Europos sąjungos transporto politika



Taryba priėmė keturis reglamentus, nustatančius bendras patekimo į rinką taisykles, bendrų EB konkurencijos taisyklių taikymą jūrų transportui ir bendrą politiką trečiųjų šalių jūrų transporto bendrovių atžvilgiu.
Pastebėtina, kad naujuosiuose ES reikalavimuose nebenumatyta minimalaus finansinio pajėgumo diferiancicija priklausomai nuo transporto priemonės kraulumo, tačiau labai apmokestinama pirmoji transporto priemonė. Toks apmokestinimas nukreiptas prieš naujų vežėjų įėjimą į rinką ir santykinai palankesnis jau dabar dirbantiems vežėjams. Jis taip pat santykinai palankesnis vežėjams, turintiems didesnio kraulumo transporto priemones ( neimant domėn mažesnių nei 6 tonos leistino svorio transporto priemonių).
Taigi, yra galimybė įgyvendinti šias direktyvas nepažeidžiant pervežimais šalies viduje užsiimančių vežėjų konkurencingumo.
Kitas tipas leidimų, kurie leidžia vežėjams gabenti krovinius užsienio šalyse, yra ETMK leidimai. ETMK organizaciją jungia 40 šalių: Albanija, Azerbaidžianas, Baltarusija, Bosnija ir Hercogovina, Bulgarija, Čekija, Estija, Gruzija, Islandija, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Lietuva, Makedonija, Moldova, Norvegija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Slovėnija, Ukraina, Vengrija bei visos Europos Sąjungos šalys.
vežti krovinius kelių transporto priemones tarp šiai organizacijai priklausančių šalių
ETMK leidimai, palyginti su dvišaliais leidimais, suteikia didesnes galimybes, kadangi leidžia vežti krovinius bet kurioje organizacijai priklausančioje šalyje. Tačiau formaliai lyginti ETMK ir dvišalius leidimus yra nekorektiška, kadangi šios leidimų kategorijos skiriasi. ETMK leidimas galioja visus metus, tuo tarpu dvišaliai leidimai gali būti įvairių kategorijųn – vienkartiniai, tranzitiniai, riboto naudojimo nustatytam
Tarybos reglamentas 3820/85 Dėl kai kurių socialinių įstatymų, susijusių su kelių transportu, harmonizavimu;
Tarybos direktyva 599/88 Dėl standartų tikrinimo procedūrų įgyvendinant Reglamentas 3820/85 Dėl kai kurių socialinių įstatymų, susijusių su kelių transportu, harmonizavimo ir Reglamentą 3821/85 Dėl apskaitos įrengimų kelių transporte.
ES teisė nustato griežtą darbo reglamentavimą vairuotojams, nustatydama apribojimus šiose srityse:
pertraukų ir poilsio periodų reglamentavimas (Po kiekvieno 24 val. vairavimo periodo, vairuojantis asmuo ilsisi ne mažiau kaip 11 val. iš eilės, arba ne mažiau nei 9 val. iš eilės ne daugiau nei 3 kartus per savaitę su sąlyga, jog atitinkamas poilsio periodus bus pridėtas kitos savaitės pabaigoje. 45 minučių pertraukos pamainos metu ne rečiau kaip po 4,5 valandos vairavimo arba atitinkamai trumpesnės pertraukos dažniau. Poilsio pertraukos metu vairuotojai negali atlikti jokio kito darbo. Jei transporto priemonę vairuoja du asmenys, būtina kiekvienam iš jų ilsėtis ne mažiau nei 8 val. iš eilės kiekvieno 30val. vairavimo periodo metu ir kt.).
draudimas susieti vairuotojo atlyginimą su nuvažiuotu atstumu ar pervežtų krovinių kiekiu, išskyrus jei tai nesukeltų pavojaus eismo saugumui.
Tarybos reglamento 3820/85 11 straipsnis nustato, kad Valstybė narė gali nustatyti didesnius minimumus arba žemesnius maksimumus, nei to reikalauja 5-8 straipsniai, tačiau Reglamentas vis tiek bus vienodai taikomas tarptautiniams pervežimams, kai transporto priemonė yra registruota kitoje valstybėje – narėje;