Gdansko jūrų uostas


Įvadas. Gdansko uosto istorija. Gdansko miesto ir uosto praeitis ir dabartis. Gdansko uosto charakteristika. Uosto statistika. Gdansko jūrų uosto statistika 2016 -2018 metais. Gdansko uosto palyginimas su Klaipėdos uostu krovos rodiklių atžvilgiu. Išvados. Literatūra. Priedai.


Uostas yra uždara ar pusiau uždara akvatorija su krantinėmis ir prieplaukomis, skirta laivams stovėti, pakrauti/iškrauti. Skirtingų uostų išsidėstymas tam tikroje geografinėje padėtyje gali daug reikšti šalies ekonomikai, krovos rodikliams. Uostai su dideliu gyliu prie krantinės gali priimti laivus su didesne grimzle. Uostai, kurie turi nedidelį gylį prie krantinės turi apsiriboti priimti laivus su mažesne grimzle. Laivai su didesne grimzle gali būti daugiau pakrauti, jų dedveitas (DWT) yra didesnis už laivų su mažesne grimzle ir vien dėl šio faktoriaus, uostas turintis didenį gylį prie krantinės yra pranašesnis.

Gdansko jūrų uostas yra konkurencingas Klaipėdos uostui. Jis turi išorinį uostą, kurio dėka Gdansko krovos rodikliai 2018 metais buvo didesni už Klaipėdos uosto. Norint daryti tam tikras išvadas apie krovos rezultatus, stebėti, kurie uostai tampa konkurencingi Klaipėdos uosto atžvilgiu, yra tikslinga analizuoti duomenų bazes su krovos rodiklių statistika ir lyginti, kurių krovinių krova didėja, kurių – mažėja, kurie uostai tampa konkurencingi.

Darbo tikslas: Išanalizuoti Gdansko uostą ir palyginti jo krovos rodiklius su Klaipėdos uostu.

Išanalizuoti, kokie krovos rodikliai buvo Gdansko uoste 2016 – 2018 metais.

Šiame skyriuje aprašomas Lenkijos jūrų uostas – Gdanskas. Remiantis literatūra aprašoma miesto ir uosto istorija, uosto geografinė padėtis, uosto duomenys: krantinių ilgiai, gyliai, bei konkrečių uosto terminalų duomenys.

Nuo 1000 metų Gdanskas buvo paminėtas istoriniuose įrašuose. 13-ojo amžiaus pradžios kronikos suteikia daugiau informacijos apie Gdansko užsienio prekybą tuo metu. Gdanskas dėl savo buvimo didelės upės žiotyse greitai tapo svarbiu prekybos centru. Gdansko uosto augimas įvyko 14 amžiuje. Sėkmingas ekonominių santykių vystymasis atitiko uosto plėtrą. Iš pradžių pagrindinės eksporto prekės buvo mediena ir perdirbti medienos produktai. 14-ojo amžiaus pabaigoje Gdanskas vidutiniškai išsiuntė daugiau kaip 2500 šimtų medienos, o šimtas buvo lygus 120 lentų. Per 16 ir 17 amžius eksportas toliau augo. Eksportuojamų prekių vertė sudarė apie milijoną guldenų, tuo metu tokia suma buvo neabejotinai didelė. Tarp eksportuojamų produktų taip pat buvo vario ir švino.

  • Microsoft Word 374 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2089 žodžiai)
  • Kolegija
  • Nerilė
  • Gdansko jūrų uostas
    10 - 1 balsai (-ų)
Gdansko jūrų uostas. (2019 m. Balandžio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/gdansko-juru-uostas.html Peržiūrėta 2020 m. Birželio 02 d. 20:25
×
110 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo