Virtuali ir papildyta realybė statybose


Įvadas. Tikslas. Uždaviniai. Virtuali realybė (VR) ir papildyta realybė (AR). VR ir AR technologijų veikimo principas. VR ir AR savybės ir skirtumai. Virtualios ir papildytos realybės naudojimas statybų sektoriuje. Duomenų integravimas su fizine aplinka. Vizualizacija ir planavimas. Virtualūs saugos mokymai. Bendradarbiavimas ir komunikacija. Virtualios ir papildytos realybės naudojimas nekilnojamo turto sektoriuje. Skaitmeninė vizualizacija. Virtualios ir papildytos realybės ateities potencialas statybų sektoriuje. AR su AI (dirbtiniu intelektu). VR ir robotika. AR saugos galimybės. Nanomedžiagos. Nanomedžiagų privalumai. Stipris ir ilgaamžiškumas. Energetinis efektyvumas, tvarumas. Mažesni kaštai. Naujos architektūrinės galimybės. Standartinių medžiagų padengiams. Nanomedžiagų taikymas statyboje. Save gydantis betonas. Izoliacinės medžiagos. Nanopadengimas. Nano Stiklas. Nanomedžiagų trūkumai. Žala žmogaus sveikatai. Dydis. Neprognozuojama reakcija. Išvada. Išvados. Literatūros sąrašas.


Įgyti žinių virtualios realybės (VR) ir papildytos realybės (AR), nanomedžiagų ir naujų inovatyvių medžiagų pritaikyme statybų ir nekilnojamo turto sektoriuose.

Išsiaiškinti kaip veikia VR, AR ir nanomedžiagų technologija.

Išanalizuoti inovatyvias medžiagas, turinčias potencialą būti plačiai naudojamoms ateityje

Išanalizuoti jau taikomus šių technologijų principus statybų ir nekilnojamo turto srityse.

Virtuali realybė (VR) ir papildyta realybė (AR) – technologija įgalinanti kurti ir vaizduoti skaitmeninius objektus virtualioje ir fizinėje erdvėje, transformuoti ir kurti naujas galimybes įvairiose pramonės šakose. Statybų ir nekilnojamo turto sektoriai nėra išimtis. Pastaraisiais metais VR ir AR integravimas į statybos ir nekilnojamo turto sritis įgavo pagreitį ir pakeitė projektų kūrimo, vizualizavimo, statybų vykdymo ir nekilnojamo turto pardavimo būdus. Šių technologijų pagalba, projektą apimantys procesai, yra atliekami efektyviau, taupant išteklius.

Galimi VR ir AR pritaikymai yra plataus spektro – nuo projekto planavimo ir projektavimo iki statybos užbaigimo, pardavimo. Architektai, inžinieriai ir statybos specialistai gali panaudoti šias technologijas kurdami tikroviškus 3D modelius, modeliuodami statybos procesus ir mokydami darbuotojus virtualioje aplinkoje. Rezultatas – geresnis sprendimų priėmimas, mažesnis klaidų skaičius ir didesnis efektyvumas per visą projekto gyvavimo ciklą.

VR panardina vartotojus į kompiuterio sukurtą aplinką ir leidžia patirti realybę imituojančią patirtį. Kita vertus, AR perkelia skaitmeninę informaciją į realų pasaulį, išplečiant vartotojo regima informacija apie fizinę aplinką. Abi technologijos suteikia statybai naujų galimybių, pažangias vizualizavimo, modeliavimo ir sąveikos galimybes.

Virtualios realybės (VR) technologijos pagalba, vartotojas nusikelia į skaitmeninę erdvę, kuri yra visiškai naują ir sukurta VR technologijos. Taip apgaunamos žmogaus smegenys, kurios priimą matomą virtualų pasaulį kaip realybę, kuri suteikia galimybę matyti kitus virtualius vartotojus, bendrauti su jais, bei naršyti ir interaktyviai tyrinėti joje esančius objektus.

Kita vertus, AR perkelia skaitmeninį turinį į tikrąją aplinką. Papildytą realybę galime patirti net gi naudodami įprastus išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius, tačiau daugiausia galimybių atverianti technologiją AR akiniai. Ši technologija atpažįsta naudotojo aplinką ir prideda kompiuterio sukurtos informacijos vaizdus, tokius kaip: įvairus grafikai, tekstai, 3D modeliai ar bet kokios kitos programėlės, kurias galėtume naudoti kompiuteriuose ar telefonuose.

Tiek VR, tiek AR sukūrimui privalomos tokios pažengusios technologijos kaip jutikliai, kameros ir galingi procesoriai, kurie galėtų sekti menkiausią naudotojo judėjimą, vaizduoti virtualią aplinką ir sklandžiai integruoti skaitmeninius elementus į vartotojo realybę. Visos šios funkcijos suteikia begalę naudingų funkcijų, kurios palengvina kasdieninius atliekamus darbus.

Virtualioji realybė (VR) ir papildyta realybė (AR) pirmiausia skiriasi vartotojo įtraukimu ir sąveiką su skaitmenine aplinka. VR siekia visiškai perkelti vartotojus į kompiuterių sukurtą, įtraukiantį pasaulį, užblokuojant fizinę/tikrovišką aplinką. Tai pasiekiama naudojant specializuotus akinius, tokius kaip „Oculus Rift“ arba „HTC Vive“, kurie apima visą naudotojo regėjimo lauką ir sukuria virtualią aplinką, o judesiu jutikliai atkartoja menkiausią krustelėjimą.

  • Microsoft Word 3922 KB
  • 2024 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3353 žodžiai)
  • Universitetas
  • Matas
  • Virtuali ir papildyta realybė statybose
    10 - 3 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Virtuali ir papildyta realybė statybose. (2024 m.). https://www.mokslobaze.lt/virtuali-ir-papildyta-realybe-statybose.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 14:17
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo