Žmogiškųjų išteklių rinkodaros principai


Įvadas. Žmogiškųjų išteklių ir rinkodaros teoriniai aspektai. Žmogiškųjų išteklių ir rinkodaros samprata. Žmogiškųjų išteklių vystymas. Žmogiškųjų išteklių ir rinkodaros sąsajos. Žmogiškųjų išteklių valdymas. Žmogiškųjų išteklių rinkodara. Žmogiškųjų išteklių plėtra Lietuvoje ir Europos šalyse. Išvados. Literatūra.


Šiais laikais kiekvienai pelno sekančiai organizacijai yra svarbu teisingai valdyti žmogiškuosius išteklius. Dauguma mokslo srities atstovų sutelkia ypatingą dėmesį nagrinėjamiems ištekliams teigdami, kad jie yra viena pagrindinių organizacijų strategijos įgyvendinimo priemonė. Analizuojant žmogiškųjų išteklių svarbą yra būtina pabrėžti, kad darbuotojų žinios bei kvalifikacija padeda įgyvendinti organizacijos tikslus.

Tačiau, dėl padidėjusio emigruojančių žmonių skaičiaus daugumai įmonių tampa aktualus tinkamų darbuotojų pritraukimo klausimas. Pastaruoju metu visuomenėje vis daugiau kalbama apie rinkodaros principų panaudojimą žmogiškųjų išteklių valdyme. Anot specialistų, rinkodaros principai padės ne tik parinkti tinkamą personalą, bet ir užtikrinti esamų bei naujų darbuotojų lojalumą organizacijai. Šių principų taikymas yra pagrįstas vidinės rinkodaros koncepcija, kur darbuotojai yra laikomi vidinių paslaugų klientais, o jų poreikiai turėtų būti visiškai patenkinti. Apie žmogiškųjų išteklių rinkodarą plačiai kalbama ne tik Lietuvoje, bet ir kitose besivystančiose Europos šalyse. Vertinant Lietuvos žmogiškųjų išteklių plėtros lygį globaliu požiūriu matyti, kad jis yra pakankamai silpnas palyginus su tokiomis besivystančiomis šalimis kaip Nyderlandai, Danija ir Airija [16]. Be to, Lietuvoje yra pakankamai aukštas emigracijos lygis, kas neigiamai veikia žmogiškųjų išteklių vystymą šalyje. Remdamiesi Lietuvos statistikos departamento duomenimis 2017 metais iš Lietuvos emigravo 47 925 tūkstančiai žmonių [18]. Taip pat į Lietuvą atvyksta užsieniečiai, yra tam tikras skaičius pabėgėlių, kuriems reikia suteikti darbo vietą pagal jų kvalifikaciją. Todėl Lietuvai yra ypač aktualūs žmogiškųjų išteklių pritraukimo būdai, o būtent aktualūs tokie klausimai: kokį darbą pasiūlyti savo šalies gyventojams, kad jis nenorėtų emigruoti ir imigrantams, kad jie būtų patenkinti gyvenant svetimoje šalyje.

Taigi, šiame darbe bus nagrinėjamas naujas tačiau didelio mokslininkų ir verslo atstovų susidomėjimo jau spėjęs sulaukti fenomenas – žmogiškųjų išteklių rinkodara. Žmogiškųjų išteklių rinkodara bus analizuojama kaip šių išteklių valdymą papildanti sritis.

Tyrimo tikslas – išanalizuoti žmogiškųjų išteklių rinkodaros pricipus ir šių išteklių plėtrą Lietuvoje bei Europoje.

Pirmame darbo skyriuje bus aptarti žmogiškųjų išteklių bei rinkodaros teoriniai aspektai. Skyrius susideda iš dviejų poskyrių: žmogiškųjų išteklių ir rinkodaros samprata, žmogiškųjų išteklių vystymas. Šio darbo dalyje bus pateikta išsami informacija apie žmogiškųjų išteklių sąvoką, jų reikšmę verslui, taip pat bus išnagrinėta vidinės rinkodaros koncepcija, vidinės ir išorinės rinkodaros skirtumai. Paskutinis šios dalies poskyrius skirtas žmogiškųjų išteklių vystymui. Jame bus pristatyta kaip individo žinios ir gebėjimai veikia jo karjerą ir konkurencinį pranašumą.

Šaltinis: sudaryta autorės remiantis KULIEŠIS, Gediminas; PAREIGIENĖ, Lina; NAUS, Irena., 2012; GIŽIENĖ, Vilda; RAČELIENĖ, Laura., 2012; KALIBATAITĖ, Gražina., 2012; LAPINSKAITĖ, Indrė; KRIKŠČIŪNAITĖ, Monika., 2014; TERZIEV, Venelin., 2017.

Analizuojant įvairių autorių pateiktas sąvokas buvo pastebėta, kad ŽI apibrėžimas yra gana platus apimantis ne tik pačius darbuotojus, bet ir jų žinias ir sugebėjimus. Naujausioje mokslinėje literatūroje vis labiau pabrėžiama ŽI svarba įmonei. Didelis dėmesys nukreiptas į šiuos išteklius yra pagrįstas tuo, kad nagrinėjami resursai didina įmonės veiklos efektyvumą. Nepaisant plataus informacinių technologijų naudojimo verslo srityse, ŽI lieka svarbūs konkurencijos kovoje ir suteikia organizacijoms konkurencinį pranašumą. Viskas dėl to, kad informaciją, kuri yra pagrindas verslo sprendimams priimti, reikia analizuoti, ko negali padaryti kompiuteriai. Tačiau praktikoje pilnai nepasikliaunama žmogaus veiksniu, todėl reikia plėtoti realų ŽI panaudojimą organizacijų valdyme [2]. Žmogiškieji ištekliai gali nulemti organizacijos sėkmę, kai jų valdyme yra atsižvelgiama į rinkodaros aspektus.

  • Microsoft Word 76 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (4772 žodžiai)
  • Kolegija
  • Audronė
  • Žmogiškųjų išteklių rinkodaros principai
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Žmogiškųjų išteklių rinkodaros principai . (2019 m.). https://www.mokslobaze.lt/zmogiskuju-istekliu-rinkodaros-principai.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 13 d. 14:55
Peržiūrėti darbą
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo