Plaukiojimo praktikos ataskaita (3)


Laivo valdymas ir jo techninė eksloatacija. Tarnybos organizavimas laive. Darbo saugos instruktažas laive. Priešgaisrinės technikos instruktažas laive. Gyvenimo taisyklės laive ir pareigos. Budinčio kapitono padėjėjo pareigos. Laivo konstrūkcija ir jo techninė charakteristika. Laivo korpuso forma ir architektūra. Laivo svorio centro, panardinto korpuso apimties ir metacentro aukščio praktinis nustatymas. Krovinio svoris, tenkantis 1 grimzlės centimetrui. Laivo įranga ir sistemos. Inkaro įranga. Laivo inkarų tipai ir jų skaičius. Inkaro grandinės ilgis,kalibras, žymejimas ir tvirtinimas (tet) ir priežiūra. Švartavimo įranga, jos išdėstymas, priežiūra. Krovinių įranga, jos išdėstymas, keliamoji galia, konstrukcija. Liukų konstrukcija, atidarymas ir uždarymas. Krovininės įrangos (tetValčių įiranga ir gelbėjimo priemonės. Valčių išdėstymas, skaičius, talpa ir aprupinimas. Keltuvų tipai. Vairavimo įranga, vairo tipas, jo konstrukcija ir valdymo sistema. Atsarginė ir avarinė valdymo sistema, tet. Laivo sistemos. Sistemų įranga ir tet. Krovinių gabenimo jūromis technologija. Reiso užduotis. Kuro, tepalų, vandens ir kitų medžiaginių-techninių reikmenų apskaičiavimas. Laivo rentabilumo planavimas. Reiso uždoties išpildymo analizė. Krovinių pervežimo taisyklės. Krovinio plano sudarymas. Krovininių darbų organizavimas uoste ir jūroje. Laivo valdymas. Laivo paruošimas prieš išplaukiant į jūrą. Laivo paruošimas audros sąlygomis. Laivo valdymas esnat mažam gyliui ir siaurumose. Manevrai laivui švartuojantis prie prieplaukos, nueinant nuo prieplaukos peršvartavimas. Laivo stovėjimas prisirisus lynais prie prieplaukos. Inkaravimosi vietos parinkimas. Laivo pastatymas ant inkaro įvairiomis sąlygomis.

Užbortiniai trapai ir aikštelės turi turėti vertikalias atramas ne mažesnes kaip l m aukščio ir iš abejų pusių. Aptvarų virvės ištempiamos nemažiau 3 vnt. tarp kurių atstumas ne didesnis kaip 35cm. Trapai turi glaustis prie laivo borto, o viršutinę jo dalį būtina gerai pritvirtinti. Jei apatinė trapo dalis yra atstumu kaip l m nuo krantinės, tai statomi tilteliai turi turėti aptvaras ir atramas iš abejų pusių. Apsauginis tinklas statomas po trapais turi būti tokio pločio, kad po pusantro metro išsikištu į abi puses trapo. Jei prie falšborto statomas pustrapis, tai jo kampas nedidesnis kaip 45° ir aptvarai iš abejų pusių. Prie trapų turi būti statomas gelbėjimo ratas su virve ne trumpesne kaip 27m. Trapas statomas ne didesniu kampu kaip 45° nuo horizontalios linijos.

Pradinio trapo pastatymo ir nuėmimo instrukcija pridėta priede prie ataskaitos.

Audriniai arba locmoniniai trapai turi būti tokio ilgio, kad nuleidus liestų vandens paviršių prie bet kokios laivo grimzles ir 15° laivo pasvirimo. Audriniai laiptai gaminami iš kietų medžių lentų, jų ilgis 480mm., plotis 115mm., storis 25mm. Pirmo ir viršutinio spyrio (laiptelio) ir kas penkto ilgumas ne mažesnis kaip 1100mm., plotis ir storis kai likusiųjų, atstumas tarp laiptelių nemažesnis 300mm ir ne didesnis kaip 380mm. Spirių sujungimai sudvigubinami sizalinėmis virvėmis iš abiejų pusių, kurių skersmens ilgis ne mažesnis kaip 60mm. Jei nėra vykdomas nors vienas iš šių reikalavimų tai tokiais audriniais laiptais naudotis negalima.

Jie turi būti pastoviai apsaugoti nuo saulės spindulių, atmosferinių kritulių, ir apledėjimo.

Leistis ir kilti audriniais laiptais galima tik po 1 žmogų, laikantis už virvės (titivų). Apledėjimo metu jais naudotis draudžiama. Audriniai trapai išbandomi kasmet pakabinant 75kg krovinio, kas 3 laiptelyje viršutiniame laiptelyje išdeginamas ar išpjaunamas gamintojo ženklas, leidžiamas svoris, bandymo data rašoma dažais.

Inkarai turi būti fiksuojami juostiniais, slėginiais ir grandininiais stabdžiais. Nuleidžiant inkarą pirmiausia atleidžiami grandininiai, vėliau slėginiai, o juostiniai užveržiami. Draudžiama būti inkaro grandinių patalpoje nuleidžiant ar pakeliant inkarą. Visi darbai su inkaro grandinėmis ant denių ar grandinių patalpoje atliekami su specialiu kablio pagalba.

Leidžiant ar keliant inkarą negalima stovėti grandinės įtampos linijoje. Leidžiant inkarą žmogus turi būti su apsauginiais akiniais, ar stovėti už permatomo skydo. Užbortiniai darbai inkaro zonoje negali būti vykdomi. Nuleidus inkarą jis fiksuojamas juostiniais ir slėginiais stabdžiais. Pakeliant inkarą, jei yra stiprus vėjas ar srovė inkaro grandinė atlaisvinama judant laivui inkaro kryptimi.

Valant inkarą ar grandinę nuo pašalinių daiktų, turi vadovauti vyriausias kapitono padėjėjas.

Dirbant su pieniniais ir augliniais lynais draudžiama būti ir laikyt rankas arčiau l m nuo kenktų būgno blokų ir kitų įrenginių nuo kurių traukiamas lyno ištraukiamasis galas. Draudžiama būti arti stipriai įtempto lyno, o taip pat ant įtempimo linijos; kaip iš priekio taip ir užpakalyje lyno. Draudžiama kojas statyti į lyno kilpas. Raištavimosi operacijų pasiruošimui visi pašaliniai daiktai turi būti iš anksto pašalinti, o raištavimo lynai tvarkingai ir pakankamai kiekiai išdėlioti denyje.

  • Microsoft Word 6904 KB
  • 2014 m.
  • 111 puslapių (25376 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jūratė
  • Plaukiojimo praktikos ataskaita (3)
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Plaukiojimo praktikos ataskaita (3). (2014 m.). https://www.mokslobaze.lt/plaukiojimo-praktikos-ataskaita-3.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 09:57
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo