Klimato įtakos automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimai ir vertinimas


Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Bendrosios teorinės nuostatos ir sąvokos. Įvadas. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio vertinimas ir nustatymas. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio vertinimas. Automobilių kelių nestandžių dangų konstrukcijų projektavimo ir vertinimo metodų. Apžvalga. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio nustatymo metodai. Darbo tikslas ir uždaviniai. Klimato įtakos automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stipriui analizė. Asfalto dangos konstrukcijos darbas Lietuvos klimato sąlygose. Temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijos stipriui. Antrojo skyriaus išvados. Temperatūros ir drėgnio įtakos asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimai. Tyrimų susijusių su temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijai analizė. Temperatūros redukavimo metodai taikomi kitose šalyse. Tyrimų susijusių su temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijai analizė Lietuvoje. Kelių oro sąlygų informacinė sistema (KOSISKelių oro sąlygų informacinės sistemos 1999-2008 m. Ir 2009 m. Duomenų. Analizė. Trečiojo skyriaus išvados. Temperatūros įtakos asfalto dangos konsrtukcijos stipriui eksperimentinis tyrimas. Tyrimo objektas ir metodika. Atlikto eksperimentinio tyrimo gautų rezultatų analizė. Temperatūros redukavimo +20 oC koeficiento nustatymas. Ketvirtojo skyriaus išvados. Eksperimentinio tyrimo matavimų rezultatų vertinimas. Gautų tyrimų rezultatų vertinimas matematiniais-statistiniais metodais. Temperatūros redukavimo koeficiento patikrinimas. Penktojo skyriaus išvados. Bendrosios išvados. Rekomendacijos. Literatūra. Priedai.


COST – Europos bendradarbiavimo mokslinių ir techninių tyrimų srityje programa (angl. European Cooperation in the Field of Scientific and Technical Research), kuri koordinuoja europinio lygio nacionalinius tyrimus. Įsteigta tarpvyriausybiniu susitarimu 1971 m. vykusioje Europos valstybių Ministrų konferencijoje.

ESA – ekvivalentinių standartinių ašių skaičius (angl. Equivalent Standart Axle).

FWD – krintančio svorio deflektometras, kuriuo atliekami automobilių kelių dangų konstrukcijų įlinkių matavimai, veikiant trumpalaikei dinaminei apkrovai (angl. Falling Weight Deflectometer).

KOSIS (RWIS – Road Weather Information System) – kelių oro sąlygų informacinė sistema;

Stipris – medžiagos, konstrukcijos ar jos elemento savybė priešintis išorinėms mechaninėms jėgoms.

rekonstrukcijos ir taisymo projektų ekonominius vertinimus, nustatant jų prioritetus neišvengiamai susiduriama su būtinybe prognozuoti kelio dangos būklę. Dangų ilgaamžiškumas labai priklauso nuo kelio konstrukcijos stiprumo. Konstrukcijai didelę įtaką turi ne tik važiuojančių transporto priemonių poveikis, bet ir klimato sąlygos (oro temperatūra, krituliai, vėjo kryptis ir stiprumas ir kt.). Pagrindiniai klimato veiksniai, nuo kurių priklauso dangos darbas ir jos struktūros projektavimas, yra temperatūra ir krituliai. Paros ir sezoniniai temperatūros svyravimai (užšalimo ir atšilimo ciklai) skatina kelio dangos pažaidų susidarymą ir blogina žemės sankasos būklę. Drėgno periodo metu, sumažėjus žemės sankasos grunto stipriui, sumažėja ir visos dangos konstrukcijos stipris. Stiprio kaita nuo temperatūros ir drėgnio pokyčio yra gana didelė, ir tai labai pablogina kelio asfalto dangos konstrukcijos darbo sąlygas.

Kadangi Lietuvoje yra sąlyginai mažai atlikta tyrimų, susijusių su temperatūros ar

Eksperimentinio tyrimo metu atlikta temperatūros (dangos paviršiuje, 10 cm ir 125

1. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio vertinimas ir nustatymas

Kelio dangos stiprumas – tai kelio dangos atsparumas įtempiams ir deformacijoms nuo transporto apkrovų ir klimato sąlygų (Palšaitis 1995). Kelio dangos stiprumas vizualiai yra nepastebimas dydis. Tai ypač svarbus kelio dangos būklės diagnozavimo rodiklis. Įrengti naujus papildomus asfalto dangos sluoksnius labai brangu. Todėl informacija apie kelio dangos stiprumą padeda planuoti jos taisymo darbus, atsižvelgiant į transporto srauto intensyvumą ir jo sudėtį (Jazdauskas 2004).

vieno ar kelių įvairaus stiprio dangos pagrindo sluoksnių. Automobilių kelių dangos turi būti (Palšaitis ir kt. 1999):

ekonomiškos, t. y. dangų kaina ir išlaidos kelio eksploatacijai ir transportui turi būti kiek galima mažesnės;

Kapitalinio tipo yra betono ir asfalto dangos, mozaikos ir tašyto akmens grindiniai. Tokios dangos yra labai stiprios, nes joms įrengti naudojamos geros kokybės akmens bei mineralinės rišančiosios medžiagos. Jos ilgai laikosi, jų eksploatacijos išlaidos yra nedidelės, bet įrengimas atsieina labai brangiai. Kapitalinio tipo dangos gali būti įrengiamos iš karto arba stadijomis.

skaldos, lauko ir skaldyto akmens. Šios dangos skiriamos nedidelio intensyvumo automobilių eismui, esant vidutiniam greičiui. Pereinamojo tipo dangos dažniausiai įrengiamos be rišančiųjų medžiagų (išskyrus stabilizuotų gruntų dangas). Jos neatsparios dilimui, neatitinka sanitarinių - higieninių reikalavimų. Kai kuriomis šio tipo dangomis (žvyro, grunto-skaldos) ne visais metų laikais patogu važiuoti. Po kurio laiko šios dangos gali būti sustiprintos (tada jos dažniausiai naudojamos kaip pagrindas tobulesnei dangai). Įrengti pereinamojo tipo dangas yra gana nebrangu, bet gana daug kainuoja remontas ir priežiūra. Žemesnio tipo dangomis eismas gali vykti tik sausu metų laiku, be to, jos labai dulka. Tokios dangos daugiausia daromos vietinės reikšmės keliuose.

  • Microsoft Word 4935 KB
  • 2021 m.
  • Lietuvių
  • 118 puslapių (22260 žodžiai)
  • Universitetas
  • Paulius
  • Klimato įtakos automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimai ir vertinimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Klimato įtakos automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimai ir vertinimas . (2021 m.). https://www.mokslobaze.lt/klimato-itakos-automobiliu-keliu-asfalto-dangos-konstrukcijos-stipriui-tyrimai-ir-vertinimas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 20:00
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo