Specifiniai vaikų pažinimo sutrikimai, sukeliantys mokymosi negales


Temos aktualumas ir reikšmingumas. Darbo objektas. Darbo tikslas. Atsižvelgiant į išsikeltą darbo tikslą , darbo autorė šiame darbe siekia įgyvendinti šiuos uždavinius. Darbe naudojamas metodas. Vaikų specialiųjų mokymosi poreikių samprata. Specifiniai pažinimo sutrikimai specifinių pažinimo sutrikimų samprata. Specifinių pažinimo sutrikimų klasifikavimas. Moksleiviai , turintys girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimų. Moksleiviai , turintys vizualinių procesų sutrikimų. Mokiniai , turintys percepcinių – motorinių ryšių sutrikimų. Moksleiviai , turintys specifinių atminties sutrikimų. Mokiniai , turintys veiklos organizavimo sutrikimų. Mokymosi negalią turinčių vaikų sunkumai. Vaikų socialinis apleistumas ir pedagoginės problemos. Literatūros sąrašas.

Darbo objektas – specifiniai vaikų pažinimo sutrikimai, sukeliantys mokymosi negales.

Darbo tikslas – išanalizuoti specifinius pažinimo sutrikimus, kurie sukelia vaikų mokymosi negales.

Pažinimo procesų sutrikimai sąlygoja mokymosi negales: disleksiją (skaitymo sutrikimus), disgrafiją (rašymo sunkumus), diskalkuliją (skaičiavimo sutrikimus) (Giedrienė ir Monkevičienė,1995). Vaikams, turintiems specifinių mokymosi negalių, būdinga, kad realūs jų mokymosi laimėjimai kur kas žemesni nei jų intelektiniai gebėjimai. Giedrienė ir Monkevičienė teigia, jog atsilikimą mokantis lemia specifiniai pažinimo procesų sutrikimai, trukdantys pilnavertiškai naudotis gana aukštais ar bent jau pakankamais bendrais intelektiniais gebėjimais. Pažinimo procesų sutrikimų priežastys – minimalios smegenų disfunkcijos. Monkevičienė ir Giedrienė išskiria penkias vaikų, turinčių pažinimo procesų sutrikimų, lemiančių mokymosi negales, grupes. Tai moksleiviai, turintys audialinių ir kalbinių procesų sutrikimų; vizualinių procesų sutrikimų; percepcinių – motorinių ryšių sutrikimų; specifinių atminties sutrikimų; veiklos organizavimo sunkumų.

Bagdonas, A. (1995). Mokymosi sunkumai: diferencijavimas, klasifikavimas. Mokykla, 9, P.11 –14.

Liaudanskienė, V. ir Vilūnienė A. (1998). Kompleksinių sutrikimų turinčių vaikų ugdymas. J. Ambrukaitis (Sud.), Specialiųjų poreikių vaikai, - Šiauliai: Šiaulių universitetas. P. 141 - 145

  • Microsoft Word 16 KB
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2376 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vaida
  • Specifiniai vaikų pažinimo sutrikimai, sukeliantys mokymosi negales
    10 - 4 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Specifiniai vaikų pažinimo sutrikimai, sukeliantys mokymosi negales. (2015 m.). https://www.mokslobaze.lt/specifiniai-vaiku-pazinimo-sutrikimai-sukeliantys-mokymosi-negales.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 17:51
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo