Laivo teorija, konstrukcija ir varytuvai



Kursinio projekto užduotys. I. D. Vandens pasipriešinimas laivo judėjimui. Parinkite tinkamą metodą pasipriešinimui skaičiuoti. Apskaičiuokite vandens pasipriešinimą rankiniu būdu ir su PC ir įvertinkite skaičiavimų rezultatų patikimumą. Parinkite variklį ir įvertinkite laivo greitį pradiniame skaičiavimų. Laivo teorija , konstrukcija ir varytuvai kursinis projektas. Pradiniai kursinio projekto duomenys. Kursinio projekto užduotys. Dsraigto projektavimui. Optimalaus sraigto charakteristikų nustatymas. Suprojektuoto sraigto hidrodinaminių charakteristikų įvertinimas. Sraigto kavitacijos tikrinimas. Sraigto pasinė diagrama. Išvados Literatūros sąrašas.
- suvilgyto paviršiaus plotas. Jis gali būti apskaičiuotas pagal keletą skirtingų formulių, priklausomai nuo laivo tipo. Kadangi mano laivas žvejybinis, tai taikiau Jerošino formulę: ;
- likusio pasipriešinimo koeficientas. Jis priklauso nuo laivo serijos. Norint žinoti, kokiai serijai priklauso laivas, reikia turėti šiuos parametrus:
Turint visus šiuos parametrus, pagal jų galimų kitimų ribas, pateiktas J. Čerkos knygoje „Laivo teorija“ 3.3 lent. p.108, nustatoma laivo serija.
Mano laivas priklauso greitaeigių ir vidutinio greitumo laivams, todėl likusio pasipriešinimo koeficientas skaičiuojamas pagal formulę ;
- propulsinio komplekso naudingumo koeficientas. Pradinėje projektavimo stadijoje jį galime imti 0,55 – 0,65. Mes pasirinkome .
Vandens pasipriešinimo ir reikiamos variklio galios priklausomybė nuo laivo greičio
kur - vandens pasipriešinimo skaičiavimo netikslumas; - kompiuterinio skaičiavimo rezultatas, - rankinio skaičiavimo rezultatas;
kur - variklio galingumo skaičiavimo netikslumas; - kompiuterinio skaičiavimo rezultatas, - rankinio skaičiavimo rezultatas.
Kaip matome, skaičiavimo tikslumas yra pakankamas, tačiau tolimesniuose skaičiavimuose remsimės kompiuteriniais duomenimis.
Tinkamą laivo variklį parenkame pagal jo išvystomą galią projektuojamam greičiui. Remiantis kompiuteriniais skaičiavimais . Artimiausias šį dydį tenkinantis variklis: Akasaka Japonija K31S 6L, kurio galia , o apsisukimų skaičius .
Pagal variklio charakteristikas ir kompiuterinio skaičiavimo rezultatus patiksliname projektuojamus laivo parametrus:
Šioje kursinio projekto dalyje pagal likusio pasipriešinimo metodą apskaičiavome vandens pasipriešinimą laivo judėjimui rankiniu būdu ir su kompiuteriu. Tačiau, kaip žinia, kompiuteriniai skaičiavimai laikomi tikslesniais, todėl vandens pasipriešinimo ir reikiamos variklio galios priklausomybės nuo laivo greičio grafikai buvo brėžiami remiantis kompiuterio skaičiavimais.
Pagal apskaičiuotą projektuojamam greičiui reikalingą variklio galią , parinkome tinkamiausią variklį. : Akasaka Japonija K31S 6L, kurio galia , o apsisukimų skaičius . Variklio galingumas leidžia laivui išvystyti užduotą 14,4 kt greitį.
Kilvaterinio srauto koeficientas ω ir sraigto siurbimo koeficientas t apibūdina sraigto ir laivo korpuso hidrodinaminę sąveiką. Ši sąveika pasireiškia taip. Laivagalyje dirbantis sraigtas pakeičia laivo korpusą aptekantį srautą, o kartu pakinta ir laivo korpusą veikiančios hidrodinaminės jėgos. Savo ruožtu vandens srautas, tekantis per sraigto diską, yra iškreiptas arti esančio laivo korpuso.
Koeficientų ω ir t skaitinės reikšmės priklauso nuo laivo korpuso geometrinių charakteristikų ir apskaičiuojamos pagal empirines formules.
Apskaičiuojame didžiausio naudingumo koeficiento sraigto diametrą nagrinėjamam laivui pagal formulę:
Jei optimalus sraigto diametras daug didesnis (du ir daugiau kartų) už gabaritinį, reikia projektuoti dvisraigtį propulsinį kompleksą. Kadangi taip nėra – projektuojame laivą su vienu sraigtu.
Parenkant sraigto menčių skaičių z, atsižvelgiant į sraigto spaudimo ir diameto koeficiento dydį: trijų menčių sraigtas projektuojamas, jei sraigto spaudimo ir diametro koeficientas . Priešingu atveju, reikia projektuoti daugiau negu trijų menčių sraigtą.
- Microsoft Word 242 KB
- 2017 m.
- Lietuvių
- 16 puslapių (2728 žodžiai)
- Universitetas
- Gabris123
-