Konsultavimas ir mentorystė dirbant su jaunimu Kaip to išmokti?


Mentorystė yra labai paplitęs poveikio jaunimui metodas, kurio dėka jaunimo asmeniniai, socialiniai ir gyvenimo įgūdžiai stiprinami individualiai arba grupėse bendraujant su suaugusiais (Paužienė, 2011). Bendravimas su mentoriais bręstančioms asmenybėms padeda sekti teigiamu pavyzdžiu, stiprina vertybių sistemą, kartu ieškoma atsakymų į svarbius iškeltus klausimus. Mentorystė yra tai ilgalaikis bendradarbiavimas su ugdytiniu, paremtas išankstiniu planu su numatytu turiniu, skatinančiu kryptingą asmenybės augimą ir tobulėjimą, padedančiu atskleisti ugdytinio galimybes, gebėjimus ir asmeninį potencialą bei turintis naudos visiems – tik ugdytiniui, tiek mentoriui, tiek bendruomenei. Mentorius dirba be finansinio atlygio, skatinamas vidinių moralinių motyvų, siekiant visuomenės tobulėjimo, jaunimo mentaliteto pasikeitimo ir naudos socialiniam gerbūviui.
Jaunimo konsultavimą šiandien jau bandoma formalizuoti. Skirtingos ministerijos sukūrė arba išbandė savo specializuotos informacijos tinklus. Jaunimas gali naudotis įvairių informacijos centrų – turizmo, verslo, žemės ūkio, Europos Sąjungos ir pan. paslaugomis. Veikia ir tiksliniai – jaunimo darbo centrai, atviri jaunimo centrai, mokyklose dirba ugdymo karjerai specialistai ir kt. Pagrindinio jaunimo politikos principo – tarpžinybiškumo, skirtingų sektorių susikoordinavimo, akivaizdžiai pritrūko, nes daugelis centrų dubliuoja vieni kitų funkcijas, nėra vieningos sistemos.
- Microsoft Word 8 KB
- 2015 m.
- 2 puslapiai (758 žodžiai)
- Sandra
-