Vidinė verslo aplinka



Svarbu yra įvertinti, kas nulemia vartotojo pasirinkimas: kaina kokybė tiekimo terminai, aptarnavimas, asmeniniai kontaktai, politiniai įsitikinimai. Kitas vidinys verslo aplinkos veiksnys – konkurentai. Dažnai konkurentai lemia kokia produkcija gaminti ir kokia kaina parduoti. Konkurencija vyksta ne tik dėl vartotojo, bet ir dėl darbo išteklių, medžiagų, kapitalo ir teisės taikyti technikos naujoves. Nuo konkurencijos lygio priklauso verslininko darbo sąlygos, santykiai su pavaldiniais, darbo užmokestis. Kiekvienas verslininkas turi būti gerai susipažines su savo konkurentais turi pasimokyti iš jų, tada jis galės nuspręsti kiek turi kainuoti jo produkcija. Dar vienas vidinis verslo veiksnys yra tiekėjai. Jų pasirinkuab . Produkcija ir paslaugos ir pasluagos yra skiriamos miesto ir nuolatinių gyventojų greitam, kokybiškam ir gana nebrangiam pamaitinimui atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu Kaune yra 8% labai turtingų žmonių, 10% pasiturinčių ir 80% žmonių, kurių pajamos neviršija 800lt per menesį. Taigi į restoraną gali eiti apytiksliai 20% žmonių. Rinkos dalis yra nedidelė, bet ateityje ji gafunkcinė konkurencija – tai konkurencija, kuomet konkuruoja skirtiviešasis matinimas yra viena iš labiaussiai užpildytų paslaugų rinkų Lietuvoje. Restorano pagrindinė rinką yra Kaunos miestas, taigi pagrindiniai konkurentai yra kiti Kaune veikiantys restoranai. Tačiau tiesioginiais konkurentais negalima laikyti visų Kauno restoranų, nes juose siūlomas labai skirtingo lygio aptarnavimas,tai nuo verslininko nepriklausanti aplinka, tai yra gamtos aplinka, politinė – teisinė aplinka, ekonominė aplinka, konkurencinė aplinka, technologinė aplinka, socialinė – kultūrinė aplinka ir pan. Pati svarbiausia išorinė verslo aplinka yra kita svarbi išorinė verslo aplinka yra politinė teisė. Verslininkas turi reaguoti į vyriausybėuab . Atsižvelgia į Kauno miesto valdybos priimtus nutarimus, reguliuojaekonominė aplinka veikia verslininką per vartotojus, jų perkamosios galios svyravimus.