Praktikos ataskaita įmonėje UAB „Biržų duona“



Turinys. Įvadas. Įmonės pristatymas. UAB „Biržų Duona“. Misija, vizija bei vertybės. Įmonės strateginės veiklos kryptys. UAB „Biržų Duona“ OVS. Uab „biržų duona“ procesų organizavimas. Logistinio verslo aplinka. Mikroaplinka. Makroaplinka. Sandėliavimas ir atsargų valdymas. Užsakymų vykdymo procesas. Kainodara. Uab „biržų duona“ tarptautinė rinkodara. Ssgg analizė. Išvados. Pasiūlymai. Literatūros sąrašas.
Rašant praktikos ataskaitą rėmiausi tiek savo darbo patirtimi, tiek studijų metu sukauptomis žiniomis. Daug dėmesio skyriau informacijos, kurią man suteikė pati UAB „Biržų duona“, analizavimui.
Darbo tikslas - Koleginių studijų metu įgytas teorines žinias naudingai pritaikyti UAB „Biržų Duona“, veikiant realioje aplinkoje, integruojant bendrojo aukštojo lavinimo, kvalifikacijos ir specializacijos dalykų žinias.
Tyrimo metodai ir priemonės - šiam darbui atlikti aš naudojau duomenų, kurie gauti UAB „Biržų Duona“ praktikos metu, analizę, sisteminimą ir apibendrinimą.
Nuo 2003-iųjų įmonė ėmė kilti. 2010 m. kaip sparčiausiai auganti Panevėžio apskrities įmonė gavo „Gazelės“ apdovanojimą.
Pradžioje buvo investuojamas į pastatus, įrangą bei technologijas, o maždaug nuo 2010 m. pradėta investuoti ir į rinkodarą, prekių ženklą bei identitetą.
Palyginimui, 2000 m. Kurganovų šeimai priklausančios UAB „Biržų Duona“ apyvarta buvo apie 0,5 mln. Eur, o 2015 m. – 8,3 mln. Eur. Darbuotojų skaičius išaugo nuo maždaug 80 iki 345. Pagal apyvartą ji užima 5–6 vietą Lietuvoje.
Šiai dienai „Biržų Duona“ kepa maždaug 146 rūšių duonos, pyrago ir konditerijos gaminių. Savininkai nusprendė asortimento nebedidinti, kaip tik ketina atsisakyti gaminių, kurie yra nepaklausūs.
Kiekviena įmonė turi nusistačiusi savo planus, kryptis, siekius, kas padeda įmonei žinoti, kokia linkme eiti pirmyn. Dažniausiai tai būna išreikšta per įmones viziją, misiją ir vertybes.
Kadangi atlikau praktiką, tai teko susidaryti tikrai neblogą įvaizdį apie UAB „Biržų duona“ siekius, jų vertybes. Tačiau, nepaisant to, nėra raštiškai pateiktos nei vizijos nei misijos. Žinoma, įmonė turi labai gražų, prasmingą ir įtaigų šūkį: „Riekelė šilumos, kąsnelis laimės“. Net nekyla abejonių, jog šis šūkis tikrai pasiekia savo tikslinę auditoriją, tačiau vis tiek norėtųsi matyti aiškiai suformuluotą įmonės viziją ir misiją.
Prie vertybių taip pat galime priskirti ir įmonės prekės ženklą. Dabartinis (su sena kepykla ir rakandais) atspindi įmonės vertybes ir tradicijas, jis pateiktas 1 paveiksle.
Atliekant praktiką ir bendraujant su praktinio darbo vadove, nustačiau, kokios yra įmonės
asortimentą (nes iki šiol į Ameriką eksportuojama daug šaldytos duonos, tačiau ketinama eksportuoti ir ilgo galiojimo laiko produktų, tokių kaip „Grissini“ lazdelės, kurios vežamos į Europą).
Administracijos skyrius, kuris atsakingas už įmonės kokybės valdymą ir kitus administracinius veiksmus.
Mažmeninė prekyba. Turimos firminės parduotuvės įvairiuose Lietuvos miestuose. UAB „Biržų Duona“ turi kavinukę – „Sucré kepinių namai“, kuri atidaryta dar visai neseniai, o joje gaminama savita produkcija.
Kadangi įmonė gana didelė, todėl norint gerų veiklos rezultatų, reikia žinoti, kaip pasiskirstyti užduotis, kas kam pavaldus ir t.t. Tas labai gerai matoma organizacijos valdymo struktūroje. Tačiau atliekant praktiką, negalėjau sudaryti tikslios įmonės OVS, kadangi įmonės valdyme ir padaliniuose daug kas keitėsi: atsirado atskiras personalo skyrius, kiti skyriai keitėsi, jungėsi, keitėsi patys darbuotojai ir jų pareigybės.
Direktorius pavaldus visuotiniam akcininkų susirinkimui, o direktoriui pavaldūs – visi kiti (vyr. buhalterė, personalo inspektorė, teisininkas, gamybos vadovė, technikos direktorius, komercijos direktorius) (2 pav). Žinoma, kiekvienas iš jų turi sau pavaldžius darbuotojus. Būtent tai, jog visa struktūros esmė yra vienų darbuotojų pavaldumas kitiems, parodo, jog įmonėje dar naudojama linijinė valdymo struktūra. Bet būtent tuo metu, kai atlikinėjau praktiką, buvo stengiamasi šią seno modelio struktūrą atnaujinti, jog daugiau vyktų grįžtamasis ryšys, nebūtų gaištamas laikas vien komunikacijos procesams.
Vadinasi, visuomet yra tikslinga peržiūrėti savo įmonės valdymo struktūrą, pritaikyti ją pagal įmonės dydį ir tikslus. Nes tik taip galima pasiekti geriausių rezultatų – nuolat atsinaujinant ir nebijant kažko keisti.
- Microsoft Word 117 KB
- 2022 m.
- Lietuvių
- 18 puslapių (3197 žodžiai)
- Kolegija
- Aistu
-