Tarptautinės įmonės Lietuvoje


Įvadas. Analizė. Tarptautinės įmonės Lietuvoje. Tarptautinės įmonės Vilniuje. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Vilnius – Lietuvos sostinė ir didžiausias šalies miestas, kuriame savo gyvenamąją vietą deklaravę net  586 625 gyventojai. Iš jų 314 543 (53,6 %) moterys, 272 082 (46,4 %) vyrai. (https://lt.wikipedia.org/wiki/Vilnius) Galiu teigti, jog nemažą dalį Vilniaus gyventojų sudaro jauni, studijuoti ir karjeros aukštumų siekti atvykę žmonės, kurie neretai pamilę gyvenimą sostinėje ir pasilieka čia gyventi.

Nedarbo lygis 2020 m. antrąjį ketvirtį sudarė 8,5 proc. ir, palyginti su pirmuoju šių metų ketvirčiu, padidėjo 1,4 procentinio punkto, palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu – 2,4 procentinio punkto. Vyrų nedarbo lygis 2020 m. antrąjį ketvirtį buvo 9,7 proc., moterų – 7,3 proc. Jaunimo (15–24 metų amžiaus) nedarbo lygis 2020 m. antrąjį ketvirtį sudarė 21,1 proc., per ketvirtį jis padidėjo 6,1 procentinio punkto, per metus – 10,9 procentinio punkto. Ilgalaikio nedarbo lygis per ketvirtį beveik nepakito ir 2020 m. antrąjį ketvirtį sudarė 2,3 proc., palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu, jis padidėjo 0,5 procentinio punkto. (https://osp.stat.gov.lt/informaciniai-pranesimai?articleId=7553662 )

Didžioji dalis Vilniuje veikiančių įmonių neapsiriboja tik Lietuvos rinka ir plačiai vykdo savo veiklą ir užsienio šalyse, taip sukurdamos daugiau darbo vietų mūsų šalies gyventojams bei keldamos šalies BVP, tokios įmonės vadinamos tarptautinėmis.

Internacionalizacija – tai įmonės įsiskverbimas į užsienio valstybes pagal licencijavimą, frančižę, tiesiogines užsienio investicijas, tiesioginį arba netiesioginį eksportą. Internacionalizacija skirstoma į dvi formas: eksportas ir tiesioginės užsienio investicijos. Lietuvoje taip pat turime nemažai internacionalizacijos paveiktų įmonių:

Glokalizacija – galime teigti jog tai yra tas pats, kas globalizacija. Skirtumas toks, kad glokalios įmonės įstodamos į naujas rinkas prisideriną prie jų kultūros bei tradicijų.

„Kentucky Fried Chicken“ (dažniausiai trumpinamas kaip KFC) – tarptautinis amerikiečių greito maisto restoranų tinklas, valdomas kompanijos „Yum! Brands“. Pasaulyje yra beveik 19 tūkst. užkandinių, daugiausiai Kinijoje bei Jungtinėse Valstijose. Restoranai pirmiausia užsiima įvairių keptos vištienos gaminių prekyba, įskaitant sumuštinius, tortilijas; itin populiarūs kibirėliai bei įvairūs rinkiniai su vištienos gabalėliais, sparneliais bei gruzdintomis bulvytėmis. „KFC“ turi pusryčių meniu, pardavinėjami kokteiliai, gaivieji gėrimai, salotos. Meniu įvairiose šalyse skiriasi, priklausomai nuo regiono bei kultūros. „KFC“ yra dukterinė įmonė, priklausanti amerikiečių holdingui „Yum! Brands“, kuris kartu valdo ir „Pizza Hut“ bei „Taco Bell“.

  • Microsoft Word 50 KB
  • 2021 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1581 žodžiai)
  • Kolegija
  • Greta
  • Tarptautinės įmonės Lietuvoje
    10 - 3 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Tarptautinės įmonės Lietuvoje. (2021 m.). https://www.mokslobaze.lt/tarptautines-imones-lietuvoje.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 15:10
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo