Marketingas: prekyba ir prekės ženklas


Ta ūkio šaka. Prekyba funkcine prasme. Prekyba institucine prasme. Prekybos įmonių veiklos produktas. Marketingo įgyvendinimas.


Marketingas atsirado ir tobulėjo kaip vartojimo prekes gaminančių pramonės įmonių valdymo rinkoje teorija ir praktika. Taigi prekybos marketingas dar palyginti labai jauna. Besiformuojanti mokslo disciplina. Todėl nėra vieningos nuomonės dėl jos turinio, atskirų joje nagrinėjamų klausimų traktavime.

Marketingas, kaip įmonės vadybos koncepcija, realizuojama remiantis tam tikrais valdymo sprendimais ir juos įgyvendinančiais veiksmais. Marketingo valdymo procesą sudaro analizės, prognozės, strateginio ir operatyvinio planavimo bei įgyvendinimo etapai.

Strateginio marketingo etape apibrėžiama rinka ir pasirenkami jos segmentai, nustatoma principine elgsena su konkurentais, prekybos įmonėmis ir pirkėjais. Šiame etape parengiama įmonės elgsenos rinkoje koncepcija. Strateginis marketingas yra operatyvinio marketingo planavimo pamatas. Marketingas, kaip į rinka orientuota įmonės vadyba, sėkmingai gali būti įgyvendintas praktikoje tik parengusi pagrįsta individualią, konkrečiai įmonei pritaikytą koncepciją. Marketingo koncepcija – taip išsamus projektas, kuriame, orientuojantis į tam tikrą idėją ( marketingo tikslus), pagrindinės veiksmų kryptys (strategijos) bei operatyviniai veiksmai( priemonių panaudojimas) yra sujungti š logišką, nuoseklų planą.

Prekybos marketingo objektas yra ne produktas (prekė), kaip pramonės įmonių marketinge, bet prekybos paslaugos, kurios kurios pasireiškia kaip gamybos įmonių pagamintų daiktinių produktų (prekių) ir savo „pagamintų“ paslaugų derinys.

Marketingo priemonės yra tos, kuriomis prekybos įmonė siekia daryti poveikį pirkėjų elgsenai.

Prekės ženklas sudaro neatskiriamų kiekvieno vartotojo gyvenimo dalį. Vykstant techniniai pažangai ir visuomenės progresui įgaunant vis didesnį pagreitį, prekės ženklas vaidina vieną pagrindinių vaidmenų santykyje „pardavėjas-vartotojas“, todėl yra vienodai svarbus tiek prekės ar paslaugos tiekėjui, tiek kiekvienam tos prekės ar paslaugos vartotojui.

  • Microsoft Word 14 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (967 žodžiai)
  • Profesinė mokykla
  • Krista
  • Marketingas: prekyba ir prekės ženklas
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Marketingas: prekyba ir prekės ženklas . (2019 m.). https://www.mokslobaze.lt/marketingas-prekyba-ir-prekes-zenklas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 15:25
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo