Smulkaus ir vidutinio verslo konkurencingumo didinimas



Šiandien ypač konkurencingos japonijos ir vokietijos ekonomikos šakos, tokios kaip elektronika ir technikos gamyba, išsivystė stripėjant vidinei konkurencijai. Tačiau tokie reiškiniai vis dažniau įvyksta ten, kur konkurencijai ne tik įjungiama žalia šviesa, bet ir nuolatos puoselėjamos konkurencingumo ugdymo strategijos.
Žinios apie konkurencingumą yra tarpdisciplininės. Nesunku įsitikinti sudėtingų procesų, vykstančių tiek pavienėse įmonėse, tiek ekonomikoje apskritai, analizės būtinybe, plėtojant konkurencingumo teoriją ir taikant ją praktikoje.
Temos aktualumas - esant ekonomikos nuosmukio ciklui konkurencingumo didinimas ypatingai svarbus smulkioms bei vidutinėms lietuvos įmonėms, norint išlikti rinkoje.
Temos naujumas – lietuva suvokia būtinybę tapti konkurencinga valstybe, tačiau dabartinis lietuvos konkurencingumo lygis ir tendencijos verčia ne susimąstyti, bet veikti. Norint žengti koja kojon su laiku, siekiant gerovės, stabilumo bei lisabonoje es vadovų sutarto ambicingo tikslo – pasiekti, kad es taptų konkurencingiausia žiniomis pagrįsta pasaulio ekonomika, būtina nuolat didinti verslo konkurencingumą.
Problema. Konkurencingumo plėtojimas – vienas svarbiausių organizacijos tikslų. Šiuolaikinėse verslo valdymo teorijose vis labiau įsigali nuostata, kad laimi tas, kuris vysto esmines kompetencijas. Šiandien organizacijoms reikia ne turėti ir siekti išlaikyti, o nuolat kurti ir tobulinti savo konkurencinį pranašumą. Jau nebepakanka suprasti ir valdyti procesus, kad įgytum pranašumą, reikia pažinti vartotojus ir jų poreikius. Kai organizacijos veikla tam tikrose srityse smarkiai skiriasi nuo konkurentų, galima teigti, kad ji įgyja konkurencinį pranašumą ir yra konkurencinga. Tačiau konkurencingumo kūrimo būdai nuolat keičiasi ir kartais įmonės nespėja jų pritaikyti. Todėl būtina atsižvelgiant į rinkos sąlygas nuolat ieškoti naujų būdų įmonės veiklai efektyvinti.
Tikslas – apibūdinti smulkų ir vidutinį verslą bei išsiaiškinti jo konkurencingumo didinimo būdus.
Darbo objektas – smulkus ir vidutinis verslas bei jo konkurencingumas. Darbo uždaviniai: pateikti smulkaus ir vidutinio verslo sampratą, jo funkcijas, rėmimo būdus. Atskleisti svv svarbą šalies ekonomikai. Pateikti konkurencingumo sampratą. Išanalizuoti galimas konkurencingumo didinimo formas. Tyrimo metodika – literatūros šaltinių, mokslinių straipsnių, lietuvos respublikos teisinių dokumentų bei statistinių duomenų analizė.
- Microsoft Word 62 KB
- 2012 m.
- 26 puslapiai (6527 žodžiai)
- Universitetas
- Liudas
-