Geležinkeliai Lietuvoje



Darbo objektas: Geležinkelių transporto sistema Lietuvoje. Darbo tikslas: Išanalizuoti geležinkelių transporto sistema Lietuvoje. Darbo uždaviniai: Apibendrinti geležinkelių transporto sistemos apžvalga; Pristatyti geležinkelių transporto sistemą ir jos ypatumus Lietuvoje; Apžvelgti geležinkelių transporto sistemos raida Lietuvoje; Parengti geležinkelių transporto sistemos statistinę analizė; Išanalizuoti geležinkelių transporto sistemos plėtros galimybės Lietuvoje; Išsiaiškinti geležinkelių transporto sistemos SSGG analize; Palyginti Lietuvos ir Prancūzijos geležinkelių transporto sistemas.
Lietuvoje geležinkelių sistema priklauso bendrovei „Lietuvos Geležinkeliai“ įsteigtai 1991 metų pabaigoje, kurių bendras geležinkelių ilgis 1998 km. Lietuvoje naudojamos 3 geležinkelių vėžės: standartinės 1435mm; plačioji 1520mm; siauroji 750mm.
Pirmųjų Lietuvos geležinkelių pradžia yra 1851 m. Tuomet Lietuva buvo carinės Rusijos imperijos sudėtyje, todėl geležinkelio tiesimo reikalų ėmėsi Rusijos vyriausybė, kuri nutarė nutiesti geležinkelį iš Sankt Peterburgo į Varšuvą. 1858 m. gegužės 15 d. prie Vilniaus buvo atlikti pirmieji geležinkelio bandymai. 1862 m. kovo 15 d., buvo nutiesta trasa Sankt Peterburgas - Varšuva, pro Vilnių į Virbalį, oficialiai prariedėjo pirmieji mūsų šalyje traukiniai. Stambiausi ir svarbiausi statiniai 1861 metų rudenį: pastatyti Kauno ir Panerių tuneliai, tiltai per Nerį, Vilnelę, Merkį bei Nemuno upę Kaune.
Šiuo metu Lietuvos Respublika dalyvauja įgyvendinant tarptautinį transporto projektą „Rail Baltica“. Ji turės sujungti Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir pasitelkus geležinkelio keltą - Helsinkį, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.
- MS PowerPoint 4667 KB
- 2015 m.
- Lietuvių
- 21 puslapis (907 žodžiai)
- Universitetas
- Mangirdas
-