Mažųjų sandėlių paskirtis, funkcijos, tipai, sandėliavimo procesai bei funkcijos



Įvadas. Mažmeninės prekybos logistikos organizavimo ypatumai. Paskirstymo sandėliai. Konkrečių prekių grupių sandėliai. Rezerviniai sandėliai. Mažmeninės prekybos logistikos charakteristika ir jos efektyvumo rodikliai. Vadybos sprendimai mažmeninės prekybos logistikoje būtini veiklos efektyvimui didinti. Išvados. Literatūros sąrašas.
Kiekvienos įmonės pagrindinis tikslas yra pelnas. Žinoma, maksimalus pelnas gali būti pasiekiamas efektyvinant visus procesus tiekimo grandinėje. Itin svarbų vaidmenį šioje grandinėje atlieka logistika, kadangi logistikos tikslas užtikrinti, kad reikiami produktai būtų pristatomi į reikiamą vietą reikiamu metu, o tai turėtų būti padaroma per kuo trumpesnį laiką ir kuo efektyviau (Palšaitis, 2010). Netinkamas logistikos organizavimas gali neproporcingai iškelti galutinės prekės kainą, kas gali lemti paklausos sumažėjimą, atsižvelgiant į tai, kad įmonė konkurentė, pasirinkusi tinkamą logistikos strategiją gali patenkinti klientų poreikius mažesnėmis sąnaudomis. Atsižvelgiant į tai, kad su kiekviena diena konkurencija tarp įmonių didėja, tinkamas, efektyvus ir optimalus logistikos sistemos/būdo pasirinkimas turėtų būti prioritetinis klausimas.
Šiame darbe bus nagrinėjama mažųjų sandėlių paskirtis, funkcijos, tipai, sandėliavimo procesai bei funkcijos mažmeninėje prekyboje. Šiame darbe mažieji sandėliai gali būti vertinami kaip decentralizuotos logistikos sudedamosios dalys globalioje tiekimo grandinėje, kur pristatymas į mažmeninės prekybos parduotuves atliekamas pasitelkiant tarpinius realizacijos taškus (mažuosius sandėlius), kurių funkcija užtikrinti paskirtų regionų aptarnavimą palaikant konkretaus asortimento pločio tikslinius likučius.
Mažieji sandėliai taip pat gali būti naudojami kaip konkrečios prekių grupės(-ių) sandėliavimo vieta, kur pagal prekių specifiką bendras prekių sandėliavimas yra negalimas arba neefektyvus (maisto produkcija, temperatūrai jautri produkcija, lauko sąlygų sandėliavimui pritaikyta produkcija).
Mažaisiais sandėliais taip pat galima laikyti ir pagalbinius/atsarginius sandėlius, kur laikomos rezervinės prekės, atsarginės dalys, nerealizuotinos prekės (brokuotos, pasenusios vertės, netinkamos prekybai), nesezoninės prekės.
Atliekant kokybinius bei kiekybinius sandėlio veiklos tyrimus svarbu tai atlikti vertinant, jog visi elementai ir grandys yra susiję tarpusavyje ir sprendimai vienoje dalyje įtakoja rezultatą kitoje (Popovas, 2013).
Logistika jungia skirtingas veiklos sritis (Palšaitis, 2010) ir šį procesą veikia daugybė skirtingų veiksnių. Greitai besivystančiame pasaulyje negalima būtų atrasti vieno vienintelio varianto, kuris būtų idealus kiekvienos įmonės darbo organizavimo atveju. Kiekvienu atveju turi būti vertinamos visos stiprybės, silpnybės, galimybės bei grėsmės siekiant įmonėje pasirinkti patį tinkamiausią logistikos būdą. Būtent šiame darbe bus stengiamasi įvertinti mažųjų sandėlių paskirtis, funkcijas, tipus, sandėliavimo procesus bei funkcijas mažmeninėje prekyboje.
Tyrimo tikslas – teorinės – mažmeninės prekybos įmonės pavyzdžiu išnagrinėti mažųjų sandėlių paskirtis, funkcijas, tipus, sandėliavimo procesus bei funkcijas.
Tyrimo metodai: darbo metu buvo naudojami sisteminis, lyginamasis, aprašomasis metodai. Sistemiškai analizuojant mažmeninės prekybos bei mažųjų sandėlių funkcionavimą tiekimo grandinėje, aprašomi bei lyginami šių nagrinėjamų objektų ypatumai bei lyginami privalumai ir trūkumai.
Pateikti mažmeninės prekybos organizavimo ypatumus, pasitelkiant verslo aplinkos veiksnių poveikio stiprumą tiriamam objektui – SSGG analizę.
Pateikti vadybos sprendimus verslo rodiklių interpretacijos pagrindu, būtinus veiklos efektyvumui didinti.
Priimant mažmeninės prekybos logistinius sprendimus, pagrindiniai tiksliai, kurie yra siektini yra savalaikis prekių pristatymas minimaliais kaštais. Mažmeninės prekybos įmonėms yra aktualu neturėti prekių trūkumo parduotuvėse, jas pristatyti laiku siekiant išvengti perteklinio sandėliavimo prekybos vietose, palaikyti minimalius pristatymo neatitikimus (arba apskritai jų išvengti) ir sumažinti logistikos kaštus. Visi iš minėtų punktų tiesiogiai įtakoja veiklos pelną, kur individualiai kiekvienas iš jų gali jį ženkliai padidinti arba sumažinti, priklausomai nuo logistikos modelio.
- Microsoft Word 68 KB
- 2020 m.
- Lietuvių
- 20 puslapių (3757 žodžiai)
- Universitetas
- Lukas
-