Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas


Įvadas. Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumo teorinė apžvalga. Socialinės pedagoginės veiklos samprata. Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumo samprata. Veiksniai, lemiantys socialinės pedagoginės veiklos efektyvumą. Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumo vertinimas. Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumą sąlygojančių veiksnių empirinis tyrimas. Tyrimo metodika ir ogranizavimas. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Darbo tikslas – išanalizuoti socialinės pedagoginės veiklos efektyvumo sampratą ir socialinės pedagoginės veiklos efektyvumą sąlygojančius veiksnius.

Efektyvumas yra neatsiejamas nuo bet kokios veiklos, tai parodo veiklos kokybę, tikslo pasiekimą, investuotų lėšų atsipirkimą ir kt. Apžvelgus socialinės pedagoginės veiklos efektyvumo sampratą, galima būtų teigti, jog socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas atsispindi socialinio pedagogo klientuose. Efektyvią socialinę pedagoginę veiklą galima apibrėžti kaip kryptingą, profesionaliai vykdomą veiklą, skirtą numatytam tikslui pasiekti. Pagrindinis socialinės pedagoginės veiklos rezultatas yra normalios psichinės ir fizinės sveikatos vaikas, sugebantis išspręsti savo kasdienes problemas ir motyvuotas siekti savo tikslų. Tačiau nustatyti socialinės pedagoginės veiklos rezultatą nėra paprasta, nors socialinės pedagoginės veiklos tikslas atrodo aiškus, tačiau įvertinti, ar tai yra pasiekta, yra sunku.

Pagal I. Jonutytės (2007) atliktą tyrimą, galima teigti, jog pagrindinės asmenybės savybės, kuriomis turėtų pasižymėti socialinis pedagogas yra: gerumas, kantrumas, taktiškumas, ryžtingumas, rūpestingumas, energingumas, sąžiningumas, nuoširdumas, atsakingumas, kūrybingumas, empatiškumas, optimizmas, meilė, jautrumas vaikams, pasitikėjimas savimi ir kitais, pareigingumas. Nors visos šios savybės labai svarbios, ypatingai būtų galima išskirti empatiškumą, jautrumą vaikams, kūrybiškumą, energingumą. Sėkmingai socialinei pedagoginei veiklai atlikti būtinas visas kompleksas tarpusavyje susijusių žinių, mokėjimų ir įgūdžių, tam tikros asmenybės savybės ir vertybės.

Visi šie veiksniai turi vienokios ar kitokios reikšmės socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui. Galutinė jos sėkmė labai priklauso nuo socialinio pedagogo asmeninių savybių, gebėjimų, tačiau ne mažiau svarbi ir visuomenės, atsakingų valstybės institucijų įtaka socialinio pedagoginio darbo sėkmei. Tad socialinio pedagogo ir individo susitikimas, pagalbos individui kokybė visada nulemta ir konkrečios organizacijos bei valstybės socialinės pagalbos sistemos.

vaikų ir suaugusiųjų įtraukimas įvairias socialinės pedagoginės veiklos sociume sritis;

Tyrimo metu buvo siekiama išsiaiškinti, kiek laiko socialinis pedagogas dirba toje pačioje įstaigoje. Rezultatai pavaizduoti 1 paveiksle.

Atlikto tyrimo metu, vienas iš svarbesnių dalykų buvo nustatyti, ar darbo stažas vienoje įstaigoje turi reikšmės socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui. Rezultatai pavaizduoti 2 paveiksle.

Gauti rezultatai parodė, jog socialinio pedagogo patirtis dirbant vienoje įstaigoje turi įtakos socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui, taip nurodė daugiau nei pusė (60%) respondentų. Kad tokia patirtis yra iš dalies reikšminga nurodė šiek tiek mažiau nei pusė (40%) respondentų. Vadinasi, norint, kad socialinė pedagoginė veikla būtų efektyvi, svarbu, kad socialinis pedagogas dirbtų kuo ilgiau toje pačioje įstaigoje.

Buvo siekiama išsiaiškinti, ar nuo socialinio pedagogo patirties priklauso socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas. Rezultatai pavaizduoti 3 paveiksle.

Iš gautų rezultatų matyti, jog socialinių pedagogų nuomone, patirtis turi įtakos socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui. Didžioji dalis (90%) respondentų teigė, jog nuo patirties priklauso socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas, o labai maža dalis (10%) teigė, jog patirtis tik iš dalies turi įtakos socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui.

Tyrimo metu buvo siekiama sužinoti, kaip respondentai vertina tam tikrus veiksnius. Respondentų buvo klausiama, ar svarbus atskiras kabinetas, socialinės pedagoginės veiklos efektyvumui. Rezultatai pavaizduoti 4 paveiksle.

  • Microsoft Word 55 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 32 puslapiai (5635 žodžiai)
  • Universitetas
  • Gražina
  • Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas
    10 - 1 balsai (-ų)
Socialinės pedagoginės veiklos efektyvumas. (2018 m. Lapkričio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/socialines-pedagogines-veiklos-efektyvumas.html Peržiūrėta 2020 m. Birželio 06 d. 04:12
×
116 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo