„Aš“ vaizdo ypatybių vertinimas taikant dvidešimties pasisakymų testą



„Aš“ vaizdo ypatybių vertinimas taikant dvidešimties pasisakymų testą.
Pasaulyje gausėja socialinės psichologijos tyrimų, kuriuose analizuojamos sociokultūrinės „Aš“ vaizdo formavimosi ištakos. Viena iš metodikų, kuri taikoma daugelyje tyrimų, skirtų „Aš“ vaizdo įvertinimams, yra Dvidešimties pasisakymų testas (DPT). Naudojant DPT galima atskleisti konkrečiose bendruomenėse vyraujančias „Aš“ vaizdo formavimosi bei raiškos tendencijas. Šio testo autorių M.Kuhn ir T. McPartland požiūriu, DPT pagalba gauti savęs apibūdinimai pirmiausia turi būti skirstomi į dvi kategorijas: objektyvius ir subjektyvius.
Darbo tikslas – palyginti jaunų (18-29 m.) bedarbių „Aš“ vaizdo ypatumus.
Palyginti jaunų bedarbių (vyrų ir moterų) „Aš“ vaizdo įsivertinimą pagal subjektyvius ir objektyvius apibūdinimus;
Palyginti jaunų bedarbių (vyrų ir moterų) „Aš“ vaizdo įsivertinimą pagal 3 socialinės raiškos sferas:
Vyrai daugiau save apibūdina (priskiria daugiau savybių) pagal objektyvius kriterijus.
Moterys daugiau save apibūdina (priskiria daugiau savybių) pagal subjektyvius kriterijus.
Studijų ir profesinės veiklos srityje daugiau save apibūdina (priskiria daugiau savybių) vyrai.
Pramogų ir laisvalaikio srityje vyrai ir moterys save apibūdina pagal panašiai tiek pat savybių (skirtumas – iki 10 proc.).
Siekiant palyginti jaunų (18-29 m.) bedarbių „Aš“ vaizdo ypatumus, buvo nuspręsta atlikti 20 asmenų apklausą – 10 vyrų ir 10 moterų.
Prieš atliekant apklausą, buvo paruošti apklausos lapai (1 PRIEDAS), susitarta su XXX įstaigos vedėja dėl galimybės atlikti tyrimą per xxx vedamus užsiėmimus jauniems (18-29 m.) bedarbiams.
- Microsoft Word 32 KB
- 2021 m.
- Lietuvių
- 11 puslapių (1249 žodžiai)
- Universitetas
- Inga
-