Laivų konceptualus projektavimas



Techninė užduotis. Informacija apie panašius laivus (laivus-prototipus). Plaukiojimo rajonas, nuotolis ir autonomiškumas. Laivo greitis, jėgainės tipas, greičio priklausomybė nuo santykinio laivo ilgio. Pagrindinių laivo matmenų eksploataciniai apribojimai. Panašių laivų santykiniai pagrindiniai matmenys ir pilnumo koeficientai priklausomai nuo Frūdo skaičiaus. Projektuojamo laivo pagrindinių matmenų nustatymas. Laivo ilgio nustatymas. Laivo vandentalpos nustatymas. Laivo pločio nustatymas. Laivo grimzlės ir borto aukščio nustatymas. Dedveito koeficiento nustatymas. Būsimo laivo vandentalpos įvertinimas. Įgulos bendros masės skaičiavimas. Transportuojami kroviniai. Kuro ir vandens atsargos. Kintančios skysčių atsargos. Skystas balastas. Laivo pilnumo koeficientų nustatymas. Išvados. Literatūros sąrašas.
Prieš laivo projektavimą apžvelgti jau esamus tokio tipo laivus. Jų pagalba bus galima numatyti laivo architektūrą, įrangą, patalpų išdėstymą ir kt. Laivai prototipai yra parenkami iš leidinių „Significant ships“ (2010-2015 m. leidimų).
Laivo antstatas ir mašinų skyrius yra išdėstyti laivo gale. Laivapriekis – tiesus, su posvyrio kampu ir apvalia bulba. Laivagalis plokščias. Laivagalyje 12 denių, laivapriekyje 6 deniai. Tiesioginio įpurškimo, 4 ciklų jėgainė. Vienas vairas ir keturių menčių sraigtas.
Laivo antstatas yra išdėstytas laivo priekyje, mašinių skyrius – laivo gale. Laivapriekis yra tiesus, su posvyrio kampu ir apvalia bulba. Laive iš viso įrengti 5 mašinų deniai, rampos laivapriekyje ir laivagalyje, laivas talpina iki 900 keleivių.
Laivo anstatas laivapriekyje, mašinų skyrius laivagalyje. Laivapriekis tiesus pasviręs. Kombinuota jėgainė, varoma tiek saulės energija tiek dyzeliniu kuru. 11 denių.
Laivo antstatas ir mašinų skyrius yra išdėstyti laivo gale, o priekis yra tiesus, su posvyrio kampu ir apvalia bulba. Laive sumontuotos rampos priekyje, taip pat įrengtos vertikalios, stumdomos durys. Laivas yra 4 denių.
Laivo antstatas ir mašinų skyrius yra išdėstyti laivo gale. Laivapriekis – tiesus, su posvyrio kampu ir apvalia bulba. Laivagalis plokščias. įpurškimo, 4 ciklų jėgainė. 12 denių laivagalyje, 8 deniai laivapriekyje.
Antstatas išdėstytas laivo priekyje, mašinų skyrius – gale; laivas apibūdinamas kaip itin ekonomiškas dėl naujai suprojektuotos korpuso formos, mažos trinties dažų, supaprastinto – modernizuoto valdymo ir elektroninių įrenginių. Laive yra trys klasikiniai deniai ir vienas keleivių denis, 7 metrų pločio trapinės durys laivagalyje ir laivapriekyje, dešiniajame šone. Laivapriekis yra tiesus, su posvyrio kampu (~30ᵒ) ir apvalia bulba.
Laivapriekis yra tiesus su posvyrio kampu ir apvalia bulba; anstatas išdėstytas laivapriekyje, o mašinų skyrius laivagalyje. Laive sumontuota 15 automobilių pakėlimo platformų, 1 automobilių kėlimo rampa, 1 rampa laivagalyje, 2 dengtos rampos.
Projektuojamas laivas gabens ratuotas transporto priemones iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija). Plaukiojimo rajonas – Baltijos jūra.
Laivo greitis, jėgainės tipas, greičio priklausomybė nuo santykinio laivo ilgio
Pagal laivų-prototipų statistiką parenkamas projektuojamo laivo jėgainės tipas – lėtaeigis dyzelinis variklis.
Projektuojamam laivui parinktas plaukiojimo rajonas Klaipėda – Kylis. Abudu uostai yra puikiai išvystyti ir modernūs, jie gali priimti itin didelio dydžio laivus. Kylio uoste įrengtos krantinės, galinčios aptarnauti laivus nuo 140 m. iki 350 m. ilgio, o į Klaipėdos uostą gali įplaukti laivai iki 336 m. ilgio. Laivų plotis, įplaukimui į uostą, taip pat, nesukelia didelių apribojimų, kadangi į Klaipėdos uostą gali įplaukti laivai net 50 m. pločio, o Kylio uoste apribojimai kiek didesni – uostas gali priimti laivus iki 32,5 m. pločio. Analizuojant uostų gylius, Klaipėdos uostas taip pat yra pranašesnis, kadangi gali priimti laivus turinčius didesnę grimzlę nei Kylio uostas, kuris gali aptarnauti laivus iki 9,5 m. grimzlės.
- Microsoft Word 524 KB
- 2021 m.
- Lietuvių
- 21 puslapis (2812 žodžiai)
- Universitetas
- Vestina
-