Naujo produkto įvedimas į rinką: vartotojų tyrimas UAB „Sileka“



Įvadas. UAB „Sileka“ problemos sprendimo teoriniai aspektai. Vartotojų tyrimo rezultatų analizė. Potencialių vartotojų išskyrimas. Išvados. Literatūra ir šaltiniai. Priedai. Priedas. Anketa.
Rinkodaros reikšmingumą įmonės gaminamų produktų ar teikiamų paslaugų ateičiai suvokia vis daugiau įmonių vadovų bei savininkų. Į rinką orientuotas strateginis mąstymas yra būtinybė dabartinėje konkurencinėje rinkoje.
Šiuo metu Lietuvos geriamojo vandens rinkoje yra įvairių vandens rūšių, todėl kiekvienas gali pasirinkti vandenį pagal savo skonį ir turimas pajamas. Kasmet vandens rinką papildo naujos vandens rūšys ir tai lemia vis didėjančią konkurenciją tarp vandens gamintojų. Keičiantis situacijai rinkoje ir vidinėms galimybėms, įmonės nuolat atnaujina savo prekių asortimentą. Kuvykaitės R. teigimu, įmonės, norinčios toliau augti ir gauti pelną, turi stengtis pateikti rinkai naujų prekių. UAB „Sileka“ jau beveik dvidešimt metų prekiauja geriamuoju vandeniu, tačiau naujų konkurentų atsiradimas ir esamų stiprėjimas skatina įmonę ieškoti naujų sprendimų.
UAB „Sileka“ ruošiasi rinkai pristatyti naują produktą – struktūrizuotą geriamąjį vandenį, praturtintą sidabro jonais. Tai bus unikalus produktas, kurio geriamojo vandens rinkoje dar nėra. Kadangi naujo produkto pateikimas rinkai yra susijęs su didele rizika, todėl tokiems veiksmams organizuoti reikalingos žinios ir gebėjimai, mokėjimas realiai panaudoti ir įgyvendinti rinkodaros principus ir instrumentus įmonėje.
Šio darbo problema – naujo produkto pateikimas rinkai. Įmonei svarbu ne tik paprasta vandens gavyba ir realizavimas, bet ir patrauklios rinkos (segmento) suradimas ir jos vartotojų poreikių tenkinimas, vartotojų informavimas ir pirkimų skatinimas. Todėl šio darbo tikslas – atlikti vartotojų tyrimą.
Vis dėlto naujo produkto sąvoka nėra pakankamai ištirta. Todėl galima teigti, kad naujas produktas – tai gali būti jau egzistuojantis, bet patobulintas produktas, visiška technologinė inovacija ar produkcijos papildymas naujomis rūšimis, taip pat nauju produktu gali būti produktas pateiktas naujam rinkos segmentui.
Išanalizavus rinkodaros literatūrą, nustatyta, kad įmonė norėdama įvesti į rinką naują produktą turi atlikti šias analizes:
Naujo produkto pateikimas rinkai yra vienas iš naujo produkto vystymo etapų.
Anot P. Kotler, pateikiant rinkai naują produktą, reikia atsakyti į keturis klausimus:
Pasak P. Kotler įmonė gali pasirinkti iš trijų galimybių: į rinką įeiti pirmoji; į rinką įeiti kartu su konkurentu; į rinką įeiti vėliau už konkurentą (Kotler P., 2006, p. 168 – 169).
Bendrovei reikia nuspręsti kur ji pateiks naują produktą. Ar tai bus kurioje nors vienoje vietoje, viename regione, keliuose regionuose, visos šalies rinkoje ar tarptautinėje rinkoje? Pavyzdžiui, mažos firmos gali paeiliui įeiti į patrauklių miestų ar regionų rinkas. Didelės bendrovės gali greičiau pristatyti naujus produktus iš karto kelių regionų arba visos šalies rinkai.
- Microsoft Word 44 KB
- 2018 m.
- Lietuvių
- 14 puslapių (2291 žodžiai)
- Kolegija
- Ieva
-