Asfaltbetonio gamyba karštuoju ir šaltuoju būdais



Įžanga. Asfaltbetonis jo sudėtinės dalys ir savybės. Asfaltbetonio savybės. Asfaltbetonio gamyba šaltuoju būdu. Šaltojo asfaltbetonio gaminiai. Kelio dangos remontas šaltais mišiniais. Paviršių apdorojimas šlamo mišiniais. Kelio rekonstravimas šaltuoju būdu. Šaltasis dangų regeneravimas. Šaltojo dangų regeneravimo būdai. Šaltų dangų regeneravimo technologijos. Šaltuoju būdu regeneruotų dangų pagrindo sluoksniai. Asfaltbetonio gamyba karštuoju būdu. Perdirbtas asfaltbetonis. Reikalavimai perdirbtam asfaltbetoniui ir jo sudėtinėms dalims. Mišinio sudėties parinkimas. Perdirbto asfaltbetonio dangos įrengimas. Literatūra.
Asfaltbetonis – sutankintas ir sukietintas skaldos, smėlio, mineralinių miltelių (iki 16%) ir bitumo (3,5 – 9%) mišinys.
Mineralinės medžiagos. Gamtinės arba dirbtinės mineralinės medžiagos: neskaldytos – žvyras ir gamtinis smėlis; skaldytos – skaldelė, atsijos ir mineraliniai milteliai.Vartojamos mineralinės ir rišančios medžiagos turi turėti gerą sukibimą būti atsparios suirimui.
Gaminant asfaltbetonį priklausomai nuo į sudėtį dedamo bitumo klampumo ruošiami tokie mišiniai:
Į asfaltbetonio sudėtį įeinanti skalda gali būti dolomitinė ir granitinė. Miestuose kelių dangoms dažniau naudojama granitinė skalda, nes ji yra atsparesnė už dolomitinę, tačiau – brangesnė. Dolomitinė skalda taip pat naudojama, tačiau yra mažesnės svarbos.
Viršutiniam dangos sluoksniui vartojamas smėlinis, smulkiagrūdis ar vidutinis tankus (porų 3–5% tūrio) asfaltbetonis. Apatiniam dangos sluoksniui vartojamas vidutinis arba stambiagrūdis (porų 5–10% tūrio) asfaltbetonis. Šiuose sluoksniuose mineralinių miltelių gali ir nebūti.
Asfaltbetonio pagrindas gali būti viensluoksnis ir daugiasluoksnis. Viensluoksnis asfaltbetonio pagrindas įrengiamas tada, kai numatoma, kad jo storis bus ne mažiau 6 cm, o daugiasluoksnis – 12 cm ir daugiau. Daugiasluoksnis asfaltbetonio pagrindas susideda iš viršutinio ir apatinio sluoksnio.
Asfaltbetonio mišinio sudėtis priklauso nuo dangos konstrukcijos klasės, mišinio rūšies bei sluoksnio storio.
Asfaltbetonis, turintis 40–50% skaldos, 10–14% mineralinių miltelių bei 5,5–7,0% bitumo (liekamasis asfaltbetonio porėtumas 1,5–2,5%) pasižymi optimalių savybių deriniu.
mechaniškai stiprus (atsparus gniuždymui 20˚C temperatūroje 1,8 – 2,4 Mpa, 50˚C temperatūroje 0,7 – 1,4 Mpa),
mažai laidus ir atsparus vandeniui (prisotintas vandeniu 1,5 – 5% tūrio),
Šlamo asfaltbetonis – tai mišinys, kurį sudaro polimerais modifikuotos bituminės emulsijos, smulkiagrūdės mineralinės medžiagos (stambusis užpildas: skaldelė, atsijos), mineralinis užpildas (smulkusis užpildas - paprastai portlandcementinis), vanduo dažnai su priedais (paprastai emulsikliu). Jis naudojamas plonų dėvimųjų dangos sluoksnių įrengimui šaltu būdu.
Šaltąjį asfaltbetonio mišinį galima paruošti iš anksto ir prireikus transportuoti dideliais atstumais. Šaltasis asfaltbetonis nevisiškai sutankėja jo dengimo metu, todėl dangos tankinimas vyksta ilgą laiką, šiltu oru, veikiamas automobilių eismo. Pirminis šaltojo asfaltbetonio dangos atsparumas sąlyginai nedidelis ir stiprėja dangai formuojantis per ilgesnį laiką. Šaltojo asfaltbetonio dangos, ypač naudojant klinčių skaldą, dažniausiai reikalauja papildomo paviršiaus apdorojimo, siekiant suteikti jam šiurkštumo.
Kai oro temperatūra dar neigiama, duobėtoms vietoms remontuoti rekomenduojamai šaltieji asfaltbetonio mišiniai. Atšilus ir nusistovėjus sausiems orams, duobės užlyginamos karšais asfaltbetonio mišiniais per 15 – 20 dienų. Šaltieji asfaltbetonio mišiniai – tik laikina priemonė dangos irimui sustabdyti.
Duobių remonto paruošiamieji darbai atliekami keliais būdais: mechaniškai iškertamos ir iš taisomos vietos pašalinamos atliekos, suirusi danga pakaitinama specialiais deglais ir pašalinamos išdegintos medžiagos arba danga paruošiama taisyti frezuojant šaltuoju būdu.
Remonto darbus galima atlikti ir žiemą, esant neigiamai temperatūrai (-10 `C). Transporto eismas suremontuotu gatvės ruožu leidžiamas nuo darbų pabaigos praėjus 20 minučių. Esant neigiamai tem peratūrai ir kai remontuojami nedideli plotai, eismą galima leisti iš karto pabaigus darbus.
Mišinys remonto darbams gali būti paruoštas iš anksto, sausojo būvio, ir tik prieš pat naudojimą išlydomas. Asfaltbetonio laužas smulkinamas žiauniniu trupintuvu, esant ne aukštesnei kaip 20` C temperatūrai. Galima paruošti mišinį iš asfaltbetonio trupinių, gaunamų frezuojant senas dangas šaltuoju būdu. Susmulkintas ir dozuotas šaltas mišinys sumaišomas tipine maišykle, o paruošą į darbo vietą rekomenduojama vežti popierinėje taroje.
- Microsoft Word 1626 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 22 puslapiai (4114 žodžiai)
- Universitetas
- Deividas
-