Mokslinio straipsnio „Derybos viešųjų pirkimų procese“ analizė



Mokslinio straipsnio tikslas , pagrindinė problema , naudoti tyrimo metodai. Mokslinio straipsnio problemos naujumas ir aktualumas. Svarbiausi mokslinio straipsnio tyrimai.
Darbo tikslas – atlikti mokslinio straipsnio „Derybos viešųjų pirkimų procese“ analizę.
,,Derybos viešųjų pirkimų procese“ straipsnio mokslinė problema formuluojama klausimu – ar derybininko vaidmuo yra labai svarbus vykstant derybų procesui?
Straipsnio raktiniai žodžiai – viešieji pirkimai, derybų procesas, pirkėjai, tiekėjai, derybininkai.
Daugelio organizacijų vadovų tikslas yra efektyvi ir produktyvi organizacijos veikla, todėl daugelis įmonių ieško būdų kaip tai pasiekti. Vienas iš būdų yra derybos ir tinkamas derybininkų pasirinkimas. Taigi įmonei svarbu mokyti savo personalą atsakingą už derybas, personalas turi būti mokomas derybų metodų, nes vykstant ekonominiams pokyčiams, viešieji pirkimai tampa vis dažnesni ir svarbesni. Tačiau viskas nėra labai paprasta, kadangi pardavimų departamentas ir pardavėjas derina ne vien tik kainas. Šis procesas paprastai apima gamybos procesą, paslaugas, garantijas, transportavimą, techninę pagalbą, įpakavimą, mokėjimo planus ir kt. Todėl mokslinio straipsnio ,,Derybos viešųjų pirkimų procese‘‘ autorius pranašumą siūlo personalui atsakingam už viešuosius pirkimus aiškiai apibrėžti derybose siekiamus tikslus. Derybininkas turi įsitraukti į diskusijas su pardavėju ir pateikti savo tikslus, kuriais remdamasis pasiektų naudos savo kompanijai. Tačiau svarbu, kad tikslas nebūtų besąlyginis, jis turi būti lankstus. Taigi, analizuojamo mokslinio straipsnio autorių iškelta problema ar derybininko vaidmuo svarbus vykstant derybų procesui yra itin aktuali.
Moksliniu straipsniu „Derybos viešųjų pirkimų procese“ siekiama pabrėžti derybų proceso svarbą. Pasak autoriaus, anksčiau kompanijos turėjo galimybę rinktis iš begalės tiekėjų, tačiau derybų procesui didelio dėmesio neskirdavo. Lengviausias sprendimas buvo palyginti prekių kainas kataloguose ir, remiantis duota informacija, pasirinkti pardavėjus. Per pastarąjį dešimtmetį procesas pakito ir laikomasi ilgalaikių susitarimų su vienu tiekėju. Tai leidžia kompanijoms susirasti žemiausias kainas siūlančius pardavėjus.