Vidaus vandenų transporto raida Lietuvoje



Vidaus vandenų transporto raida Lietuvoje. Vidaus transportas. Tai LR vidaus vandenų laivų registre registruojami vidaus vandenų laivai. Privalumai. Didelis gabenamų krovinių. Trūkumai. Ribotas uostų tinklas. Būtinybė turėti prieplauką. LR upės, kanalai, prieplaukos. Lietuvoje yra apie. Laivybai tinka Nemunas. Tas pats taikoma ir 1959 m. Atsiradusioms Kauno marioms (6 370 haM. Krovinių srautas upėmis sudarė 0,6%. Šiuo laiku laivybai naudojamas tik vasarą Nemunas nuo Kauno iki Nidos ir Klaipėdos. Plečiantis vežimų geografi. –1784 m. Buvo iškastas M. K. Oginskio kanalas, jungiantis Nemuną su Dniepru. M. Kroviniams pakrauti ir. Vizija. Atsigaunant Lietuvos transporto. Faktas. Atskirai reikia paminėti 2 keltų linijas Klaipėdoje. Keleivinio upių transporto greitis moderniais.
Vidaus vandenų transporto raida Lietuvoje.
Didelis gabenamų krovinių svoris. Didelis pakrovimo plotas. Galimybė plukdyti krovinius specialiais laivais. Nedidelės transportavimo išlaidos.
Ribotas uostų tinklas. Būtinybė turėti prieplauką. Priklausomumas nuo vandens lygio, meteorologinių sąlygų (žiema, ledai, rūkas ir pan.).
Laivybai tinka Nemunas, Neris, Šventoji, Nevėžis, Šešupė, Minija. 1938 m. laivams ir sieliams plukdyti buvo naudojama 686,3 km upių, tik sieliams plukdyti – 2 095 km, iš viso vidaus vandenų – 2781,5 km. Ežerai beveik nebuvo naudojami transportui, tik vandens turizmui.
Tas pats taikoma ir 1959 m. atsiradusioms Kauno marioms (6 370 ha), kur kursuoja keleiviniai laivai, nes dėl Kauno HES statybos vadovo aplaidumo nebuvo panaudotos vyriausybė lėšos (40 mln. rb), skirtos suprojektuotų šliuzų statybai, paliekant tik statybos aikštelę ateičiai.
1986 m. krovinių srautas upėmis sudarė 0,6%, o keleivių – 0,1% iš viso transporto. Tais metais upėmis buvo perplukdytata 3,7 mln. keleivių, t. y. beveik visa Lietuva.
Šiuo laiku laivybai naudojamas tik vasarą Nemunas nuo Kauno iki Nidos ir Klaipėdos, plukdomas žvyras ir keleiviai. Ruošiamasi panaudoti Nerį trąšoms plukdyti nuo Kauno iki Jonavos, nedidelė jos dalis Vilniuje naudojama turistiniams laivams.