Laivybos profesinės praktikos ataskaita



Įvadas. "Vakarų laivų gamykla". Wärtsilä BLRT Estonia OU, Lietuvos filialas. Stūmoklių išėmimas. Vairavimo įrangos remontas. Stebulės ardymas ir surinkimas. Vandens siurblių remontas. Brašpilio remontas. Kuro purkštukai ir siurbliai. Individuali užduotis. Stūmoklis darbo sąlygos, gedimai. Stūmoklių apmatavimas. Alkūninis-švaistiklinis mechanizmas. Švaistikliniai indėklai. Švaistiklio kūnas. Viršutinė švaistiklio galvutė. Apatinė švaistiklio galvutė. Švaistikliniai varžtai. Alkūninis velenas. Mano pasirinktas laivas „Maironis“. Laivo tipas ir techninės savybės. Laivo jėgainė. Išvados.
Praktiką atlikau UAB ,,Wartsila‘‘ įmonėje, kuri atlieka dyzelinių variklių remontą, atsarginių dalių tiekimą bei jų rotorių remontą, vairo ir sraigto su velenu bei reduktorių remontą, laivo sraigtų metalurginį remontą, hidraulinių mechanizmų, hidraulinių variklių bei hidraulinių cilindrų remontą, taip pat atliekamas mechanizmų centravimas lazeriu, alkūninių velenų tiesinimas staklėse ir mechaninio apdorojimo paslaugos, pagalbinių mechanizmų remontas. Šioje įmonėje teko atlikti įvairius remonto darbus tiek ceche tiek laive, buvo gauta naudinga informacija bei patirtis iš ten dirbančių darbuotojų, išaiškintos remonto ir montavimo technologijos, buvome instruktuoti saugaus darbo klausimais, supažindinti su individualiomis apsaugos priemonėmis. Susipažinome su priešgaisrinės apsaugos laive taisyklėmis, gaisro priemonėmis.
Praktikos tikslas: pagilinti ir sustiprinti bendratechninių ir specialybės disciplinų žinias, pasiruošti profilinių disciplinų studijavimui, formuoti praktinius įgudžius, susipažinti su laivo jėgainės bei kitų mašinų ir mechanizmų išdėstymu, techninėmis charakteristikomis su mašinų ir mechanizmų priežiūra bei remontu.
Praktikos metu atlikome stūmoklių išėmimą, tikslas – patikrinti ir nustatyti gedimus stūmokliams. Pirmiausia nuardomi ir atnaujinami vamzdeliai, davikliai, atjungiami įsiurbimo ir išmetimo kanalų vamzdžiai, nuimami vožtuvų prispaudėjai, nuimamas galvutės dangtis. Panaudojant hidraulinį domkratą atveržiami cilindrų galvutės smeigių veržlės. Tada panaudojant specialią konstrukciją nuimamos cilindrų galvutės. Specialiu reguliuojamu raktu išimamas cilindro įvorės tarpinė. Tai daroma norint išvengti stūmoklio žiedų užsikirtimo už tarpinės. Atidarius fundamentinio rėmo dangčius matome alkūninį veleną ir švaistiklį. Panaudojant hidraulinį donkratą atveržiamas švaistiklio apatinis dangtelis. Dabar stūmoklis gali būti iškeliamas iš viršaus. Stūmoklio dugne specialiai sumontuoti srieginiai sujungimai, juos pravalome sriegikliu ir veržiame specialią konstrukciją skirta stūmoklių ištraukimui, jis tvirtinamas dviem varžtais. Tada vyksta stūmoklio ištraukimas iš cilindro įvorės. Stūmokliai gervių pagalba iškeliami iš laivo ir nugabenami i cechą. Ten atliekami jų matavimai ir praktika. Tinkantys tolimesnei eksploatacijai stūmokliai pastačius naujus kompresorius ir tepalinius žiedus keliauja atgal į laivą.
Vairavimo įranga - pagrindinis laivo manevringumo ir laivo saugumo garantas. Todėl ji turi būti visuomet geros būklės.
Kiekvieną kartą prieš išplaukiant į jūrą visos vairavimo įrangos detalės įdėmiai apžiūrimos, ten kur reikia - sutepamos. Po to patikrinama, ar nieko nėra už laivo galo, kad netrukdytų vairo posūkiams. Patikriname vairavimo įrangos veikimą pasukdami vairą į vieną ir kitą bortą. Būtina įsitikinti, kad vairo mentės padėtis, posūkio kampas sutampa su aksiometro parodymais, skirtumas negali būti didesnis kaip 1̊. Vairas turi suktis tolygiai, be trukčiojimų, sustojimų. Vairo posūkis iš vieno borto į kitą neturi trukti daugiau kaip 28 s, o vairo posūkio kampas jūriniuose laivuose turi būti nemažesnis negu 35̊ į vieną ir kitą bortą nuo diametraliosios plokštumos. Upiniuose laivuose šis kampas padidėja iki 45̊. Jei normatyvai viršijami, vyr. kapitono padėjėjas su vyr. mechaniku atlieka vairo mentės apžiūrą iš valties arba narų pagalba ir šalinami gedimai. Patikrinimo ir apžiūros rezultatai užrašomi į laivo žurnalą.
Žiemos metu, jei laivas yra leduose, būtina sekti, kad vairas galėtų laisvai sukinėtis. Jei duodama atbulinė eiga, tai vairas turi stovėti tiesiai, t.y. laivo diametraliojoje plokštumoje. Laivo, esančio prie krantinės, vairas taip pat turi būti diametraliojoje plokštumoje. Jei pastebėtas balerio susisukimas daugiau kaip 15̊, būtina balerį keisti.
- Microsoft Word 2704 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 19 puslapių (3029 žodžiai)
- Universitetas
- Gabris123
-