Straipsnio analizė priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos ugdymas



Įvadas. Straipsnio analizė. Išvados ir pasiūlymai. Priedas priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos ugdymas Prasminiai žodžiai. Aktualumas. Darbo objektas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Darbo metodas. Priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos samprata. Vaikų sveikos gyvensenos ugdymo ypatumai. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Išvados. Literatūra.
Straipsnį pasirinkome dėl jo įdomios bei išsiskiriančios temos – manome, kad šioje modernėjančioje visuomenėje trūksta vaikus sudominančio švietimo, kuris ugdytų sveikos gyvensenos įpročius, padėtų juos suprasti, įsisavinanti ir panaudoti praktikoje. Sveika mityba ir sveika gyvensena tai du neatsiejami dalykai, kurie papildo vienas kitą. Taipogi tai yra neatsiejama dalis ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje, kadangi tai laikotarpis kuris yra tarsi pamatas vaiko gyvenime. Todėl labai svarbus tampa pedagogų darbas ugdymo įstaigoje ir neatsiejamas tėvų indėlis namuose į besiformuojantį vaiką. Pastatyti geri pamatai, suteiktos tinkamos žinios gali paskatinti vaiką domėtis ateityje ir išugdyti savimi besirūpinantį jaunuolį. Todėl šis straipsnis analizuoja ne tik sureguliuotą mitybą, bet ir sveiką gyvenseną, vaiko sveikatos stiprinimą bei esamas sveikatos problemas. Dažnas XXI a. žmogus domisi apie sveikos gyvensenos bei mitybos principus, mokosi gyventi sveikiau bei to mokyti savo atžalas. Būtent dėl šios priežasties šis straipsnis, nors ir parašytas 2016 metais, nepraranda savo aktualumo. Praktinis straipsnio pritaikomumas tikėtina buvo įvykdytas 2016m. Analizuojamoje ugdymo įstaigoje po gautų tyrimo rezultatų. Kaip minima straipsnyje pradėtas vykdyti konkursas ,,Sveiki dantys”. Taipogi pagal išvadas galima spręsti, kad buvo sudarytos sąlygos sklandesniam tėvų ir pedagogų bendravimui ir informacijos pasikeitimui, kas turi ypatingą reikšmę formuojant ikimokyklinio amžiaus vaikus.
Mūsų darbo tikslas – atlikti mokslinėje publikacijoje pristatomos sveikos gyvensenos ugdymo svarbos analizę.
Uždaviniai:
Pristatyti analizuojamo straipsnio tikslą, uždavinius, tyrimo problemą, straipsnio autoriaus pasirinktus tyrimo metodus.
Pateikti bei pagrįsti savo nuomonę apie moksliniame straipsnyje analizuojamos problemos aktualumą, naujumą, jos mastus.
Pristatyti ir pagrįsti mokslinio straipsnio autoriaus reikšmingiausias mintis, atlikto tyrimo ir jo rezultatų analizę.
Suformuluoti išvadas ir apibendrinimus apie mokslinio straipsnio aktualumą: kokios autoriaus mintys pasirodė itin įdomios, mums dar nežinomos bei tinkamos panaudoti praktikoje bei kt..
Straipsnyje analizuojama sveika vaikų gyvensena bei jos svarba jų gyvenime. Perskaičius mokslinį straipsnį galime rasti patarimų, kaip ugdyti bei plėsti vaiko žinias apie sveiką gyvenseną, atrasti pavyzdžių, kurie parodo, kodėl ji svarbi mūsų vaikų gyvenime ir kodėl svarbu plėsti sveiko gyvenimo būdą ikimokykliniame amžiuje. Norint tai padaryti būtina vaikus supažindinti su sveikos gyvensenos svarba mūsų sveikatai, padėti jiems suvokti ką reiškia sveika gyvensena, suteikti žinių apie sveikatos stiprinimą bei mokyti kaip laikytis sveikos gyvensenos principų. Nuo tėvų ir pedagogų požiūrio, vaikams keliamų reikalavimų, priklausys sėkmingas sveiko gyvenimo būdo požiūrio formavimas ir ar tai taps vaikui įpročiu bei kasdienybe.
Pasirinkto mokslinio straipsnio autorių tikslas yra pagrįsti sveikos gyvensenos svarbą priešmokykliniame amžiuje. Nors straipsnio pavadinimas leidžia suprasti, jog bus rašoma kaip ugdyti sveiką gyvenseną, mūsų nuomone, tikslas nėra susijęs su straipsnio pavadinimu – tekste autoriai rašo apie sveikos gyvensenos svarbą. Tačiau autoriai nuosekliai siekia savo tikslo bei nuosekliai apibūdina jos svarbą – jie analizuoja jau egzistuojančią literatūrą pasirinkta tema bei puikiai apibūdina, kaip derėtų laikytis sveiko gyvenimo būdo. Norėdami pabrėžti tikslą, autoriai kelia probleminius klausimus – kaip taisyklingiausia reikia saugoti ir stiprinti fizinę ir psichinę priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikatą? Kokie veiksniai daro didžiausią įtaką sveikos gyvensenos ugdymo procese? Straipsnyje autoriai naudoja mokslinės literatūros analizę, kuria siekia išryškinti priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos ugdymo ypatumus. Tyrimas atliktas apklausos būdu(raštu), kurio metu buvo užtikrintas respondentų anonimiškumas ir konfidencialumas. Šia apklausa buvo siekiama išsiaiškinti, kokia pedagogų ir tėvų nuomonė apie priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos ugdymą. Sveiką gyvenseną autoriai pateikia kaip visišką fizinį, dvasinį ir socialinį gerbūvį, o ne tik ligos ar negalavimų nebuvimą. Šeimos ir ugdymo įstaigos bendradarbiavimas tai abiejų bendras darbas siekiant vieno tikslo.
- Microsoft Word 47 KB
- 2023 m.
- Lietuvių
- 16 puslapių (5190 žodžiai)
- Kolegija
- Goda
-