Laivo teorija ir varytuvai kursinis projektas



Vienos iš svarbiausių laivo charakteristikų įvertinimui – eigumui – tai laivo gebėjimas judėti užduotu greičiu ir efektyviausiai panaudojant jėgainių galią, Pasiekti didžiausią greitį esant užduotai mechanizmų galiai, būtina mokėti rasti du pagrindinius elementus: pasipriešinimą laivo judėjimui ir variklių efektyvumą. Šio skyriaus tikslas – parinkus tinkamą vandens pasipriešinimo metodą nagrinėjamam mūsų skaičiavimuose naudosime metodą skaičiuojantį likusį pasipriešnimą. Skaičiuojant likusio pasipriešinimo koficientą, reikia atsižvelgti į tai, kokiai laivų serijai prikl turėdami šiuos dydžius iš lentėlės. [1, 108 psl. ] nustatoma, kad nagrinėjamas laivas priklauso laivams su vidutinio pilnumo apvadiais.
Transporti koficientų ca ir cap reikšmės parenkamos iš lentelės. [1, 107 psl. ] priklausomai nuo laivo ilgio: ca= 0,3· čia: cr(d), , kb/d = f (b/d;fr), ab/d = f (b/d), kxc = xc /l – koficientai, įvertinantys: d, y, b/d, xc, įtaką likusiam pasipriešinimui. Jų skaitinės reikšmės nustatomos iš grafikų, skirtų laivams su vidutinio pilnumo apvadais. Šie grafikai yra žinyne [2, 354 psl. , a)var. ]. Užbortinio vandens klampumo koficientas n, kai temperatūra lygi 10°c, lygus n pagal gautas kompiuterio paskaičiuotas reikšmes (priedas i), brėžiame grafikus r=f(vs) ir ps=f(vs). Ir parenkame iš katalogo [4] pagrindinį laivo varik atidėję pasirinktą variklio galią (ps=3090kw) grafike ps=f(vs), patiksliname laivo greitį (vs = 16,0kt). Ir iš grafiko r=f(vs), randame vande laivo sraigto pagrindiniai skaičiavimai atliekami pagal serijines sraigtų diagramas [3]. Prieš pasirenkant diagramą, reikia apskaičiuoti kai kurias sraigto charakteristikas ir pagalbinius dydžius, apibūdinančius sraigto darbą.
Kilvaterinio srauto koeficientas w ir sraigto siurbimo koeficientas t apibūdina sraigto ir laivo hidrodinaminę sąveiką. Šių dydžių skaitinės reikšmės priklauso nuo laivo korpuso geomertrinių charakteristikų ir a norint nustatyti sra norint nustatyti sraigto diametrą, kuriam esant sraigto optimalus sraigto diametras negali būti didesnis už gabaritinį, kuris nustatomas atsižvelgiant į sraigto įtaisymo laivagalylyje galimybes. Šiuo atveju nagrinėjamas laivas bus dvisraiktis, nes , dgab £ (0,60 ø0,65)·d, čia d – vidutinė grimzlė, tai yra dgab £ (1,8 ø 1,95). Taigi nagrinėjamo laivo sraigto diametras d = 1,9m. Skaičiuojamam laivui parenkami du sraigtai.
- Microsoft Word 105 KB
- 2010 m.
- 24 puslapiai (3643 žodžiai)
- Universitetas
- Andrėja
-