Ust Lugos uosto apžvalga



Dar iki Petro 1 – jo Rusija galėjo džiaugtis tik mažais žvejybiniais vietinės reikšmės uosteliais. Tik valdant Rusiją Petrui 1 – jam ši Valstybė pradėjo vystyti laivybą. Norėdamas padaryti Rusiją klestinčia Europos valstybe, išsiuntė gabiausius rusus mokytis į užsienio šalis, kad šie išmoktų įvairių profesijų. Taip pat daug dėmesio skyrė užsienio politikai bei prekybos plėtrai. Norėdamas įgyvendinti prekybinius planus, siekė kaip galima daugiau atgauti priėjimo prie Baltijos jūros. Įkūrus Nevos upės deltoje Sankt – Peterburgo miestą, buvo pastatytas ir uostas, kuris vėliau tapo labai svarbiu jūros keliu į Europą. Remiantis istoriniais faktais drąsiai galime teigti, kad Rusijos laivyno istorija prasidėjo Petro 1 – jo laikais.
Sovietams prijungus Baltijos šalis, kurios taip pat turėjo savo uostus, Sankt – Peterburgo uostui nebuvo skirta daug investicijų jo plėtrai. Rusija sėkmingai naudojosi Baltijos šalių uostais. Vienas iš jų buvo Klaipėdos uostas.
Baltijos valstybėms atsijungus nuo Rusijos, pastaroji neteko šių valstybių uostų, tame tarpe ir vienintelio neužšąlančio Klaipėdos uosto. Netekus šių uostų, likęs Sankt – Peterburgo uostas nepajėgus aptarnauti vis didėjančius importo ir eksporto poreikius. Sankt – Peterburgo uostas kaip ir Klaipėdos uostas yra išsidėstęs mieto teritorijoje, dėl to uosto plėtros ir vystymosi galimybės yra ribotos. Rusija norėdama sėkmingai plėtoti uosto pajėgumus Baltijos jūros regione, buvo priversta statyti nauja uosta už 120 km. Nuo Sankt – Peterburgo Suomijos įlankoje. Taip 1992 m. susikūrė nauja kompanija Ust Luga. 2003 m. buvo pradėta sparčiai vykdyti Ust Lugos uosto plėtra.