Verslo komunikacija su Japonija


Lentelių ir paveikslų sąrašas. Summary. Įvadas. Bendra informacija apie japoniją. Ekonominė, politinė Japonijos situacija. Dimensijomis. G. Hostfede kultūrinių dimensijų pritaikymas Japonijoje. Dalykinių susitikimų organizavimas ir eiga. Verslo komunikacijos raštu su Japonija ypatumai. Išvados. Conclusions. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai. Priedai.


Darbo tikslas: išanalizuoti verslo komunikacija su Japonija ypatumus.

Darbo uždaviniai:

1.Išanalizuoti Japonijos ekonominę ir politinę situaciją, kultūros ypatumus, šalies šventes ir papročius, stereotipus, įdomius faktus, G. Hofstede kultūrines dimensijas.

Darbo objektas: verslo komunikacijos ypatumai su Japonija

Japonijoje labai svarbus gamtos grožis, jis pasak japonų kultūros skleidžia vidinę ramybę. Galima pastebėti, jog Japonijos kalendoriuje yra daug švenčių, kurios šlovina gamtą (žr 1 lentelę). Rudens šventimas (Momidzis) yra kaip paprotys, nes japonams gamta reiškia harmoniją. Pasak Nekrašiaus (2020), Taip pat yra dar viena šventė kuri vadinama Shichi-gosan, verčiant į lietuvių kalbą, tai reiškia septyni-penki-trys. Per šią šventę, septynerių, penkerių ir trejų metų vaikai, vilkintys kimono, yra gabenami į šventyklą,, kurioje yra supažindinami su tautinėmis dievybėmis.

Japonijos kultūra yra apsupta įvairiausių stereotipų, kurie dažnu atveju iš tikrųjų yra mitai, tačiau šioje kultūroje randama keletas stereotipų, kurie turi ir teigiamą prasmę ir yra išplitę viso pasaulio mastu. Vienas iš tokių stereotipų – Japonija yra saugi valstybė. Ši šalis garsėja kaip viena iš saugiausių pasaulyje, o remiantis šiuolaikiniais duomenimis, jos nusikalstatumo lygis yra labai mažas ir bėgant metams tik mažėja. Tiek valstybės gyventojai, tiek keliautojai atvykę į Japoniją, gali jaustis saugiai, nes kasdienis gyvenimas čia neįtikėtinai saugus. Pavyzdžiui, pametus piniginę, didelė tikimybė, kad aplinkiniai žmonės ims persekioti, kad tik grąžintų arba atiduotų ją į policijos nuovadą. Taip pat žmonės šioje šalyje nebijo palikti asmeninių daiktų be priežiūros, nes yra ramūs, kad jie niekur nedings.

Sekantis stereotipas – japonai daug dirba. Tai vienas stipriausių ir dažniausiai sutinkamų stereotipų apie Japoniją, kuris iš tikrųjų yra tiesa. Pagal šį stereotipą japonų kalboje yra žodis „mirtis nuo pervargimo“: Karōshi (過労死), kitaip išvertus – pervargimo mirtis. Tai patvirtina ir faktas, kad japonams dirbti viršvalandžius yra kasdienybė.

Kultūroje vyrauja ir stereotipų, kurie interpretuojami kaip tiesa, vienas iš tokių - Japonija yra aukštųjų technologijų stebuklų šalis. Tai visiškai neprilygsta realybėj. Tik prieš keletą dešimtmečių Japoniją būtų buvę galima prilyginti šiam faktui, tačiau atsižvelgiant į dabartinius laikus, Japonija stipriai atsilieka nuo Korėjos ar Kinijos, taip pat neprilygsta ir daugeliui kitų Vakarų pasaulio šalių.

Dažnai sakoma, kad Japonai yra blogi visose sporto šakose, išskyrus sumo imtynes, tačiau tai tik dar vienas stereotipas. Iš tikrųjų, Japonijoje yra itin populiaru žaisti beisbolą, o futbolas, tenisas ar krepšinis taip pat nėra išimtis, todėl šis pasaulyje vyraujantis stereotipas yra visiškas melas.

Japonija pasižymi modernumu -, tai gyvenimu pulsuojanti šalis, kuri turi gilias tradicijas ir gali didžiuotis nuostabiu savo gamtos kraštovaizdžiu. Japonai didžiuojasi ir myli savo šalį, o turistai mielai joje lankosi ir ja gėrisi. Todėl domintis Japonija, galima atrasti daug įdomių faktų, kurie šią šalį paverčia dar labiau paslaptinga bei nuostabia. Japonijos gamtoje galima surasti ne tik nuostabių akiai reginių, tačiau ir įdomių faktų. Ši šalis turi virš 6800 salų. Daugiau nei 70% Japonijos gamtą sudaro kalnai, tarp kurių yra net 200 ugnikalnių. Taip pat ši šalis garsėja savo nacionaliniais parkais, tarpekliais, įspūdingais paplūdimiais, egzotiškomis pelkėmis, slėniais ir kriokliais. Dar vienas įdomus faktai, tai, kad Japonijoje gyvena net 98% Japonų, o tik 2% sudaro atvykę iš svetur. Ne Paslaptis, kad Japonija plačiai žinoma dėl technologinių pasiekimų elektronikoje, mokslinių tyrimų daugelyje sričių. Būtent iš Japonijos po visą pasaulį paplito trumposios poezijos žanras – haiku. Haiku eilėraščius sudaro tik trys eilutės. Tai pati trumpiausia poetinė forma visame pasaulyje. Dar vienas įdomus faktas, jog Japonijoje kai kuriuose šviesoforuose vietoj žalios spalvos šviečia mėlyna. Taip yra dėl to, jog tradiciškai japonai naudojo tą patį žodį apibūdinti žaliai ir mėlynai spalvoms. Tai mums nepriimtina, lyginant su Lietuva, tačiau Japonijoje, tai įprasta. Japonai turi ir keistesnių įdomių dalykų, kurie jiems atrodo normalu. Vienas iš jų, tai, jog šios šalies gyventojai suklijuoja sudužusius indus su aukso ir sidabro laku (Kintsukuroi), nes mano, jog daiktas gražesnis, kai jis sudužęs. Taip pat Japonai atskiru žodžiu (tsundoku) vadina įprotį pirkti daug knygų, bet vėliau jų neskaityti. Dar vienas įdomus faktas, jog Japonams priimtina nusnūsti darbovietėje. Tai laikoma nuovargio nuo sunkaus darbo požymiu. Kai kurie imituoja miegą, kad atrodytų labiau atsidavę savo darbui. Taip pat Japonijoje labai stipriai seniau buvo skirstomos moterys ir vyrai. Įdomus faktai, tai, kad kai moteris atliko lyties keitimo operaciją teismas atsisakė jį užregistruoti teisiškai. Tai iš šio fakto galime pastebėti, jog Japonijoje net teismas atsižvelgia priešiškai į moterų teises. Tačiau šiais laikais požiūris į moteris truputį jau keitėsi. Moterys dabar turi daugiau teisių kaip ir vyrai. Šiuo metu moterys gali drąsei reikšti savo nuomonę, nebijodamos būti nuteistos. Apibendrinant, galima teigti, kad Japonija yra įdomi ir nuostabi šalis, pradedant nuo jų neapsakomai gražios gamtos, iki Japonų įvairiausių keistenybių.

  • Microsoft Word 87 KB
  • 2022 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (5523 žodžiai)
  • Kolegija
  • Viktorija
  • Verslo komunikacija su Japonija
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Verslo komunikacija su Japonija. (2022 m.). https://www.mokslobaze.lt/verslo-komunikacija-su-japonija.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 23:04
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo