Mechatroninių ir robotinių sistemų mechanika, Motociklo priekinės ašies dinaminis modelis


Įvadas. Temos aktualumas. Viengubas amortizatorius „mono-shock“. Motociklo priekinės pakabos solidworks projektas ir ansys skaičiavimai. Dinaminės sistemos matematinis modelis su tampriais ir klampiais elementais. Išvados. Literatūros sąrašas.


Pagrindinė transporto priemonės pakabos dalis yra amortizatorius, pagamintas siekiant sumažinti smūgio impulsą. Yra daugybė skirtinų dizaino ir charakteristikų amortizatorių bei spyruoklių. Atsižvelgiama į daugelį sąlygų, kaip dinaminė varža, kelio nelygumai ar aerodinamika. Tačiau visi jie motocikluose naudojami, kad užtikrintų geresnį valdymą, gerą stabdymą, saugumą ir patogumą, izoliuoti vairuotoją nuo atatrankos ir vibracijos. Įprastas motociklo priekinės pakabos ašies tipas yra teleskopinės šakės, kurioje amortizatorius yra suprojektuotas mechaniškai valdyti smūgio impulsą ir išsklaidyti kinetinę energiją. Nors amortizatoriai yra skirti apriboti per didelį pakabos judėjimą, jų vienintelis tikslas yra sumažinti spyruoklių virpesius. Histerezė yra pasekmės atsilikimas nuo ją sukėlusios priežasties. Taigi pakabos sistemos projektavimas yra labai svarbus.

Sudaryti dinaminės sistemos matematinį modelį su tampriais ir klampiais elementais;

Motociklo pakaba naudojama dviem tikslais: prisidedama prie transporto priemonės valdymo ir stabdymo bei užtikrinant saugumą ir komfortą išlaikant transporto priemonės keleivius patogiai izoliuotus nuo kelio triukšmo, iškilimų ir vibracijos. Dažniausia šiuolaikinio motociklo priekinės pakabos forma yra teleskopinė šakė. Šakių viršutinė dalis yra sujungta su motociklo rėmu trigubu spaustuku, kuris leidžia šakes pasukti, kad būtų galima valdyti motociklą. Šakių apačia yra sujungta su priekine ašimi, aplink kurią sukasi priekinis ratas. Tipiškų teleskopinių šakių viršutinė dalis, vadinama šakės vamzdžiais, slenka šakės kūnais. Vamzdeliams slenkant į vidų ir iš kūno, jie yra teleskopiniai, taigi terminas „teleskopinės šakės“. Amortizatorių sudaro spyruoklės, nustatančios standumą ir amortizuojančio buferio veikimą, ir sklendė, slopinanti vibraciją. Motocikluose amortizatoriai yra suskirstyti į „priekinės šakės“ ir „galinės pagalvėlės“. Priekinė šakė tarnauja kaip standumo komponentas ir kaip rėmas. [3].

Specifinis motociklo standumas, kurį reikia išlaikyti norint tiksliai ir komfortabiliai stabdyti ar keisti rato kryptį, bei užtikrinkit tiesų važiavimo stabilumą. Priekinė šakė apsaugo atatrankos esant smūgiui, sušvelnina riedėjimą važiuojant nelygia kelio danga. Priekinė šakė palaiko tinkamą amortizaciją važiuojant kelio danga. [3].

Amortizatoriai slopina transporto priemonės judesius aukštyn ir žemyn spyruoklių pagalba. Jie taip pat turi sušvelninti rato atšokimą, kai dėl rato padangos, stebulės, ašies ir diferencialo svoris atšoka aukštyn ir žemyn. Kai kurie teigia, kad dėl šio rato atšokimo reguliariai susidaro sąvartos, esančios purvo keliuose, tačiau yra įrodymų, kad tai nėra susieta su pakaba. Tai yra mechaninis arba hidraulinis įtaisas, skirtas sugerti ir sušvelninti smūgio impulsus. Tai daroma paverčiant kinetinę smūgio energiją į kitą energijos formą, kuri vėliau išsisklaido. Tai kontroliuoja važiavimo greitį ir transporto priemonės pakabos pasipriešinimą. Daugelį amortizacijų šiuolaikinėse transporto priemonėse galima valdyti padidinant ar sumažinant skysčio srauto atsparumą amortizatoriuje. [1].

  • Microsoft Word 3609 KB
  • 2021 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2007 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vitalijus
  • Mechatroninių ir robotinių sistemų mechanika, Motociklo priekinės ašies dinaminis modelis
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Mechatroninių ir robotinių sistemų mechanika, Motociklo priekinės ašies dinaminis modelis. (2021 m.). https://www.mokslobaze.lt/mechatroniniu-ir-robotiniu-sistemu-mechanika-motociklo-priekines-asies-dinaminis-modelis.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 17:03
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo