabiliai auga vidutiniškai 4,8% per metus.
Vokietija sudaro didžiausią ES sukuriamos bendros vertės dalį sektoriuje (19%), toliau eina Prancūzija (16%), Jungtinė Karalystė (15%), Italija (11%) ir Ispanija (9%). Tarp pagrindinių Europos logistikos centrų yra net 4 didieji Vokietijos miestai.
Transporto sektorius skaičiais (2013): metinės pajamos virš 220 mlrd. eurų, kas sudaro apytikriai 7% nuo BVP; daugiausiai Europoje. Vokietija yra pasaulinis logistikos inovacijų, technologijų ir paslaugų lyderis, industrijoje dirba virš 2,8 mln. darbuotojų ir apie 60.000 kompanijų. Vokietija yra trečia pasaulyje eksportuotoja ir trečia importuotoja, kas daro sektorių labai svarbiu visai šalies ekonomikai. Didžiausia Europoje ir ketvirta pasaulyje ekonomika per metus generuoja 2,5 trilijonų eurų vertės prekių ir paslaugų. Per Vokietiją praeina daugiau prekių negu per bet kurią kitą Europos šalį, todėl ji yra didžiausia Europos logistikos rinka. Vokietija siūlo pasaulinės klasės transportavimo infrastruktūrą, įskaitant daugiau negu 12.000 km greitkelių, 37.800 km geležinkelių, 7.300 km vidaus vandenų linijų, 10 jūrų uostų, 17 tarptautinių oro uostų ir 33 transporto kaimelius. Per metus į logistiką Vokietijoje vidutiniškai investuojama apie 15 mlrd. eurų. Vokietija turi apie 30% bendrosios Europos logistikos rinkos. Vokietijos logistikos sektorius generavo apie 222 mlrd. eurų 2011 metais. Po 2010 metų apyvartų apimčių (211 mlrd. eurų) tai buvo apie 5% augimas. Šis rodiklis jau atitinka geriausius sektoriui prieškrizinius 2008 metus. Pagal ekspertų vertinimus, Vokietijos logistikos sektorius realiai nuo pasaulinės krizės nenukentėjo pagal užimtumo rodiklius, tačiau jį paveikė susijusių ir aptarnaujančių sektorių verslo segmentų situacija.
- Microsoft Word 227 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 10 puslapių (1789 žodžiai)
- Universitetas
- Gabrielė
-