TDO Tyriamojo darbo organizavimas



Įvadas. Prekių asortimentas ir jo valdymas. Uab „Staipa“ veiklos analizė. Pusiau struktūtruotas interviu. Personalo diskusija. Klientų tyrimas. Personalo stebėjimas. Išvados. Literatūra. Priedai.
Darbo problema. Paskutiniais metais vyksta pokyčiai įmonių stambėjimo kryptimi. Šiuos pokyčius lemia bendra šalies socialinė, ekonominė ir kultūrinė raida, socialiniai, demografiniai, ekonominiai, psichologiniai ir kiti veiksniai.
Kiekviena mažmeninės prekybos įmonė, rengdama ir įgyvendindama savo asortimento politiką, turi priimti strateginius ir taktinius sprendimus. Strateginiais sprendimais nustatoma asortimento struktūra prekių grupėmis, apibrėžiant tam tikras ribas, kurių laikantis parenkami konkretūs prekių pavadinimai ir pavidalai. Taktiniais, einamaisiais – formuojamas smulkių prekių ir paslaugų asortimentas.
Temos aktualumas. Aktualumą sąlygoja tai jog, UAB „Staipa“ parduotuvės prekių asortimento formavimas turi įtakos ekonominiams rodikliams. UAB „Staipa“ asortimento formavimas yra vienas iš marketingo veiksmų, lemiantis prekių pardavimo kiekius, esamų ir potencialių vartotojų pritraukimą bei, žinoma pelno didėjimą. Todėl formuojant prekių asortimentą reikia atkreipti dėmesį į tai, kokiame gyvenimo ciklo stadijoje yra užsisakoma prekė. Ypač tai aktualu prekiaujant vienetiniais brangiais gaminiais.
Problema. Nepakankamai platus UAB „Staipa“ parduotuvės asortimentas.
Darbo tikslas. Išnagrinėti prekių asortimento struktūrą remiantis praktiniais pavyzdžiais ir pasiūlyti priemones poveikiui didinti.
Darbo objektas. UAB „Staipa“ parduotuvės asortimentas. Darbe nagrinėjama UAB „Staipa“ parduotuvė, įsikūrusi pačiame Vilniaus centre, „Europos“ prekybos centre (toliau – UAB „Staipa“).
Darbo uždaviniai:
Išanalizuoti prekių asortimentą teoriniu aspektu.
Remiantis praktine patirtimi įvertinti UAB „Staipa“ parduotuvės asortimentą.
Atlikti UAB „Staipa“ parduotuvės asortimento tyrimą
Išsiaiškinti UAB „Staipa“ parduotuvės asortimento struktūros problemiškumą ir numatyti pokyčius.
Prekių asortimentas yra atskirų prekių, jų pavidalų, prekių rinkinių, sugrupuotų pagal tam tikrus požymius, visuma, leidžianti išryškinti asortimento tipiškumo, bendrumo bei išskirtinumo bruožus. Yra prekybinis ir gamybinis asortimentas, bazės ir mažmeninės prekybos, standartinis ir sezoninis, prekių atsargų bei daugelis kitų, kurių ypatumai priklauso nuo vietos ir laiko, įvairiausių kitų faktorių bei prekių parinkimo principų.
Prekybos įmonės sudarytas asortimentas turi atitikti tikslinės rinkos lūkesčius, leisti jai išsiskirti iš konkurentų ir sėkmingai su jais konkuruoti. Todėl reikia laikytis tam tikros strategijos asortimento platumo ir gilumo, prekių kokybės ir kainų lygio, naujų prekių, madingų prekių atžvilgiu. UAB „Staipa“ reikia nuolat stebėti rinką, jos pokyčius ir į juos reaguoti. Nuolat atsiranda naujų prekių, naujų tiekėjų, keičiasi rinkos, kinta tiekėjų perkamoji galia, mados, keičiasi konkurentų veiksmai, atsiranda naujų konkurentų.
Kadangi prekybinės įmonės prekių asortimento struktūrą labiausiai lemia rinkos veiksniai bei atskirų prekių paklausa, tai šiame darbe smulkiau aptarsime jų įtaką asortimento formavimui. Bendrieji marketingo tikslai formuoja prekybos įmonės realizavimo politiką, kuri susideda iš prekybos įmonės asortimento, paslaugų, jų kainų, komunikacinės politikos ir t.t. (8, p. 226).
Prekybos įmonės realizuojamų prekių asortimentui svarbios tokios asortimento ryšio formos:
Poreikio ryšys susijęs su asortimento pločio matmeniu. Asortimente pateikiant įvairios paskirties, tačiau kartu vartojamas prekes, pirkėjui sudaromos papildomos pirkimo galimybės, todėl galima tikėtis didesnio pirkėjų dėmesio. Atskiros asortimento dalys turi būti taip suderintos, kad pirkėjas vieno apsilankymo metu turėtų galimybę įsigyti kuo daugiau jam reikalingų įvairios paskirties prekių. Taip yra tuo atveju, jei daugelis prekių viena kitą papildo, yra komplementarios.
Formuojant asortimentą orientuojantis į poreikių kompleksus ir prekių naudojimo progas siekiama sudaryti tokią prekių pasiūla, kuri tenkintu poreiki ne atskiroms prekėms, bet padėtu vartotojui spręsti problemas, susijusias su tam tikra jo gyvenimiškąja veikla, (pvz. "viskas voniai" leidžia iškilusias problemas spręsti vienoje vietoje "po vienu stogu"). Asortimento formavimas pagal poreikiu kompleksus padeda sužadinti vartotoju paklausą. Aplankius parduotuvę ir išvydus sumaniai pristatomas prekes kyla noras dar ką nors įsigyti papildomai. 1.1.1 paveiksle pateikti asortimento formavimo pavyzdžiai.
- Microsoft Word 390 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 27 puslapiai (4577 žodžiai)
- Kolegija
- Agata
-