Darbuotojų motyvacijos lygis darbovietėje



Įvadas. Tyrimo metodikos apžvalga. Motyvacijos teorinis aspektas. Motyvacijos metodai. Motyvacijos teorijos. Motyvacijos samprata turinio teorijose. Motyvacijos samprata proceso teorijoje. x‘‘ įmonės motyvacijos lygio analizė. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas.
Temos aktualumas. Šiais laikais darbo aplinkoje vis dažniau susiduria su personalo motyvavimo problema. Darbuotojų motyvacija ir motyvavimas yra būtinos priemonės siekiant išlaikyti gerus specialistus, sumažinti darbuotojų kaitą ir padidinti darbo našumą. Žmogus atliekantis jam pavestą darbą, jį atlikdavo kur kas geriau ir greičiau jeigu būdavo tinkamai motyvuotas, negu priešingai – nepaskatintas. Akivaizdu, jog motyvacija atlieka didelį vaidmenį siekiant asmeninių ir verslo tikslų tiek organizacijose, paremtose komandiniu darbu, tiek tose, kur darbuotojai užduotis vykdo savarankiškai.
Problematika. Dauguma įmonių, nesuteikiančių savo darbuotojams pakankamai motyvacijos, daro pati sau žalą. Tuomet dėl paskatinimo nebuvimo darbuotojai atiduoda tik mažą dalį savo potencialo, ir taip yra užkertamas kelias įmonės sėkmingumui. Tačiau tam, jog darbdavys galėtų tinkamai motyvuoti savo personalą, jis turi būti susipažinęs su darbuotojų motyvacijos samprata, teorijomis bei pačiu procesu.
Tam, kad būtų galima išanalizuoti darbuotojų motyvaciją, pasirinktas kiekybinio tyrimo metodas, kurio tikslas – gauti kiekybinę informaciją apie didelį objektų skaičių. Pasirinkta generalinės aibės dalis leis daryti pagrįstas išvadas apie visą generalinę aibę. Tyrimo respondentai - ,,X“ įmonės darbuotojai, pagal paprastąją atsitiktinę atranką atrinkti 15 respondentų. Atsakė tiek pat respondentų, kiek ir buvo pakviesta dalyvauti tyrime. Šio tyrimo instrumentas yra internetinė anketa, ji sudaryta remiantis tyrimo tikslu, uždaviniais ir tiriamaisiais klausimais – indikatoriais. Anketą sudaro 12 klausimų, iš jų visi uždaro pobūdžio.
Taigi, prieš pradedant šį tyrimą buvo svarbu susipažinti su pasirinkta įmone, jos veikla bei struktūra. Tokioje įmonėje turi būti svarbus požiūris į jos darbuotojus, kadangi tinkamas jų motyvavimas gerina veiklos rezultatus. Šis kiekybinis tyrimas padės atskleisti pasirinktos įmonės darbuotojų motyvacijos lygį, nes gauti rezultatai leis daryti pagrįstas išvadas apie visą generalinę aibę.
Pasirinktas tyrimo objektas – ,,X“ įmonės darbuotojų motyvacijos analizė. Įmonei siekiant būti sėkmingai, labai svarbu, kad jos personalas siektų kuo geresnių įmonės rezultatų. Tačiau kartais darbaviai nežino kaip tinkamai paskatinti savo darbuotojus, dėl to gali patirti tam tikrą žalą, kuri įtakotų įmonės veiklos rezultatus. Tam, kad taip nenutiktų, svarbu atsiminti, jog laimėsite jeigu išsiugdysite įprotį morališkai palaikyti savo žmones. Treisis savo knygoje pabrėžia, jog jūsų darbuotojai yra viskas, jie – vienintelis produktyvumo šaltinis, viso pelno ir pasitenkinimo priežastis. Jūsų sugebėjimas juos pasirinkti, o paskui skatinti ir vėl įkvėpti lemia jūsų sėkmę. Tie darbuotojai, kurie pasijaus reikalingais, išties bus laimingiausi, todėl, kad su jais deramai elgiasi kiti, ypač viršininkas (2008). Kaip ir visoje analizuotoje literatūroje yra aiškiai pabrėžiama, kad darbuotojų tinkamas motyvavimas yra labai svarbus. Atlikus tyrimą paaiškėtų pasirinktos darbuovietės personalo motyvacijos lygis, todėl su gautomis tyrimo rezultato išvadomis bei pasiūlymais būtų galima supažindinti ir darbdavį.
Istorijoje dar visai jaunas yra vadybos mokslas, kuris atsirado XX a. pradžioje. F. V. Teiloras – pirmasis, kuris pastebėjo, jog darbuotojų, dirbančių fabrikuose yra labai mažas darbo efektyvumas. Žmonės darbui teatiduodavo tik mažą dalį savo pastangų. Tai buvo pradžia formuotis šiam mokslui, kuris šiuolaikinėje organizacijoje vadovams užima kone svarbiausią vietą, kadangi bet kurios organizacijos vadovų tikslas – teisingai motyvuoti darbuotojus su susikurta sistema.