Elektroniniai atsiskaitymo būdai: pranašumai ir trūkumai


Įvadas. Elektroninė bankininkystė. Internetinės bankininkystės privalumai. Internetinės bankininkystės trūkumai. Teikiamų internetinės bankininkystės paslaugų vartotojai. Internetinės bankininkystės paslaugos internetu. Elektroninė bankininkystė Lietuvoje. Mokėjimo kortelės. Internetinė bankininkystė. Mobilioji internetinė bankininkystė. Telefoninė bankininkystė. Išvados. Literatūra.


Elektroniniai atsiskaitymai- tokie mokėjimai reikalingi tam, kad būtų galima paprasčiau vykdyti pinigines operacijas, būtų sutaupoma laiko, sumažinta grynųjų pinigų vogimo bei padirbinėjimo rizika, palengvintas pinigų pervedimas į užsienį, sumažinta šešėlinė ekonomika.

Darbo tikslas – Išanalizuoti elektroninės atsiskaitymų sistemą, jos privalumus bei trūkumus

Iš anksto nepasitikrinus sąskaitos likučio, nuėję į prekybos vietą galime nežinoti, ar užteks pinigų apsipirkimui.

Praktinėje dalyje analizuosime, elektroninių atsiskaitymų paslaugų populiarumą, rodiklius Lietuvoje. Kokiais elektroninių atsiskaitymų būdais atsiskaityti yra populiariausia, ir kokie mokėjimai užimą didžiausią atsiskaitymų dalį visuose negrynuosiuose atsiskaitymuose.

Lietuvos bankas pateikia populiariausius negrynųjų pinigų atsiskaitymo būdus, tai: mokėjimai kortelėmis, tiesioginis debetas, kredito pervedimai ir pinigų perlaidos.

Elektroninės bankininkystės era Lietuvoje prasidėjo 2000 metų vasarą, kai tuo metu dar vadinamas ,,Hansabankas“ dabar geriau žinomas kaip ,,Swedbankas“ pradėjo reikti paslaugas internete. Pradinės elektroninės bankininkystės galimybės buvo minimalios: vartotojai galėjo patikrinti koks pinigų likutis yra sąskaitoje, gauti išrašus kur pinigai yra išleisti, atlikti vietinius pavedimus.

Dabar Lietuvoje bankai siekia sukurti sistemą, kuri galėtų geriau tenkinti vartotojų poreikius. Pagrindinis sistemos tikslas yra kuo geriau matyti savo klientų poreikius, kad ir kokias susisiekimo priemones jie naudotų:

Pastarąjį dešimtmetį bankai daugiausia dėmesio skyrė elektroninių paslaugų kūrimui bei tobulinimui. Paskutiniaisiais metais pradėta sparčiai diegti interneto bankininkystės sistemas, kurios būtų prieinamos ne tik per kompiuterių internetą, bet būtų galimybė atlikti bankinius sandorius ir per mobilųjį ryšį, kas ir buvo sėkmingai sukurta.

Tai yra viena labiausiai paplitusių elektroninių mokėjimo priemonių. Populiarus visame pasaulyje, jau ir Lietuvoje daugiausiai paplitęs atsiskaitymo būdas. Tam yra naudojamos įvairaus tipo kortelės, nors pagrindinis ir esminis principas yra, kad atsiskaitymas vyktų kuo greičiau, patikimiau ir saugiau. Atsiskaityti šia priemone yra labai patogu, nereikia nešiotis grynųjų pinigų, mokėjimo korteles priima daugelis parduotuvių, restoranų, viešbučių, degalinių, bei kitų įstaigų. Taip pat, yra galimybė bet kuriuo paros metu paimti grynųjų pinigų bankomatuose esančių prie prekybos centrų, autobusų bei geležinkelio stočių ir panašiai.

Patraukliausios mokėjimo kortelės yra kreditinės ir debetinės. Banko debetines korteles vartotojau naudoja prekėms, paslaugoms apmokėti, gryniesiems pinigams pasiimti, lėšas nurašant iš kortelės turėtojo sąskaitos, neviršijant išlaidų limito. 2015m. Debetinių kortelių skaičius buvo 3.019.671 , iš jų 3,5% turi verslo klientai. Kredito kortelė – tai banko kortelė, kuri suteikia galimybę jos turėtojui atlikti operacijas, kokio dydžio yra suteiktas kreditinės linijos ir išlaidų limito dydis. 2015 m. Kreditinių kortelių skaičius siekė 398.745 vienetus, iš kurių tik 5,9% kortelių yra pasiėmę verslo klientai.

  • Microsoft Word 113 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (2404 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ruginyte.g
  • Elektroniniai atsiskaitymo būdai: pranašumai ir trūkumai
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Elektroniniai atsiskaitymo būdai: pranašumai ir trūkumai. (2016 m.). https://www.mokslobaze.lt/elektroniniai-atsiskaitymo-budai-pranasumai-ir-trukumai.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 13 d. 12:24
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo