Jūrų transporto ekonomika analizė


Jūrų transporto rinkos struktūra Jūrų transporto rinkos sąvoką. Jūrų transporto rinka. Paklausos ir pasiūlos sąvokos jūrų transporto rinkoje Paklausa. Paklausos ir pasiūlos formavimas jūrų transporto rinkoje Pasiulos formavimas. Atvira ir uždara jūrų transporto rinka Uždara. Naudojamas trampinis tonažas. Laivų klasifikacija ir laivyno tonažo vystymo tendencijos Jūrų laivai klasifikuojami pagal eksploatacijos paskirtį. Pagal gabenimo krovinio tipą. Pagal krovos operacijų atlikimo būdą. Pagal plaukiojimo rajoną. Krovinių srautai ir jų vystymo tendencijos. Frachto rinkos cikliškumas ir konjunktūra Frachto rinka –. Frachtuojamu laivu tipus. Geografinius pozymius –. Pagrindinių laivybos formų palyginimas Trampinė laivyba. Trampinės laivybos veiklos organizaciniai ypatumai. Frachtas ir frachto įkainiai Frachtas –. Linijinės laivybos veiklos organizaciniai ypatumai Linijinė laivyba. Linijinės laivybos ypatumai. Linijinės laivybos tarifai , tarifo sudėtis Tarifai. Tarifų nustatymo principai. Tarifų taikimo sąlygos. Linijiniu tarifu struktura Bazinis tarifas. Korektyvinis bunkeravimo kainos koeficientas. Priemoka už per didelį uosto apkrovimą. Korektyvinis valiutinis koeficientas. Trampinės ir linijinės laivybos komercinių sąlygų palyginimas. Incoterms 2010 sąlygos. Jūrų gabenimo sutarčių rūšis. Jūrinio gabenimo sutartis. Sutartyje turi buti. Juru gabenimo sutartis sudaro agentai arba brokeriai vezejo ir krovinio siuntejo vardu. Juru gabenimo sutarties formos. Laivų frachtavimo sutarčių rūšys. Laikinojo čarterio rūšys. Konosamentas atlieka trejopą funkciją. Konosamentų ypatumai ir taikymo sritis. Konosamentas gali būti sudarytas. Konosamente turi būti nurodyti šie privalomi duomenys.


Jūrų transporto rinkos sąvoką - tai pardavėjų ir pirkėjų susitikimo vieta, kita vertus, - pardavėjų ir pirkėjų sąveikos mechanizmas sudarant pirkimo-pardavimo sandorius.

Jūrų transporto rinka (laivybos rinka) yra laivybos produkcijos rinka.Pagrindinė laivybos produkcija yra krovinių gabenimai.

•Tobula konkurencija - būdingas neribotas rinkos dalyvių skaičius, tačiau kievienas iš jų atskirai rinkoje valdžios neturi.

•Monopolija - pasižymi tuo, kad rinkoje veikiasavininkas arba tam tikra struktūra, kuriai visiškai priklauso galimybė gaminti produktą ir valdyti rinką.

•Oligopolija - keletas stambių komponentų kontroliuoja rinka (kaina). Sudaro kartelio sutartis. Kartelis - tai susitarimas tarp stambių kompanijų dėl kainos kontrolės rinkoje.

•Monopolinę konkurenciją - gana didelis rinkos dalyvių skaičius, todėl rinkoje sunku kontroliuoti kainą.

Paklausa - tai prekių (paslaugų) kiekis, kurį pirkėjai pasiruošę įsigyti už tam tikrą kainą. Supaprastintai paklausos formulę galima užrašyti taip: ,,poreikis+galimybė užmokėti”. Pagal šią formulę paklausą laivybos rinkoje visų pirma lemia krovinio siuntėjo poreikis gabenti tam tikrą krovinio kiekį, o galimybės užmokėti dažniausiai priklauso nuo jo mokumo ir siūlomos gabenimo kainos.

Pasiūla - tai prekių (paslaugų) kiekis, kurį pardavėjai pasirengę pristatyti į rinką už tam tikrą kainą. Laivybos rinkoje pasiūlą pirmiausia laivų savininkai, pateikdami tam tikro tonažo ir atitinkamos paskirties laivyną.Kartu kaina turi kompensuoti gabenimo sąnaudas ir užtikrinti kompanijos plėtrai reikalingas pajamas.

Svarbiausi paklausos vertinimo rodikliai: a) tam tikru kroviniu kiekis b) srauto sudedamoji dali nuo visu gabenimu.

Atvira - laikoma dalis tarptautinių krovinių srautų, kur dalyvavimas gabenimo sferoje nėra ribojimas ir vykdomas sąlyginai laisvos konkurencijos sąlygomis. Laisvo frachto rinkos dalis šiuo metu neviršija 15-20% bendros tarptautinio jūrinio gabenimo apimties t.y. 500 mln. t. per metus.Naudojamas trampinis tonažas.

eksploatacijos paskirtį - transportiniai, techninės paskirties, žvejybiniai, specialiosios paskirties ir t.t.

Pagal gabenimo krovinio tipą - sausakrūviai laivai, piltinių krovinių laivai, kombinuotų krovinių laivai.

Frachto rinka – kroviniu gabenimo rinka, kuria galima ivertinti pagal:

Frachto rinkos konjuktura – santykis tarp tonazo paslaugu paklausos ir pasiulos, kuri lemia frachto ikainiu svyravimai gabenimo kainu atzvilgiu.

Trampinė laivyba( tramp shipping, angl. Tramp – valkata) – tarptautinės prekių apyvartos aptarnavimo būdas krovininiais laivais, nesusietais su nuolatiniais plaukiojimo rajonas ir krovos uostais.

Trampinėje laivyboje: pagrindinis gabenimo dokumentas yra čarteris; Frachto įkainis veikia kaip gabenimo kaina.

Pagrindiniai trampinių laivų tipai- tanklaiviai, balkeriai, kombinuoti laivai, taip pat daugelis specializuotų laivų, skirtų masiniams kroviniams transportuoti.

Trampinės rinkos skiriamasis bruožas yra: gabenimo nereguliarumas, darbas pagal susitarimą ( čarterį), kuris tam tikrą konkretų laiką reguliuoja santykius tarp laivo savininko ir tonažo frachtuotojo.

Linijinė laivyba( line shipping)- tarptautinės prekių apyvartos aptarnavimo būdas laivais keleiviams ir mažoms krovinių partijoms gabenti pagal iš anksto žinomą grafiką ir tarifinį mokestį.

Pagrindiniai linijinės laivybos kroviniai yra vienetiniai ( generaliniai) kroviniai ir nedidelės partijos kai kurių biriųjų ir piltinių krovinių, kuriems gabenti naudojama tik dalis laivo.Linijinės laivybos kompanijos turi įvairių tipų laivų: universalių sausakruvių laivų, konteinervežių, RO-RO ir kt.

Tarptautinės prekių apyvartos aaptarnavimo būdas krovininiais laivais, nusietais su nuolatiniais plaukiojimo rajonais, krovos uostais, neapribojamais tam tikros rūšies kroviniu.Trampinėje laivyboje pagrindinis gabenimo dokumentas yra čarteris.Frachto įkainis veikia kaip gabenimo kaina.Aptarnauja dažniausiai piltinius/biriuosius krovinius (grūdus, rūdą, medvilnę, o vėliau – naftą).Gabenimo nereguliarumas, darbas pagal susitarimą (čarterį), kuris tam tikrą konkretų gabenima (laiką) reguliuoja santykius tarp laivo savininko ir tonažo frachtuotojo.

  • Microsoft Word 54 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (7019 žodžiai)
  • Kolegija
  • Julija
  • Jūrų transporto ekonomika analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Jūrų transporto ekonomika analizė. (2016 m.). https://www.mokslobaze.lt/juru-transporto-ekonomika-analize.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 18:11
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo