Kainodara. Kainos kėlimas, mažinimas. Priežastys.



Kaina, kaip išraiškos funkcija, gali būti traktuojama kaip įmonės įvaizdžio komponentas. Signalinė motyvacijos funkcijos oreantuoja į geresnį pasiūlos ir paklausos sabalansavimą, efektyvesnį išteklių naudojimą.
Kainų ir asortimento politika laikoma svarbiausiais prekybos marketingo elementais. // o ar svarbiausia mums būtent prekybos m kainodara yra procesas kuris balansuoja tarp interesų konfliktų ir yra naudojamas įvairiems tikslams pasiekti. Maža to, bendrovė nenustato vienos kainos, o kuria vieningą kainodaros sistemą, kuri apima įvairių prekių asostimento kainas. Kainodaros struktūra keičiasi kartu su besikeičiančiu produkto gyvavimo ciklu. Bendrovė koreguoja kainas, atsižvelgdama į sąnaudų ir paklausos pokyčius, į pirkėjų poreikius bei įvairias situacijas.
Keičiantis konkurencinei aplinkai, bendrovė sprendžia kad parengusios savo kainų struktūras bei strategijas, bendrovės dažnai susiduria su aplinkybėmis, kurioms esant reikia keisti kainas arba be kai kuriais atvejais bendrovė nusprendžia esant naudinga mažinti arba didinti savo prekių ir paslaugų kainas. Abiem at mažinti kainas bendrovė gali būti pastūmėta įvairių aplinkybių. Viena iš tokių aplinkybių gali būti gamybos pajėgumo perteklius. Šiuo atveju bendrovė nori didesnių pardavimų, tačiau to pasiekti intensyvesnėmis pardavimo pastangomis, tobulindama produktą ar kitomis priemonėmis nepajėgia. Ji gali atsisakyti kainodaros sek lyderį strategijos- kai kaina nustatoma tokia pati, kaip pagrindinio firmos konkurento- ir agresyviai apkarpyti savo kainas, kad padidintų pardavimus. Tačiau kaip dažnai pasitaiko, kainų mažinimas gali sukelti kainų karą, nes konkurentai stengiasi išlaikyti savo rinkos dalį.
Kita situacija, kurioje tenka nuleisti kainas, yra mažėjanti rinkos dalis, esant aršiai kainų konkurencijai.
Bendrovė gali inicijuoti kainos mažinimą ir siekdama lyderiauti rinkoje. Ji gali pasiūlyti mažesnes nei konkurentai kainas arba sumažinti jas, vildamasi laimėti didesnę rinkos dalį, d pastaraisiais metais daugelis bendrovių, priešingai, turėjo kelti kainas. Jos tai darė žinodamos, kad vartotojai, prekybos agentai ir netgi jų pardavimo personalas gali būti nepatenkinti kainų padidėjimu. Tačiau sėkmingai pakelta kaina gali stipriau padidinti bendrovės pelną. Pavyzdžiui, jei bendrovės pelningumo koeficientas yra procentai nuo pardavimų, kainos pakilimas procentu padidins pelną 33 procentais, netgi jei pardavimų apimtis nepasikeis.
Pagrindinė kainų kilimo priežastis yra sąnaudų didėjimas.