Specifinio krovinio Metanolio parengimas vežimui ir transportavimas



Įvadas. Metanolio cheminės savybės, praktinio taikymo sritys. Metanolio priskirimas pavojingumo klasei ir jos požymių aprašymas. Darbo uždaviniai. Pasirinkti specifinį krovinį iš pavojingų, greitai gendančių, sunkiasvorių arba didžiagabaričių srities. Paskaičiuoti pasirinkto krovinio visų logistikos procesų technologinius ir ekonominius parametrus, remtis kelių, geležinkelių, vandens arba oro transportų pavojingų krovinių gabenimo taisyklėmis, specifinių krovinių vežimo reglamentais, pagrindinius reikalavimus transporto priemonėms bei papildomai įrangai, kitais technologiniais reikalavimais, bei rekomenduojama metodine literatūra, statistinės informacijos šaltiniais. Kursinį darbą pristatyti aptarimui seminare. Pakavimo reikalavimai ir pakavimo galimybės šios rūšies kroviniui. Galimybės gabenti su kitomis pavojingomis medžiagomis ar kitais kroviniais. Metanolio nužymėjimo parinkimas bei taros nužymėjimas. Metanolio krovimo ir sandėliavimo reikalavimai. Krovinio dokumentavimas ir paruošimas išvežimui. Transporto rūšies ir priemonės pervežimui parinkimas bei jos paruošimas ir nužymėjimas. Reikalavimai įkrovimui ir pritvirtinimui transporto priemonėje. Reikalavimai vairuotojui ir pervežimo proceso organizatoriui, atsakomybės reglamentavimas. Metanolio transportavimo alternatyvius maršrutus. Apibrėžti ir įvertinti riziką kelyje, avarijų galimybes ir jų likvidavimą. Krovinio iškrovimas, perdavimas ir sandėliavimas. Paslaugos savikainos ir kainos nustatymas. Išvados. Literatūra.
Pramonėje metanolis kaip tarpinė medžiaga naudojamas įvairiose gamybinėse srityse. Metanolis gali būti naudojamas kaip cheminių procesų žaliava, kuras, laboratorinis regentas, pramoninių nuotekų valymo procesuose, naftos pramonėje. Taip pat ši medžiaga tinka ir profesonaliam naudojimui – t.y. platinimui, paskirstymui, medžiagos ar mišinio formavimui, pakavimui, perpakavimui, vėlgi gali būti naudojamas kaip kuras arba laboratorinis regentas. Tolimesnių vartotojų naudojimui metanolis gali būti naudojamas ledo tirpinimui ( skystiems arba purškiamiems produktams) ar kaip kuras uždarose patalpose ( kuro elementuose ir kt.), kaip kuras neuždarose sistemose ( kaip priedas į benziną). Tiksliau metanolis yra naudojamas įvairių plastmasių, sintetinio kaučiuko, vaistų, formalino, lakų, antifrizo, kuro priedų gamybai ir kitų organinių junginių sintezei.
Metanolis, kaip pavojingas krovinys, yra priskiriamas 3 pavojingumo klasei. 3 klasės gaminiai skirstomi į F, FT, FC, FTC, D. Metanolis yra priskiriamas FT1 dėl šių požymių:
Metanolis pasižymi pavojingomis savybėmis pagal kelias grupes, todėl tai yra vienas iš didžiausių pavojų žmogui keliančių cheminių medžiagų (ADR, 2015, I tomas).
Taip pat visos mišriojo pakavimo taisyklės nurodytos ADR 4.1.10 punkte. Vadovaujantis šio punkto nuostatomis, krovinius leidžiama pakuoti mišriai, skirtingi pavojingi kroviniai ir kiti kroviniai gali būti pakuojami bendrai į vieną kombinuotąją tarą jei jie tarpusavyje pavojingai nereaguoja ir pakuojant griežtai laikomasi nurodytų reikalavimų. Kadangi metanoliui priskirta mišraus pakavimo nuostata – MP19 tai neviršijant 0,5 l talpos vidinėje taroje ir 1 l talpos pakuotėje galima pakuoti į nurodytą kombinuotąją tarą kartu su kitų klasių, išskyrus 7 klasę, kroviniais, jeigu šiuos krovinius leidžiama pakuoti mišriai.
Metanolio reaktingumas – galima užsidegimo rizika. Garai gali su oru sudaryti sprogstamą mišinį. Tačiau medžiaga yra visiškai stabili esant normaliomis aplinkos ir numatomomis sandėliavimo ir tvarkymo temperatūros ir slėgio sąlygomis. Metanolis stipriai reaguoja su šarminiais metalais, sieros, azoto rūgštimis, stipriu oksidatoriumi, vandenilio peroksidu. Ypač pavojingos reakcijos vyksta reaguojant su rūgštimis, reduktoriais bei mineralinėmis rūgštimis. Taipogi metanolis yra nesuderinamas su šiomis medžiagomis:
Kraunant turi būti užtikrinta, kad kraunant metanolį nebus sąlyčio su medžiagomis, su kuriomis metanolis reaguoja.
Prie metanolio sandėlių turi būti įrengtos gamybinės buities patalpos su atskiru įėjimu, izoliuotos nuo metanolio laikymo patalpų.
Metanolio sandėliuose turi būti įrengti vidaus keliai, susisiekiantys su bendro naudojimo išoriniais keliais.
Leistinas metanolio kiekis sandėlyje neturi viršyti daugiau kaip 500 t.
Dauguma įmonių turi privažiuojamuosius kelius; Vežimų reguliarumas; Maža priklausomybė nuo oro sąlygų; Didelė keliamoji galia (masinio krovinių vežimo galimybė); Maža vežimų savikaina.
Transportuojant metanolį specifinių tvirtinimo reikalavimų kaip ir nėra, tiesiog svarbu užtikrinti, kad būgnai su metanolių būtų tinkamai pritvirtinti ant paletės su juostomis ( dažniausiai statomi po 4 būgnus), jog būtų išvengta krovinio išsivartymo transporto priemonėje, priešingu atveju galimas taros pažeidimas ir krovinio nuotėkis.
- Microsoft Word 1816 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 23 puslapiai (4506 žodžiai)
- Universitetas
- Daniel
-