Geležinkelio tiltų būklės vertinimas


Įvadas. Geležinkelio tiltų būklės vertinimas. Geležinkelio tiltų bandymai. Bendri bandymų duomenys. Tilto bandymo metodika. Tilto apkrovimas. Eksperimentinių ir teorinių apkrovos efektų palyginimas. Išvados ir rekomendacijos. Naudotos literatūros ir šaltinių sąrašas.


Tilto naudojimo trukmė siekia 100 metų, o kartais ir daugiau. Per šį laikotarpį pakinta technikos ir

sprendinių, kurie kartais naudojami neįsitikinus dėl jų ilgaamžiškumo. Siekiant medžiagų ir energijos ekonomijos, mažinami konstrukcijų matmenys ir jų masė. Tai neišvengiamai didina pažaidų atsiradimo tikimybę. Tiltų eksploatacijos patirtis rodo, kad jų naudojimo trukmė gali būti

žymiai trumpesnė. Tiltams neišvengiamai senėjant fiziškai ir morališka laikui bėgant konstrukcijose surandami įvairūs defektai ir pažaidos blogėja eismo sąlygos, neretai įvyksta ir avarijų. Defektų ir pažaidų atsiradimo tikimybė visada išlieka, kokia bebūtų aukšta projektavimo, statybos - montavimo ar priežiūros darbų kokybė. Taigi, norint išvengti nelaukto ir greito tiltų nusidėvėjimo ir užtikrinti patikimą statinių naudojimą, būtina nuolatos stebėti jų techninę būklę ir sugebėti ją tinkamai įvertinti.

Šiame tiriamajame darbe analizuojamos analizuotos geležinkelio tiltų bandymo problemos. Atlikta geležinkelio tilto per Vokę nelyginio kelio trijų tarpatramių santvarinės perdangos bandymo duomenų analizė.

Darbo tikslas. atlikti geležinkelio tilto per Vokės upę santvarinės perdangos patikrinamojo statinio bandymo duomenų analizę.

Tiltų bandymai yra labai patikimas būdas tilto techninei būklei vertinti, nes bandymo rezultatai parodo tikrąją statinio elgseną, veikiant statinei ar dinaminei apkrovai. Bandymais įvertinami faktoriai, į kuriuos nei projektuojant, nei statant tiltą neįmanoma atsižvelgti (nedideli įrąžų ekscentrisitetai, atraminių guolių elementų glemžimas, sandūrų ir jungčių pasiduodamumas, erdvinis elementų darbas ir pan.). Sistemiškai kaupiant įvairių tiltų bandymų duomenis ir patirtį, tobulinami tiltų skaičiavimo ir analizės metodai, normatyviniai dokumentai, naujų tiltų sumanymai

ir technologijos. Tačiau tiltų bandymai (ypač didelių tarpatramių ar ilgų statinių) yra sudėtingi ir brangūs. Vakarų Europos šalyse viso tilto bandymo kaina sudaro apie 2 % tilto statybos kainos. Pavyzdžiui, Anglijoje trumpų nesudėtingų konstrukcijų tiltų bandymo kaina yra apie 7300 Eur, o ilgų sudėtingų tiltų bandymo kaina gali siekti 145000 Eur. (4). Todėl visas tiltas bandomas, kai jis yra naujas, tik pastatytas (prieš atiduodant jį naudoti), kai tiltai yra asimetriniai arba statiškai nesprendžiamos sistemos, kai išbandžius kai kuriuos elementus, jų rezultatus negalima taikyti kitiems elementams.

  • Microsoft Word 1519 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2056 žodžiai)
  • Kolegija
  • Giedrius
  • Geležinkelio tiltų būklės vertinimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Geležinkelio tiltų būklės vertinimas. (2019 m.). https://www.mokslobaze.lt/gelezinkelio-tiltu-bukles-vertinimas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 22:19
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo