Visuomenės darnaus vystymosi samprata


Visuomenės darnaus vystymosi samprata darnaus vystymosi nuostatų diegimas mokykloje. Strategijos 2003-2012 m. nuostatos. Tikslas. Principai. Kompetencijos mokymasis mokytis. Kompetencijos mokymasis veikti. Kompetencijos mokymasis “Būti”. Kompetencijos. mokymasis gyventi ir dirbti drauge. Temos. Es pagrindinės. kompetencijos. Darnaus vystymosi paradigma švietime. Mokytojų rengimo iššūkiai. Svarbiausi ateities žmogaus bruožai. Pasaulinių ir europinių švietimo dimensijų kontekste besikeičiantys pedagogo vaidmenys.

Strategijos tikslas – paskatinti JTEEK regiono valstybes plėtoti ir integruoti darnaus vystymosi aspektus į formaliojo švietimo sistemą – į visus tinkamus mokomuosius dalykus, taip pat į neformalųjį ir informalųjį švietimą (savišvietą). Visuomenė taip įgis darnaus vystymosi žinių ir gebėjimų, didės žmonių kompetencija ir pasitikėjimas, taip pat galimybės siekti sveiko ir našaus gyvenimo harmonijoje su gamta, rūpinantis visuomenės vertybėmis, lyčių lygybe ir kultūrų įvairove.

Kompetencijos: mokymasis gyventi ir dirbti drauge.

Taika ir konfliktai (tarptautiniai santykiai, saugumas ir konfliktų sprendimas, bendradarbiavimas). Etikos principai ir jų filosofinis pagrindimas. Biologinė ir kraštovaizdžio įvairovė. Gamybos ir vartojimo modeliai. Pilietiškumas, demokratija ir valdžia/valdymas. Gamtos išteklių valdymas/tvarkymas (vanduo, dirvožemis, naudingosios iškasenos, miškas ir kiti “gyvieji” ištekliai. Žmogaus teisės (lyčių, tautinių grupių, amžiaus grupių). Asmeninė ir šeimos sveikata (sveika gyvensena, AIDS, narkotikų prevencija).

Su aplinkos kokybe susiję sveikatos aspektai (saugus maistas ir geriamasis vanduo, oro kokybė). Skurdo mažinimas. Kultūros įvairovė. Ekonomikos plėtra. Miesto/kaimo plėtra. Socialiai atsakingas verslas. Aplinkos apsauga (aplinkos kokybė, atliekų tvarkymas). Ekosisteminis požiūris aplinkos apsaugoje. Klimato kaita.

Komunikavimas gimtąja kalba. Komunikavimas užsienio kalbomis. Matematinis, gamtamokslinis, technologinis raštingumas. Informacijos-komunikacijos technologijos. Mokymasis mokytis. Verslumas. Socialinė-pilietinė ir tarpasmeninė-tarpkultūrinė kompetencija. Kultūros raiška.

Sisteminis požiūris. Turinio modernizavimas ir aktualizavimas. Konkretus kontekstas pagrindinių asmens kompetencijų plėtotei. Naujos pedagogo – mokymosi organizatoriaus – kompetencijos.

Daugiau savarankiškų tyrimų ir debatų nei mokymo. Tarpdalykiškumas ir aktualijų įtraukimas į studijų programas. Žinių kompleksiškumo ir dinamiškumo pripažinimas. Bendradarbiavimas su socialiniais ir verslo partneriais rengiant studijų programas. Informacijos-komunikacijos technologijų naudojimas, ypač siekiant aktualizuoti studijų turinį. Nuotolinis ir lankstus mokymasis. Nuolatinio mokymosi poreikis ir kaitos kultūra.

Pateikia ugdytiniams pagrindinę informaciją. Moko naudotis informacija.

Labai gerai pažįsta ir supranta save bei aplinkinius.

  • MS PowerPoint 220 KB
  • 2014 m.
  • 20 puslapių (741 žodžiai)
  • Gimnazija
  • Edvinas
  • Visuomenės darnaus vystymosi samprata
    10 - 4 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Visuomenės darnaus vystymosi samprata. (2014 m.). https://www.mokslobaze.lt/visuomenes-darnaus-vystymosi-samprata.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 22:04
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo