Personalo kokybės vadyba



Įvadas. Personalo kokybės vadybos samprata. Personalo organizavimas. Personalo valdymas. Išvados. Literatūra.
Organizacijos personalo vadybos sėkmė priklauso nuo personalo organizavimo, tai yra nuo teisingos informacijos, kiek, kokių, kokiu laiku ir kokiose darbo vietose reikia darbuotojų. Visa tai susiję su personalo planavimu, paieška, atranka, adaptacija, ugdymu ir karjeros valdymu (žr. 2-ą paveikslą).
Apibendrinant galima teigti, kad nuo personalo organizavimo priklauso organizacijos personalo vadybos sėkmė. Personalo organizavimas yra susijęs su 5 svarbiais elementais: personalo planavimu, paieška, atranka, adaptacija, ugdymu ir karjeros valdymu. Šie elementai padeda turėti reikiamus žmonės reikiamu metu ir reikia jų kiekį, kad būtų sėkmingai vykdoma įmonės veikla.
Šaltinis: sudaryta darbo autorės pagal SAKALAS, Algimantas. Personalo vadyba. Vilnius, 2003. p.199
Vienas pagrindinių ir geriausių autoriteto tipų yra asmeninis autoritetas, kai darbuotojams vadovas tampa autoritetu dėl jo asmeninių savybių, tokiam vadovui lengva suvaldyti organizacijos darbuotojus. Dalykinis (eksperto) autoritetas, apimantis išskirtines vadovo specialybės žinias, įgalinančias organizuoti ir koordinuoti darbuotojus siekti bendro tikslo. Valdžios (baimės) autoritetas, atsirandantis dėl vadovui suteiktų tam tikrų teisių, pareigų, atsakomybių, kurių apimtis priklauso nuo užimamos pozicijos lygio. [6]
Pažymėtina, kad viena svarbiausių vadovavimo funkcijos sudėtinių dalių yra lyderystė, todėl galima teigti, kad vienas iš daugelio sugebėjimų, reikalingų vadovui, yra sugebėjimas lyderiauti. Lyderiavimas skiriasi nuo vadovavimo pirmiausia skirtingu žmonių organizavimo būdu: vadovas nustato aiškius išmatuojamus tikslus, o lyderis didelius lūkesčius; vadovui paklūstama, lyderiu žmonės seka laisvu noru; vadovas užtikrina veiksmingą darbą pabrėždamas kontrolę, o lyderis – remiasi pasitikėjimu; vadovas vykdo organizacijos misiją, susitelkdamas į pagrindines vadovavimo funkcijas, o lyderis – sukurdamas tinkamą aplinką, kurioje atskiri individai ar komandos imasi iniciatyvos tam, kad būtų įgyvendinta organizacijos misija. Lyderiui būdingi įkvėpimas, aistra, emocijos. Vadovui būdingi racionalumas, formalumas, sistemingumas. (3, 217)
Norint įmonėje užtikrinti gerą komandos valdymą reikia išskirti dvi pagrindines lyderystės funkcijas komandoje:
Personalo valdymas priklauso nuo įmonės vadovo ir jo pasirenkamų vadovavimo principų. Pagrindinis vadovo uždavinys planuoti, naudoti ir ugdyti žmonių energiją ir pastangas, kad būtų efektyviai ir greitai pasiekti organizacijos tikslai. Vadovas autoritetas geriausiai gali valdyti personalą, nes tai garantuoja, kad vadovą darbuotojai pripažins ir savanoriškai vykdys jo nurodymus. Tačiau geriausias vadovas yra lyderis, nes šį žmogų darbuotojai seka laisvu noru.
- Microsoft Word 61 KB
- 2019 m.
- Lietuvių
- 13 puslapių (2436 žodžiai)
- Kolegija
- Kolontaite
-