Choreografija



Šokiai- choregr. Kūriniai, kuriuose meniniai vaizdai kuriami vokalinės arba instrumentinės muzikos lydimais ritminiais judesiais. Šokiai atsirado pirmykštės bendruomenės santvarkos laikotarpiu. Dauguma liet. Liaudies šokiai buvo susiję su kalendorinėmis, vestuvinėmis ir kt. Apeigomis. Ilgainiai formavosi įvairūs jų žanrai, turtėjo šokių ir dainų instrumentinės muzikos melodijos, ritmika. Greta tradicinių liaudies šokių pastaraisiais amžiais Lietuvoje paplito kt. Tautose atsiradę šokiai (polka, valsas, tango. ),kurie, liaudies šokami, įgavo savito liet. Kolorito. Pramoginiai kitų tautų šokiai Lietuvoje buvo šokami jau xvi amžiuje. Ldk kunigaikščio dvare vilniuje ir didikų dvaruose pradėjo gastroliuoti užs. Baleto trupės, atsirado vietinių baleto m-lų, kuriuose buvo mokoma klasikinio ir charakterinio šokio. Xvii a. Lietuvoje, kaip ir kitose europos šalyse paplito vad. Aukštuomenės šokiai (polonezas, menuetas, gavotas). Xix a. Pab. – xx a. Pr. Liaudies šokius pradėta rinkti ir rodyti scenoje. Xx a. I pusėje išleista liaudies šokių rinkinių. Taryb. Metais liaudies šokiai tapo vienu masiškiausių meno saviveiklos žanrų; jie stilizuojami, pritaikomi scenai, šokami per resp. Dainų ir šokių šventes. Liaudies šokių elementai panaudojami balete, moderniajame šokyje.
šokių įvairovė yra labai gausi ir įvairi. Ji skiriasi temperamentu, judesiais, šokėju skaičiumitango-pramoginis šokis. Muzikos metras 2\4 ar 4\8 tempas dažniausiai lėtas, ritmas įvairus. Šokamas poromis; būdingas staigūs stabtelėjimai. Lietuvoje pradėtas šokti xx a. Pr. Nuo d-mečio šokamas pramoginių šokių konkursuose.
Deja, šiais laikais ir tango gyvena ne pačius geriausius laikus. Jį į atokius užkampius išstūmė šokiai, tolimi nuo muzikalumo ir melodingumo. Didžiosiose teatrų scenose taip pat regime tik choreografiškai sterilius tango pastatymus, kuriuose forma ir spalvos užgožia tikrąją argentinietiško tango, socialaus šokio, prigimtį. Šalia popsinių ritmų ir naktinių klubų melodijų jėgos pirmapradis tango jaučiasi kuklus ir suglumęs. Tačiau kerintis tango išraiškingumas, aikštingas inteligentiškumas bei emocinis pakylėtumas, atviras nuoširdumas bei subtilus erotiškumas ir yra būtent tai, ko trūksta šiuolaikinėse šokių aikštelėse. Ko trūksta mūsų gyvenime.
Vietinis argentinos elitas iš pradžių laikė tango nepadoriu viešnamių ir smuklių, įsikūrusių prastuomenės kvartaluose, lankytojų šokiu.