Produktų ir paslaugų konkurencingumo didinimas Lietuvos ir užsienio rinkoje



Vkv yra grupė vadybos priemonių, kaip įgalioti darbuotojus didinti pajamas, mažinti išlaidas ir patenkinti vartotojus. Taigi vartotojo tenkinimas yra svarbus vkv elementas. Bendrovė su aiškiu vkv nusistatymu yra pasirengusi ištisai tenkinti vartotoją visais įmanomais būdais. Vartotojo pasitenkinimas yra rezultatas, priklausantis nuo prekės, paslaugos kokybės ir ypatybių. Klientai ir vartotojai tarsi junta ribą, jog gaminys ar paslauga jau viršija jų reikmes ir lūkesčius arba atvirkščiai - jų lūkesčiai lieka visiškai patenkinti. Apsisprendimas siekti kokybės ir tenkinti vartotoją gerina firmos plėtimosi procesą. Plėsti organizaciją reiškia įtraukti tiekėjus, investitorius, tarnautojus, vartotojus ir plačiąją visuomenę. Plėtimosi procesas prasideda, kai vartotojo poreikiai perteikiami firmai. Kadangi vartotojo tenkinimas yra galutinė organizacijos užduotis, tai vartotojų poreikių perteikimas yra labai svarbus. Kita vertus, firmos plėtimasis prasideda nuo tiekėjų. Firma perteikia savo poreikius saviems tiekėjams, kad ir pastarieji padėtų geriau tenkinti vartotoją. Pavyzdžiui, mažmeninėje prekyboje iš pardavėjų tikimasi, kad jie bus bendrovės ausimis ir akimis. Taip pat buvo nustatyta, kad klientai mėgsta prekių grąžinimo be ginčų būdą. Jie nori malonios aplinkos ir asmeniško pardavėjo dėmesio. Nori tokių pardavėjų, kurie galėtų reikalus sutvarkyti vietoje ir nereikėtų pildyti daugybės formų su tvirtinamaisiais parašais. Yra keletas būdų organizacijai ištaisyti padėtį, kai vartotojai nepatenkinti jų gaminiais ar paslaugomis: atsiprašymas, skubus gaminio, paslaugos pakeitimas, įsijautimas į vartotojo reakciją, nuostolio grąžinimas, simbolinis kompensavimas, nuolatinio ryšio su vartotoju užmezgimas. Tinkamas atsilyginimas gali padėti firmai sėkmingai nuslopinti vartotojo nepasitenkinimą. Išvada: vartotojo tenkinimas yra vienintelis prasmingas verslumo požymis. Laimi tik tas verslas, kuris patenkintų vartotojų turi daugiausiai. Tenkinimas yra viską lemiančioji ypatybė; ji pranoksta visas kitas ir duoda verslui vartotojų.