Transporto priemonių varikliai: Volkswagen Golf



Įvadas. Kursinio darbo užduotis. Kursinio darbo užduoties pavyzdžiai. Volkswagen Golf 6 BiFuel. Vidaus degimo variklių skaičiavimai. Variklio galios nustatymas. Šiluminis variklio skaičiavimas. Tangentinių ir inercinių jėgų nustatymas. Inercinio slėgio nustatymas. Tangentinio slėgio diagramos braižymas. Variklio charakteristikų skaičiavimas.
k – kėbulo užapvalinimo koeficientas (lengvajam automobiliui ≈0,8)
– transmisijos mechaninio naudingo veikimo koeficientas (apytiksliams skaičiavimams
dyzeliniam varikliui be pripūtimo t = 10...40 °C;
dyzeliniam varikliui su pripūtimu t = ( 5)...(+10) °C.
Apytiksliam skaičiavimui likusių deginių koeficiento reikšmės yra tokios:
pk – oro slėgis už pripūtimo įrenginio, MPa;
pa – slėgis įsiurbimo proceso metu, [MPa]; pk – oro slėgis už pripūtimo sistemos, [MPa]; T0 – aplinkos oro temperatūra, [K];
Praktiškai oro kiekis L , reikalingas 1kg (1 mol) degalų sudeginti, bus:
pz slėgis degimo proceso pabaigoje tokio pat tipo dyzelio, tik be pripūtimo.
Išplėtimo procesas karbiuratoriniuose ir dujiniuose varikliuose vyksta pagal liniją z b arba z z‘ b dyzeliams.
čia − indikatorinės diagramos užapvalinimo koeficientas. Benziniams varikliams jis imamas =0,94−0,97, ženklas „+“ imamas varikliams su pripūtimu.
Šiluminius variklio nuostolius įvertina indikatorinis naudingumo koeficientas . Varikliams, naudojantiems skystus degalus, jis apskaičiuojamas pagal formulę:
0 – teorinis oro kiekis kg, reikalingas 1 kg degalų sudeginti, kg oro/kg degalų;
bi , kg/kWh qi , MJ/kWh be , kg/kWh qe , MJ/kWh
Gautasis cilindrų skaičius apvalinamas iki sveiko skaičiaus. Jį imant reikia atsižvelgti į cilindrų išdėstymą ir variklio pusiausvyrumo galimybę.
Po to reikia apskaičiuoti variklio litražą ∗ . Jis neturi daug skirtis nuo anksčiau nustatyto. Perskaičiuojamas cilindro darbinis tūris (formulėje eigos ir skersmens matavimo dydžiai – metrai):
Po to braižomos suslėgimo a c ir išsiplėtimo z b politropės. Tuo tikslu iš koordinačių
Čia 1 ir 2 , suslėgimo ir išsiplėtimo rodikliai. Tais kampais nuo ordinačių ašies gauname
Suslėgimo politropinė a c braižoma taip: iš taško c brėžiama horizontalė iki susikirtimo su y ašimi, iš susikirtimo taško 45° kampu brėžiama kita tiesė iki ON. Iš gautojo susikirtimo taško horizontalė.
Po to iš to paties taško į x ašį brėžiama vertikalė, nuo susikirtimo su x ašimi 45° kampu tiesė iki OM, iš šio susikirtimo taško vertikalė iki išbrėžtos iš y ašies horizontalės. Horizontalės ir vertikalės susikirtimo taškas ir bus tarpinis suslėgimo politropės taškas. Tokiu pat nuoseklumu randami ir kiti politropės taškai.
Išsiplėtimo politropė brėžiama taip pat, pradedant nuo taško z ir naudojant tiesę OK.
Skaičiavimo tikslas – nustatyti tangentinių jėgų ant alkūninio veleno švaistiklinių kakliukų kitimo priklausomybę nuo alkūninio veleno pasisukimo kampo ir parinkti variklio pusiausvyrumo schemą.
Tangentinės jėgos dydis ir veikimo kryptis priklauso nuo procesų, vykstančių virt stūmoklio, ir nuo slenkamų masių inercijos. Imdikatorinėje variklio diagramoje pavaizduotas slėgio, bet ne jėgos kilimas. Todėl grafiniu būdu ieškant tangentinės jėgos kitimą, patogiau operuoti slėgiu, o ne jėga.
Šiam tikslui apskaičiuojamas tariamasis slėgis į stūmoklio dugną dėl inercijos jėgų veikimo.
Švaistiklio ilgį galima rasti internete pvz: search: connecting rod lenght / rod size.
- Microsoft Word 1989 KB
- 2023 m.
- Lietuvių
- 52 puslapiai (4103 žodžiai)
- Universitetas
- Domas
-