Inovaciju rizika



Garis Hamelis, garsus vadybos konsultantas teigia, jog inovacijos yra konkurencinis pranašumas. Kad kompanija būtų sėkminga, reikia trijų elementų: Idėjos; Kapitalo; Ir žinoma talentų.
Idėjos pateikimas; Idėjos patikrinimas; Koncepcijos sukūrimas ir patikrinimas; Verslo rinkos analizė; Prototipo sukūrimas ir testavimas; Prototipo išbandymas rinkoje; Idėjos komercializacija.
Bendrovėms tenka derinti du skirtingus inovacijų tipus: Nuolatinės inovacijos - naujovės ir atnaujinimai yra privalomi ir vykdomi gana dažnai. Vienkartinės inovacijos - revoliucinės inovacijos – jos ir sukuria didžiulį konkurencinį pranašumą, keičia verslo modelius. Tokios inovacijos yra daug rizikingesnės.
Rizikos klasifikavimo spektras yra gana platus, bet galima išskirti svarbiausias įmonės inovacinės veiklos rizikos veiksnių grupes : 1. Rizika dėl nepakankamo inovacinio projekto finansavimo. Rizika dėl lėšų trūkumo inovacinio projekto įgyvendinimui ir būdinga situacijai, kai įmonė nepajėgia pritraukti papildomų investuotojų. Kita galima rizika - pasirenkant inovacinio projekto finansavimo šaltinį.
Konfidencialios informacijos nutekėjimas dėl darbuotojų kaltės arba šnipinėjimo. Netobula rinkodaros politika, t.y. klaidingas realizavimo rinkų parinkimas, nepatikima informacija apie konkurentus. Sulėtintas inovacijų diegimas, palyginus su konkurentais. Gaminamų produktų pakaitalų pasirodymas veiklos šakoje. Naujų vietinių įmonių - konkurentų pasirodymas rinkoje. Užsienio eksportuotojų skverbimasis į vietinę rinką, pateikiant gaminamus produktus ar jų analogus.
Rizika dėl nepakankamo rinkos segmentavimo. Ji galima realizuojant naujus aukštos kokybės ir didelės kainos produktus ir paslaugas, o rezultatas – numanomi vartotojai negalės jų nupirkti. Rizika dėl klaidingo tikslinės rinkos segmentavimo. Rizika parinktame rinkos segmente galima, kai: inovacijos paklausa nestabili ar inovacijos poreikis įvertintas klaidingai arba poreikis vartoti inovaciją yra ribotas. Rizika dėl nevykusio pardavimo tinklo organizavimo. Vadovybė gali suklysti parinkdama darbuotojus, neefektyviai organizuodama darbo užmokesčio sistemą ir pan. Rizika dėl neefektyvios reklamos, pristatant naujus produktus ir paslaugas.
Jūsų įmonė viena is pirmųjų pristatė produktą, kuris puikiai egzistavo rinkoje. Tačiau šiuo metu atsirado daug įmonių, kurios pristatė panašių produktų. Kaip išlaikysite savo produkta rinkoje? Kaip bandysite susitvarkyti su kilusia rizika? (Produktas yra dviratis).