UAB „Daitra“ transporto parko modernizavimas



Santrauka. Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Terminų žodynas. Santrumpos. Įvadas. Transportavimo įmonės autotransporto parko modernizavimo teoriniai sprendimai. ES žaliojo kurso politika ir jos poveikis transportavimo įmonių veiklai. Transportavimo įmonės autotransporto parko formavimo ir valdymo principai. Žaliosios logistikos principų ir sprendimų taikymas modernizuojant transporto parką. Transporto parko modernizavimo organizaciniai ir techniniais tobulinimo sprendimai. Transporto parko modernizavimo strategijos pasirinkimas. Techniniai transporto parko modernizavimo sprendimai. Skaitmeniniai transporto parko modernizavimo sprendimai. UAB ,,daitra” transporto parko modernizavimo poreikio ir galimybių tyrimas. UAB ,,Daitra” veiklos analizė. UAB ,,Daitra” transporto parko analizė. UAB ,,Daitra” transporto parko modernizavimo galimybių tyrimas. Tyrimo metodologija. Tyrimo duomenų analizė. UAB ,,daitra” transporto parko modernizavimo sprendimai ir jų įgyvendinimas. Transporto parko modernizavimo strategija ir sprendimai. Transporto parko modernizavimo sprendimų įgyvendinimo planavimas. Transporto parko modernizavimo biudžetas ir ekonominė nauda. Išvados. Rekomendacijos. Literatūros ir informacijos šaltinių sąrašas. Priedai. Priedas. Lynų su metalinėmis skląstimis ir karabinais naudojimas įvairių tipų krovinių sutvirtinimui ir fiksavimui (Mercadolibre, 2025Priedas. Specialios įtempimo sistemos ir jų naudojimas automobilių transportavimui. Priedas. Anketa.
1.1.ES žaliojo kurso politika ir jos poveikis transportavimo įmonių veiklai 12
1.2. Transportavimo įmonės autotransporto parko formavimo ir valdymo principai 14
1.3. Žaliosios logistikos principų ir sprendimų taikymas modernizuojant transporto parką 18
1. 4. Transporto parko modernizavimo organizaciniai ir techniniais tobulinimo sprendimai 20
2. UAB ,,DAITRA” TRANSPORTO PARKO MODERNIZAVIMO POREIKIO IR GALIMYBIŲ TYRIMAS 37
3. UAB ,,DAITRA” TRANSPORTO PARKO MODERNIZAVIMO SPRENDIMAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS 38
1 priedas. Lynų su metalinėmis skląstimis ir karabinais naudojimas įvairių tipų krovinių sutvirtinimui ir fiksavimui (Mercadolibre, 2025) 48
2 priedas. Specialios įtempimo sistemos ir jų naudojimas automobilių transportavimui (QD Well done, 2025) 49
Autotraukinys yra vilkikas arba pilnaverčio sunkvežimio tipo automobilis, judantis su prikabinamu arba puspriekabės įtaisu (Svetashev, Kamaletdinov ir Svetasheva, 2021).
Didelės talpos sunkvežimių naudojimas krovinių gabenimui (angl. high capacity trucks, toliau HCT) – tai sunkesnės arba didesnės transporto priemonės, nei paprastai nei standartinės, naudojamos kaip krovininio kelių transporto efektyvumo didinimo ir išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo priemonė (Solakivi ir Ojala, 2024).
Telemetrija – tai duomenų perdavimas per atstumą naudojant specialias sistemas ir įrenginius (Dimokas, Margaritis ir Gaetani, 2020).
Transporto parko modernizavimas tai strateginiai sprendimai, kurie yra priimami įvertinant įmonės padėtį, galimybes ir ateities siekius (Elbert, Friedrich, Pfohl ir Boltze, 2019).
Žalioji logistika tai sprendimų rinkinys, kuriuo siekiama sumažinti žalą aplinkai, kurią sukelia medžiagų srautai, t.y. produktų, paslaugų ir informacijos judėjimas (Fedorova, Galkin ir Fedorova, 2021).
Žaliasis transporto parkas apibrėžiamas kaip transporto parkas, kurio pagrindinis tikslas – sumažinti anglies pėdsaką (Winata ir Ellitan, 2023).
FMS (angl. Fleet Management System) tai transportavimo įmonių transporto priemonių parko valdymo sistema (Zobnina, Du ir Babaeva, 2021).
ITS (angl. Intelligent Transportation System) Išmani transporto valdymo sistema (Dintén, García ir Zorrilla, 2023).
Temos aktualumas. Krovininių transportavimo sektorius ES atlieka labai svarbų vaidmenį, užtikrina tarptautinę prekybą, prekių, žaliavų tiekimą (Alonso et al., 2020). Kelių transportas yra pagrindinė transporto rūšis, juo gabenama 67, 8 proc. visų krovinių (ES Eurostat, 2024). Tačiau transporto sektorius yra vienas iš didžiausių aplinkos teršėjų ES, kuris generuoja 72 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) (European Environment Agency, 2024). Intensyvėjant klimato kaitai ir didėjant neigiamiems jos padariniams, ES siekia mažinti transporto taršą griežtindama aplinkosaugos reikalavimus transporto priemonėms (EU Commisission, 2024). Taip skatinami technologiniai pokyčiai modernizuojant krovinių transportavimo įmonių autotransporto parką (Szymanski et al., 2021). Alp, Tan ir Udenio (2022) nurodo, kad tokie technologiniai pokyčiai yra būtini, siekiant mažinti ŠESD ir riboti klimato kaitą. Pagal dabartines tendencijas prognozuojama, kad iki 2050 m. su transportu susijęs energijos poreikis ir emisijos padvigubės. Todėl, norint mažinti šiltnamio efektą reikalingi skubūs sprendimai, apimantys alternatyviu kuru važinėjančio krovininio transporto eksploatavimą, ekonomiškesnių transporto priemonių naudojimą, geresnį maršrutų planavimą, inovacinių technologijų, leidžiančių mažinti transporto parką diegimą (Silva ir Santos, 2024). Vienažindienė, Tamulienė ir Zaleckienė (2021) nurodo, kad krovinių transportavimo įmonės turėtų vystyti savo veiklą remdamosis žaliosios logistikos principais. Vienas iš galimų įmonių krovininio transporto parko modernizavimo sprendimų yra elektrinių vilkikų įsigijimas. Tačiau Das, Rahman, Li ir Tan (2020) atlikta analizė atskleidžia, kad elektrinio transporto eksploatacija formuoja didelius iššūkius, kurie susiję ne tik su nepakankamai išvystyta infrastruktūra. Keskin, Çatay ir Laporte (2021) taip pat akcentuoja elektrinio transporto eksploatacijos ribotumus esant dideliems atstumams, apkrovai ir žemos ar aukštos temperatūros rodikliams. Todėl Lietuvos krovinių transportavimo įmonės susiduria su transporto parko modernizavimo iššūkiais.
- Microsoft Word 4798 KB
- 2025 m.
- Lietuvių
- 77 puslapiai (16018 žodžiai)
- Gimnazija
- Evelina
-