„Jonukas“ ir „Magija“ prekinių ženklų analizė ir žinomumo tyrimas



Įvadas. Prekinio ženklo samprata. Prekės ženklo apibrėžimai ir reikšmė. Prekės ženklų klasifikacija. Prekės ženklo funkcijos. Pagrindiniai prekės ženklo kūrimo sprendimai. Prekės ženklo elementai. Prekės ženklo vardas. Prekės ženklo simbolis. Prekės ženklo spalvos ir dizainas. Prekės ženklo kūrimo procesas. Prekinis ženklas „Jonukas“. Prekinis ženklas „Magija“. Respondentai. Tyrimo rezultatai. Prekinių ženklų „JONUKAS“ ir „MAGIJA“ analizė. Prekinių ženklų „JONUKAS“ ir „MAGIJA“ žinomumo tyrimas. Išvados ir rekomendacijos. Naudota literatūra. Priedai.
Kiekviena įmonė ar bendrovė nori, jog jos produkcija, bei jos prekinis ženklas taptų populiariausias visame pasaulyje ir atsidurtų pačių žinomiausių sąraše. Todėl atidžiai išnagrinėjau prekinius ženklus ir šiam darbui mano atžvilgiu pasirinkau „Jonukas“ bei „Magija“ prekinius ženklus. „Jonukas“ prekinis ženklas priklauso AB „Pieno žvaigždės“, o „Magija“ prekinis ženklas priklauso AB „Žemaitijos pienas“ įmonei.
Kiekvienos iš šių įmonių tikslas, užimti pirmąją vietą, prekinių ženklų sąraše, taipogi suteikti vartotojui maksimumą malonumo, bei išgarsinti savo prekinį ženklą.
Tačiau ką daryti kad tai pasiektum? Kaip sukurti stiprų prekės ženklą? Kaip vėliau tą prekės ženklą pristatyti vartotojams, kad būtų sukurta prekės ženklo vertė? Viskas prasideda nuo paprasčiausių dalykų: spalvos, šrifto, vardo... Nuo idėjos.
Rašydamas šį darbą aš rėmiausi R. Urbanskienės ir R. Vaitkienės, R. Kuvykaitės, R. Virvilaitės ir kitų Lietuvos bei užsienio autorių darbais. Suvokiant šios temos aktualumą, bei remiantis išvardintų autorių kūriniais, galima iškelti darbo tikslą.
Darbo tikslas: išsiaiškinti prekinių ženklų kūrimo metodiką ir atlikti prekinių ženklų „Jonukas“ ir „Magija“ analizę bei žinomumo tyrimą.
Suvokti kas yra prekinis ženklas, kokios jo funkcijos bei reikšmė.
Beveik visas prekes galima pavadinti atitinkamos jų rūšies pavadinimu. Tokiu būdu galima apibūdinti stalą, dulkių siurblį, automobilį ir pan. Tačiau rinkoje yra labai daug įvairių prekių, todėl daugeliui pirkėjų bei gamintojų gali būti sunku joje orientuotis. Šią problemą pašalinti galima pasitelkus specialias prekių atpažinimo (identifikavimo) priemones, iš kurių svarbiausią vietą užima prekiniai ženklai, vardai ir simboliai.
2. Masinės informacijos priemonių plėtra. Išaugus reklamos kainoms televizijoje, ši komunikacijos forma tapo nebe tokia patraukli, todėl buvo pradėtos naudoti netradicinės komunikacijos formos: sporto ir įvairių renginių rėmimas, reklama pardavimo vietose, reklama ant transporto priemonių bei lauko reklama.
4. Pagal hierarchiją. Pagal hierarchiją, prekės ženklai skirstomi į keturias grupes:
Be pagrindinių funkcijų, prekės ženklai savininkams garantuoja kai kuriuos papildomus pranašumus. Jie gali:
Vartotojo sąmonėje pateikti prekės ženklą kaip pakankamai aukštos kokybės garantiją.
W. Olins (2006) sako, kad senovėje prekės ženklas tebuvo simbolinė gaminio rūšies ir sudėties išraiška, tačiau bėgant laikui pasirodydavo gaminiu falsifikatai, jiems būdavo priskiriamos neįtikėtinos savybės, kainos šokinėjo aukštyn žemys, tad prekės ženklai gynė pavyzdinę kokybę, kiekybę ir kainą. Būtent prekės ženklas garantavo jam išlikimą. Taigi, prekinis ženklas parodo prekės unikalumą ir suteikia jai vertę. Kuo stipresnis bus prekės ženklas, tuo didesnė tikimybė, kad nauja prekė bus pamatyta rinkoje ir joje greitai adaptuosis.
R. Urbanskienė ir R. Vaitkienė (2006, p. 38) išskiria šiuos prekės ženklo elementų pasirinkimo kriterijus:
Taigi, sudedamosios prekinio ženklo dalys gali būti prekės vardas ir prekės simbolis.
Prekės vardas yra vienas iš pagrindinių identiteto šaltinių. Jis apibūdinamas kaip žodinė (raidinė) prekės identifikavimo priemonė.
Perduoti žinią vartotojams. Tai gali būti netiesioginė ar tiesioginė žinia.
- Microsoft Word 160 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 22 puslapiai (3900 žodžiai)
- Kolegija
- Lin
-