Ergonomika mokymosi aplinka



Ergonomika – mokslas apie darbą (ergo – darbas, nomos – dėsnis) ir visa, kas su juo susiję. Todėl teigiama, kad ergonomika tokia pat sena kaip ir žmonija.
Ergonomikos esmė – suprojektuoti patogias ir produktyvias darbo vietas, kurios atliktų ne tik dirbančiojo antropometrinius duomenis, bet ir mąstymą.
Ugdymas patrauklus ir džiaugsmingas: parenkami vaiko domėjimąsi mokymosi procesu stiprinantys, mokymosi motyvaciją, atsakomybę skatinantys ugdymo metodai, temos, priemonės; siekiama, kad mokiniai patirtų malonumą, pažinimo ir atradimo džiaugsmą; sudaromos sąlygos ir situacijos, leidžiančios išgyventi mokymosi ir veiklos sėkmę. Patrauklioje ir patogioje aplinkoje vaikai ir mokytojai jaučiasi gerai, smagiai, yra darbingi. Stimuliuojanti emocinė aplinka, skatina sėkmingą vaiko mokymąsi.
Ugdymas – bendriausia pedagogikos kategorija, kuri apima augimą, švietimą, mokymą, lavinimą, auklėjimą ir formavimą. Aplinką apibūdina kaip mokymosi sąlygų visumą, kurią sudaro mokymosi priemonės ir jų kiekis; efektyvaus darbo aplinka, kurioje būtų patogu kontaktuoti su įvairiausiais informacijos šaltiniais, lengva ir saugu judėti; patogi darbo vieta (geras apšvietimas, leistinas triukšmo fonas, normalus bei jaukus mikroklimatas); saugumas nuo įvairiausių nelaimingų atsitikimų, įskaičiuojant ir fizinių, cheminių, biologinių ir kitų dirgiklių poveikį žmogaus organizmui. Mokinių įgūdžiai ir mokymosi stilius yra skirtingi, todėl kuriant lanksčią, į mokinį orientuotą mokymosi aplinką būtina įvertinti individualius mokinių skirtumus: sveikatą, fizinį parengtumą, turimą patirtį, požiūrį į mokymąsi, mokymosi poreikius, motyvaciją ir individualų mokymosi stilių. Normaliam vaikų augimui ir vystimuisi, be kitų dalykų, gana svarbi ir aplinka. (e. Grinienė, d. Lindišienė, e. Maračinskienė, j. Vaitkevičius, mokymosi įtaka vaiko ir paauglio organizmui, kaunas,199). Taigi turi daug įtakos vaiko darbingumui bei mokymosi sėkmei. Mokantis dirba visos organizmo sistemos, ir ypač intensyviai nervų sistema, regos ir klausos analizatoriai. Aplinka turi skatinti, aktyvinti vaiko organizmo veiklą ir jokiu būdu netrukdyti. (e. Grinienė, d. Lindišienė, e. Maračinskienė, j. Vaitkevičius, mokymosi įtaka vaiko ir paauglio organizmui, kaunas,199).
Tikslas – atskleisti ergonomiška vaiko mokymo ir mokymosi aplinka (mokykloje)
Objektas – mokyklos aplinka
Uždaviniai – išanalizuoti vaiko mokymo mokykloje priemones
Darbe naudojamas naratyvinis - aprašomasis metodas.
- Microsoft Word 821 KB
- 2012 m.
- 10 puslapių (943 žodžiai)
- Mokykla
- Vardenis
-