Kaimo turizmo rinkos prognozavimas Didžioji Britanija



Kaimo turizmas plačiai paplitęs daugelyje šalių, kaip laisvalaikio praleidimo būdas ir galimybė geriau pažinti kultūrą, priartėti prie gamtos ir papročių.
Didžioji Britanija dėl savo gamtos ir geografinės padėties, turi puikias galimybes plėtoti kaimo turizmą, tačiau ne visada atneša didelės naudos. Todėl šiame darbe atskleidžiama koks kaimo turizmas vystomas Didžiojoje Britanijoje, ko jam trūksta ir ką reikia daryti, kad jis būtų produktyvesnis ir atneštų didesnę naudą.
Darbo tikslas – apibūdinti kaimo turizmą Didžiojoje Britanijoje, atskleisti labiausiai turistų lankomas vietas ir pateikti veiksmų planą kaimo turizmo gerinimui.
Darbo uždaviniai:
Atskleisti kaimo turizmo sampratą varomąsias jėgas.
Apibūdinti kaimo turizmo istoriją ir savokos suvokimą Didžiojoje Britanijoje.
Pateikti statistinius kaimo turizmo duomenis.
Atskleisti kaimo turizmo veiksmų planą 2010 – 2020 metams.
Kaimo turizmas – tai viena iš turizmo rūšių, kuri apima turistų (žmonių) kelionę į kaimo vietoves, laikiną gyvenimą sodybose ir laisvalaikio praleidimą ir/arba rekreacinę veiklą jose (Vainienė, 2001; Damulienė, 2001; Grecevičius, 2002;).
Tačiau, kaimo turizmas taip pat gali būti apibūdinamas kaip agroturizmas, apimantis ūkininkų siūlomas veiklas ir paslaugas turistams pritraukti. Taip pat, kaimo turizmas yra svarbus ekologinis reiškinys. Kaimo vietovėse besilankantys turistai, sukelia ekologijos problemų, mat naikina vietovių autentiškumą, daro žalą gamtai (Astromskienė, Sirusienė, 2002).
Kad turizmą, galėtume vadinti kaimo turizmu, jis turi atitikti šias nuostatas (Lane, 1994):
Turi būti vystomas, kaimo vietovėse;
Vystymui būtina atvira erdvė, turi kontaktuoti su gamta, paveldu ir tradicijomis;
Pastatai turi būti kaimo masto, dažniausiai nedideli;
Anot, Sharpley (1997), kaimo turizmas apima, platų veiklų spektrą: natūralius ir dirbtinius atrakcionus, patogumus ir paslaugas, transportą, marketingą ir informacines sistemas.
Daugelis autorių išskiria šias kaimo turizmo varomąsias jėgas (Irshad, 2010):
Gausus kaimo turizmo plėtojimas, suteikia troškimą pabėgti nuo vienodo miesto gyvenimo. Kaimo vietovės siūlo išsilaisvinimą nuo streso, fizinių ir dvasinių jėgų atgavimą bei poilsį.
Kaimo turizmo paklausą skatina žiniasklaida, ieškanti vis įdomesnių laisvalaikio praleidimų būdų ir apie juos informuojanti.
Didinamas ekologinis sąmoningumas ir žmonių ryšys su gamta ir juos supančia aplinka. Aplinkos išsaugojimas sukelia vis didesnį žmonių domėjimasi kaimo vietovėmis.
Sumažėjus transporto, bendravimo, politinėms ir ekonominėms kliūtims keliauti, atsirado prieinamumas kaimo vietovėms.
Labiau patyrę keliautojai, vis labiau domisi laisvalaikiu lauke, ekoturizmu, tai padeda vis labiau vystytis kaimo turizmui.
Padidėjęs domėjimasis kutūriniu paveldu, gali būti patenkinamas per kaimo turizmą, nes kaimo vietovėse gausu paveldo objektų.
Kaimo vietovės siūlo grynesnį orą, švaresnį vandenį, sveikesnį maistą nei mieste.
1.2. Ko reikia, kad kaimo turizmas būtų sėkmingas?
Gera infrastruktūra. (Kaimo turizmo vietovės, turi būti lengvai pasiekiamos visiems, norintiems apsilankyti).
Lankytojų centras. (Kaimo bendruomenės turi turėti informacijos centrus, kuriuose būtų galima gauti informaciją apie pramogas, lankytinas vietas ar tiesiog pabendrauti su žmonėmis kurie gerai pažįsta apylinkes).
Bendradarbiavimas su kultūros paveldo centrais. (Tam, kad būtų pilnai užtikrintas kaimo turizmo sėkmingumas, būtina sukurti santykius su kultūros ir paveldo centrais. Tai pridėtų pridėtinę vertę paslaugoms ir supažindintų lankytojus su vietovės istorija, tradicijomis ir papročiais.)