Objektų modeliavimas erdvėje



Objektų modeliavimas erdvėje. Bendrosios žinios. Dešinės rankos taisyklė. Trimatės erdvės koordinačių sistemos. Objektų apžiūrėjimas erdvėje. Objektų apžiūrėjimas erdvėje komanda 3DORBIT (View(3D Orbit). Saved Views. Objektų apžiūrėjimas erdvėje komandomis VPOINT ir DDVPOINT. Dinaminis lygiagrečių ir perspektyvinių projekcijų formavimas. Plokščiojo, izometrinio ar įvardytojo vaizdo sudarymas. Plokščiojo vaizdo sudarymas pasirinktoje koordinačių sistemoje. Izometrinė projekcija. Izometrijos braižymas. Apskritimų braižymas izometrijoje. Matmenų rašymas izometrijoje. Erdvinių objektų paviršinių modelių sudarymas. Objektų braižymas erdvėje įprastinėmis komandomis. Tipinių erdvinių primityvų braižymas. Stačiakampio gretasienio/kubo brėžimas (Command AI_BOX). Piramidės brėžimas (Command AI_PYRAMID). Pleišto brėžimas (Command AI_WEDGE). Kūgio brėžimas (Command AI_CONE). Dubens brėžimas (Command AI_DISH). Kupolo brėžimas (Command AI_DOME). Sferos brėžimas (Command AI_SPHERE). Toro brėžimas (Command AI_TORUS). Keturkampio paviršiaus tinklo brėžimas (Command AI_MESH). Braižymas suteikiant dvimačiams objektams pakėlimo aukštį virš plokštumos xy ir storį. Ištempiant plokščiuosius uždarus objektus į trečiąjį matavimą. Braižymas sukant dvimatį objektą apie ašį. Erdvinių objektų vientisinių modelių sudarymas. Tipinių erdvinių primityvų braižymo komandos. Ištempiant dvimačius uždarus objektus į trečiąjį matavimą. Sukant dvimatį objektą apie ašį. Objektų kompozicija. Vartotojo koordinačių sistema ir jos simbolis. Erdvinių objektų vaizdavimo tikroviškumas. Nematomų linijų šalinimas. Spalvinimas. D wireframe. Paviršių vizualizacija. Šviesos šaltiniai. Taškinio (Point Light) šviesos šaltinio įvedimas. Nutolusio (Distant Light) šviesos šaltinio įvedimas. Prožektoriaus tipo (Spotlight) šviesos šaltinio įvedimas. Vaizduojamosios scenos sukūrimas/pakeitimas. Medžiagų kūrimas ir redagavimas. Medžiagų susiejimas su paviršiais. Photo Real– suskaidyto ir tekstūromis padengto erdvinio objekto briaunų vaizdavimo metodas. Sąveika su 3D Studio programa. Eksportas į 3D Studio. Importas iš 3D Studio. By Material.
iš tipinių vientisinių primityvų (stačiakampio gretasienio, kūgio, cilindro, rutulio, pleišto ir toro);
Pakėlimas virš plokštumos xy ir storis erdviniams objektams braižyti gali būti nurodomi komanda ELEV arba keičiami redagavimo komandomis.
Ši taisyklė patogi koordinačių sistemai ir teigiamajai sukimo kampo krypčiai apibrėžti:
Čia kiek plačiau aptarsime, kaip taškai nurodomi sferinėje ir cilindrinėje koordinačių sistemose, kadangi stačiakampė dėl dažno jos vartojimo gana įprasta.
Trimatės erdvės objekto žiūrėjimo kryptis gali būti nusakoma 6 komandomis:
Į brėžinį leidžiama žiūrėti iš bet kurio erdvės taško. Komandose VPOINT ir DDVPOINT žiūrėjimo kryptis apibrėžiama vektoriumi, kurio pradžia ( nurodomame taške, o jis nukreiptas į koordinačių sistemos pradžią (0,0,0 – pasaulinėje koordinačių sistemoje). Šiomis komandomis apžiūrint trimatės erdvės objektą galima keisti žiūrėjimo kryptį, tačiau ne žiūrėjimo atstumą. Atstumas nuo objekto komandose yra nereikalingas, kadangi sudaromos lygiagrečiosios projekcijos, kurioms pakanka nurodyti projektavimo spindulių kryptį.
Iškvietus komandą objektai vaizduojami 3D Wireframe (karkasiniu) režimu. Ekrane atsiranda papildomas apskritimas, kurio centras sutampa su ekrano vaizdo centru. Apskritimas vaizduoja sferą, kurios centre yra žiūrėjimo taikinio pozicija. Menamoji kamera nustatoma erdvėje ant tiesės, einančios per taikinio poziciją ir statmenos vaizdo ekranui bei papildomam apskritimui. Tempiant nuspausta pele (nebūtinai ant papildomo apskritimo linijos) sfera sukama apie žiūrėjimo taikinio poziciją kartu su erdve ir objektais.
apskritimo išorėje – sukti leidžiama tiktai apie pagrindinį spindulį: taikinys-kamera atitinka kameros sukimą perspektyvoje.
ant kairiojo/dešiniojo mažojo ratuko apskritimo linijoje – sukti leidžiama tiktai apie vertikaliąją ašį.
ant apatinio/viršutinio mažojo ratuko apskritimo linijoje – sukti leidžiama tiktai apie horizontaliąją ašį.
nurodžius žiūrėjimo krypties vektoriaus pradžios koordinates (komanda VPOINT, parinktis – View point) arba View(3D Views(VPOINT:
Gaunama lygiagrečioji projekcija, kurios projektavimo spinduliai turi kryptį, lygiagrečią su vektoriumi tarp taškų (0,0,0) ir (1,-1,1). Šioje projekcijoje bus pavaizduotas pasaulio koordinačių pradžios simbolis ir koordinačių tinklelis, jei jis buvo plokštumoje xy prieš naudojant komandą VPOINT. Grįžti į plokštumą xy galima naudoti komandą VPOINT ir įvesti žiūrėjimo tašką (0,0,1) arba komandą PLAN parinkus parinktį Current UCS (View(3D Views(Plan View( Current UCS).
nurodžius pasukimo kampus ašies x ir plokštumos xy atžvilgiu (komanda VPOINT, parinktis – Rotate arba komanda DDVPOINT (View(3D Views(Viewpoint Presets):
koordinačių sistemos modelyje (komanda VPOINT, parinktis – display compass and tripod arba komanda DDVPOINT(View(3D Views( Viewpoint Presets...)):
Komanda DVIEW galima gauti objektų lygiagrečias ir perspektyvines projekcijas. Projekcijoms formuoti nurodoma žiūrėjimo kryptis tarp dviejų taškų, kurie čia vadinami kamera (camera) ir taikiniu (target). Perspektyvai formuoti dar papildomai reikia nurodyti atstumą nuo kameros iki taikinio. Projekcijas galima kirsti žiūrėjimo krypčiai statmenomis plokštumomis. Gali būti vartojamos dvi atkirtimo plokštumos ( priekinė ir užpakalinė:
atstumo tarp kameros ir taikinio (skaičiumi arba ekrano viršuje atvertoje juostoje esančiu slankikliu, keičiančiu vaizdo mastelį,) nustatymas ir perspektyvos vaizdavimo režimo įjungimas;
pašalinama atkirtimo plokštuma; perspektyvai sudaryti atkertančioji plokštuma nustatoma kameros matomumo ribose priešais esantiems objektams pašalinti;
Komanda VIEW (View(3D Views) dialogo lange VIEW (atvertame žemesnio lygio meniu) galima pasirinkti tipines projektavimo kryptis: Top (iš viršaus, žiūrėjimo krypties vektorius (0,0,1)), Bottom (iš apačios, (0,0,-1)), Left (iš kairės, (-1,0,0)), Right (iš dešinės, (1,0,0)), Front (iš priekio, (0,-1,0)), Back (iš už nugaros, (0,1,0)), ir izometrines: SW Isometric (iš pietvakarių, (-1,-1,1)), SE Isometric (iš pietryčių, (1,-1,1)), NE Isometric (iš šiaurės rytų, (1,1,-1)) ir NW Isometric (iš šiaurės vakarų, (-1,1,1)), arba įvardytą vaizdą (Named Views).
- Microsoft Word 508 KB
- 2017 m.
- Lietuvių
- 26 puslapiai (7077 žodžiai)
- Universitetas
- Eimantas
-