Transporto priemonės konspektas


Pirmosios savaeiges transporto priemones. Pirmosios elektrines transporto priemones. Pirmieji vidaus degimo varikliai. Keliu transporto priemoniu klasifikavimo sistemos. Lengvuju automobiliu klasifikacija pagal kebulo tipa. Automobilio sandara. ? Lengvojo automobilio pagrindines sudedamosios dalys. ? ? Dvitakcio kibirkstinio uzdegimo (benzininio) variklio veikimas. ? ? ? Dvitakcio sleginio uzdegimo (dyzelinio) variklio veikimas. ? ? ? ? Lengvuju automobiliu komponavimo budai ir ju palyginimas. Automobilio vaziuokle. Automobilio sankaba, jos paskirtis, sandara ir veikimas. Automobilio pavaru deze, jos paskirtis, sandara ir veikimas. Vidaus degimo variklio konstrukcija, pagrindines sudedamosios dalys. Keturtakcio kibirkstinio uzdegimo (benzininio) variklio veikimas. Rotorinio (vankelio) variklio sandara ir veikimas. Keturtakcio sleginio uzdegimo (dyzelinio) variklio veikimas.

1769 m. Nikolas Juseph Cugnot pirmasis sukure ir isbande savaeige masina su savo konstrukcijos garo varikliu. Tai buvo pirmojo krovininio automobilio prototipas. Triratis vezimas su dvieju cilindru garo varikliu, trirate vaziuokle. Galejo vaziuoti 4km/h greiciu. Priekinis ratas buvo varantysis ir vairuojamasis.

1886 m. Karl Benz uzpatentavo savo trirati motorini automobili su benzininiu vieno cilindro, 0,9l darbo turio, vandeniu ausinamu, 0,65 kW galios varikliu (1885m.). Variklis dirzine pavara suko tarpini velena, o grandinine- galinius ratus. Ekipaza valdydavo per vertikaluji velena bei traukle dvipete svirtimi pasukant priekini rata.

1901m. Jacob Lochner ir Ferdinard Porsche sukure pirmaji automobili su elektriniais varikliais ratuose. 4 nuolatines sroves elektros varikliai ratuose, varikliu galia nuo 2,5 iki 3,5 AG, automobilio mase- 1800kg., maksimalus greitis- 60 km/h.

1885m. K. Benz sukonstravo dujini vandeniu ausinama varikli, kuriame degusis misinys budavo uzdegamas baterine uzdegimo sistema. Variklis dirzine pavara suko tarpini velena, o grandinine- galinius ratus. Sustabdyti masina neisjungus variklio buvo galima perstumus dirza nuo darbines pavaros ant laisvos eigos skriemulio.

1883m. Wilhelm Maybach kartu su G. Daimler sukonstruoja ir uzpatentuoja pirmaji 0,37kW galios benzinini varikli. 1885m. G.Daimler sukonstruoja 1kW galios vieno cilindro benzinini varikli, kurio alkuninis velenas sukosi 700 min-1 dazniu.

1897m. pagal Rudolf Diesel patenta buvo pagamintas pirmas tinkamas eksploatuoti sunkiais degalais varomas variklis.

Tolygesnis automobilio mases pasiskirstymas i tiltus, esant pilnai ikrautam automobiliui;

Variklis priekyje, priekiniai varantieji ratai. Placiausiai paplitusi tarp lengvuju automobiliu.

Sankabos diskas uzmautas ant pirminio pavaru dezes veleno yra spaudziamas prispaudimo disku prie smagracio. Prispaudimo diska slegia diafragmine spyruokle . Sankabos gaubtas varztais pritvirtintas prie smagracio ir sukasi kartu su juo.

Pavaru dezes sandara: varantysis velenas, tarpinis velenas, varomasis velenas, krumpliaraciu poros (atbulines, pirmosios, antrosios, treciosios, ketvirtosios, penktosios pavaru).

Sukimosi momentu rotoriui produktas nuo karbiuratoriaus per isiurbimo langa patenka i kamera, suspaudziamas ir per praejimo anga praeina i kamera, kur per isiurbimo naga patenka oras ir stumoklio atoveiksmio smugines eigos spiraliu produktas kameroje suspaudziamas- istumiamas i degimo kameras ir per anga i kamera ir uzdegamas zvake. Degant produktui susidariusios dujos issiplecia: vienu laiku i rotoriaus ispjovos galine kampo sienele ir sraigtines sieneles kameru veikia ertmines termokaitos smugine jega ir rotoriu pasuka 180°. Vienu laiku priesingoje variklio puseje procesas pasikartoja ir toliau rotoriu pasuka 180°.

---Mikro: starterio-generatoriaus galia – 4 kW; iprastine (14 V) svino baterija; greitas (300...800 ms) variklio paleidimas; “stop-start” funkcija; CO2 emisija sumazeja apie 5 %.

---Bazine/vidutine: slopina sukamuosius virpesius; uztikrina labai greita (300 ms) variklio paleidima; stabdymo metu rekuperuoja energija; degalu sanaudos sumazeja iki 15...18 %; CO2 emisija sumazeja iki 20 %; elektros varikliu-generatoriu galia siekia iki 15 kW; pagerina automobilio dinamines savybes.

---Pilnoji: uztikrina labai greita variklio paleidima; stabdymo metu rekuperuoja energija; degalu sanaudos sumazeja iki 20...30 %; CO2 emisija sumazeja iki 20 %; elektros varikliu-generatoriu galia prilygsta VDV galiai; zymiai pagerina automobilio dinamines savybes.

-Silumveziai- kuriu pirmine jegaine yra vidaus degimo variklis, kuriu galia gali buti iki 4500 kW, didziausias greitis – 200 km/h, naudingumo koeficientas – 0,2 ... 0,32.

  • Microsoft Word 14 KB
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (4403 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jaroslav
  • Transporto priemonės konspektas
    10 - 9 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Transporto priemonės konspektas. (2015 m.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-priemones-konspektas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 16:10
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo