Dalykinės korespondencijos ypatumai ir dalykinių laiškų rūšys



Įvadas. Dalykinių laiškų rūšys. Dalykinio laiško rašymas. Dalykinių laiškų rūšys. Pavyzdžiai Dalykinių laiškų sudedamosios dalys. Verslo laiškų kalbos reikalavimai. Specialistų patarimai. Išvados. Literatūra ir šaltiniai.
Bendraujant mums svarbu ne tik pokalbis, bet ir laiškai, kuriuos rašome ir gauname. Privalu mokėti juos tinkamai rašyti. Šis bendravimas ypač paplitęs tarp verslo žmonių. Kiekvienam norinčiam dirbti verslo srityje, pravartu mokėti tinkamai rašyti laiškus, aiškiai išsakyti mintis, tinkamai perteikti informaciją
Verslo laiškuose yra prašoma pateikti informaciją arba informacija yra pateikiama. Kiekvienas dalykinis laiškas turi savo temą. Tema siejama su verslo sritimi (pardavimu, pirkimu, reklama, užsakymais), plėtra, konkrečia situacija.
Šio darbo tikslas – išanalizuoti dalykinių laiškų rūšis, korespondencijos ypatumus.
Svarbiausias dalykinių laiškų tikslų – paskatinti gavėją palankiai reaguoti į gautą informaciją.
Patariama sudaryti palankų pirmąjį įspūdį. Pirmą įspūdį lemia būtent laiško popierius. Reiktų užsisakyti specialaus popieriaus ir vokų su firmos ženklu bei rekvizitais – tai pakeltų firmos prestižą. Ryškios, akį rėžiančios popieriaus spalvos ir įmantrus šriftas netinka dalykiniams laiškam rašyti, nes klientas ar partneris nežiūrės į jus rimtai ir nelaikys jūsų tinkamu bendradarbiauti. Jei laiško forma daro pirmą palankų įspūdį, turėtų palankiai reaguoti ir į laiško turinį. Jeigu gauname sutepta, subraukyta laišką, ar jis išspausdintas taip, kad vos galima įžiūrėti tekstą, tai be abejo tokį laišką nenoriai skaitytume ir partneris prarastų mūsų pasitikėjimą. Netvarkingi dalykiniai laiškai įžeidžia partnerį ir gali pakenkti firmos įvaizdžiui.
Turime nepamiršti, kad parašytą laišką turime vertinti skaitytojo akimis. Parašę laišką atidžiai perskaitome kiekvieną pastraipą. Pamėginkime pateikti sau klausimus, kurių galime tikėtis iš skaitytojo.
Laiškai turi būti trumpi ir lakoniški. Venkite ilgų įžangų, stenkitės eiti prie reikalo esmės, rašykite aiškiai ir suprantamai. Pavyzdys :
Paklausimo laiškai paprastai yra trumpi ir paprasti. Paklausime trumpai ir aiškiai išdėstoma tai, kas domina. Paklausime paprastai nurodomas prekės, paslaugos pavadinimas ir sąlygos, pagal kurias importuotojas pageidauja gauti prekę, pavyzdžiui: prekės kiekis ir kokybė, jos modelis, kaina, tiekimo terminai, mokėjimo sąlygos. Tokio tipo paklausimai įeina į kontraktų ir sutarčių dokumentų grupė, kurie naudojami sudarant ir rengiant sandorius. Pavyzdys pateiktas 1 priede.
- Microsoft Word 35 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 11 puslapių (1852 žodžiai)
- Kolegija
- Asta
-